Moro.
En löytäny ihan vastaavaa ongelmaa muilta hakemalla.
Mikä on kun moottorin lämmöt ei oikeen nouse yli 1/3 -viivan?
Huomasin Tampereelta Turussa käydessä, miten lämpömittari liikkuu.
Alkumatkassa moottoritiellä en huomannut mitään erikoista. 100km matkan jälkeen huomasin että moottorin lämpö osoittaa 1/3 kohdalla.
Muutos oli se, että nopeus oli laskenut n. 80-90km/h vaiheille. Sitten taas kun Turun lähellä alkoi moottoritie, lämpö nousi, kun nopeutta kasvatti, noin 120-130km/h nopeudessa lämmöt on normaalit. Sama efekti oli ohituksissa, lämmöt nousivat hetkeksi hiukan. Eli kierroslukujen kasvu vaikutti asiaan. Nopeuden kasvaessa taas periaatteessa jäähdytys kasvaa, ainakin syylärillä ilmavirran mukana.
Ilman lämpötila oli koko matkan ajan noin +1'C.
Voiko viimesillään oleva vesipumppu tehdä tommosen? Myyjä sano että vaihda termari, mutta en ihan pure sitä.
En löytäny ihan vastaavaa ongelmaa muilta hakemalla.
Mikä on kun moottorin lämmöt ei oikeen nouse yli 1/3 -viivan?
Huomasin Tampereelta Turussa käydessä, miten lämpömittari liikkuu.
Alkumatkassa moottoritiellä en huomannut mitään erikoista. 100km matkan jälkeen huomasin että moottorin lämpö osoittaa 1/3 kohdalla.
Muutos oli se, että nopeus oli laskenut n. 80-90km/h vaiheille. Sitten taas kun Turun lähellä alkoi moottoritie, lämpö nousi, kun nopeutta kasvatti, noin 120-130km/h nopeudessa lämmöt on normaalit. Sama efekti oli ohituksissa, lämmöt nousivat hetkeksi hiukan. Eli kierroslukujen kasvu vaikutti asiaan. Nopeuden kasvaessa taas periaatteessa jäähdytys kasvaa, ainakin syylärillä ilmavirran mukana.
Ilman lämpötila oli koko matkan ajan noin +1'C.
Voiko viimesillään oleva vesipumppu tehdä tommosen? Myyjä sano että vaihda termari, mutta en ihan pure sitä.
Comment