Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 huoltovälinäyttö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzmus
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 259
    • Turku - Åbo

    E36 huoltovälinäyttö

    Okei, eli probleema on tämä: Siinä käynnistyksen jälkeen ilmaantuvassa Inspection-näytössä heräsi henkiin pieni oranssi kello-symboli. Käsittääkseni se kertoo jarrunesteen vaihtotarpeesta? Joka tapauksessa, miten sitä pitäisi tulkita kun se tuikkii jo nyt mutta varsinaisessa huoltonäytössä palaa vielä pari lediä, eli huolto ei olisi ihan vielä ajankohtainen. Tarkoittaako kello sitä, että nesteet pitää vaihtaa NYT vai seuraavassa huollossa? Voiko jarrunesteet käydä vaihtamassa ja nollata vain sen kellosymbolin (kotikonstein)..? Kiitoksia jo valmiiksi.. :help:
  • Toipis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 122
    • Kotka

    #2
    Mitkäs ledit siinä palkkinäytössä näkyy? jos on keltainen, punainen ja kello, niin tarkoittaa että kaikki huollot ajankohtaista.

    Muistaakseni oli vaihtoehtoina "nollata palkit" tai "nollata palkit ja kellosymboli".
    Asiaa enemmän tuntevat voivat oikaista jos olen väärässä.
    ex. E39 528iA -96
    ex. E61 530xdA -08
    ex. E91 320iA Touring -08
    ex. E39 525iA Sedan -02
    ex. E36 318is Coupe -92

    Comment

    • Kreuzotter
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 145

      #3
      Huoltorytmi on seuraavanlainen: oilservice - inspection I - oilservice - inspection II - oilservice - inspection I jne. Tämän lisäksi on edellä mainituista riippumaton vuosihuolto, jota ilmaistaan kellosymbolilla.

      Vuosihuoltoon kuluu mm. jarrunesteen vaihto, vedenpoistoaukkojen puhdistus, valojen suuntauksen tsekkaus ja jäähdytysnesteen vaihto (joka toinen vuosi).
      Frauen fahren besser...mit dem Bus!

      Comment

      • Juzmus
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 259
        • Turku - Åbo

        #4
        Originally posted by Kreuzotter
        Huoltorytmi on seuraavanlainen: oilservice - inspection I - oilservice - inspection II - oilservice - inspection I jne. Tämän lisäksi on edellä mainituista riippumaton vuosihuolto, jota ilmaistaan kellosymbolilla.

        Vuosihuoltoon kuluu mm. jarrunesteen vaihto, vedenpoistoaukkojen puhdistus, valojen suuntauksen tsekkaus ja jäähdytysnesteen vaihto (joka toinen vuosi).
        Jees, tuohan auttoi jo kummasti. Entäs tiedätkö (tai tietääkö joku muu) miten nollata tuo kello pois, BMW-huoltoa kun ei ole ollut tapana käyttää.. huoltomiehet omasta takaa :wink:

        Comment

        • Kreuzotter
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 145

          #5
          Nollaus tapahtuu samalla tavalla kuin huoltovalojenkin. Kertauksena: virtapäälle (ei käyntiin) huoltotöpselistä nastat 7 ja 19 (ainakin E34:ssa) yhteen johdon pätkällä, oilservice n. 3 s ja inspection n. 12 s.

          En muista tarviiko kellon nollaus 3 vai 12 s, mutta kokeile ensin lyhyempää aikaa. Jos ei nollaannu, ni sitte pidempää.
          Frauen fahren besser...mit dem Bus!

          Comment

          • Juzmus
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 259
            • Turku - Åbo

            #6
            Originally posted by Kreuzotter
            Nollaus tapahtuu samalla tavalla kuin huoltovalojenkin. Kertauksena: virtapäälle (ei käyntiin) huoltotöpselistä nastat 7 ja 19 (ainakin E34:ssa) yhteen johdon pätkällä, oilservice n. 3 s ja inspection n. 12 s.

            En muista tarviiko kellon nollaus 3 vai 12 s, mutta kokeile ensin lyhyempää aikaa. Jos ei nollaannu, ni sitte pidempää.
            Asia selvä! Danke schön!

            Comment

            • Sene
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 925
              • Enschede, The Netherlands

              #7
              Originally posted by Juzmus
              Originally posted by Kreuzotter
              Nollaus tapahtuu samalla tavalla kuin huoltovalojenkin. Kertauksena: virtapäälle (ei käyntiin) huoltotöpselistä nastat 7 ja 19 (ainakin E34:ssa) yhteen johdon pätkällä, oilservice n. 3 s ja inspection n. 12 s.

              En muista tarviiko kellon nollaus 3 vai 12 s, mutta kokeile ensin lyhyempää aikaa. Jos ei nollaannu, ni sitte pidempää.
              Asia selvä! Danke schön!
              E36 ohjeiksi annettu että 7 liitin maihin ja muistaakseni suunilleen samat ajat. Eli vissiin sama systeemi on. Jossain ohjeissa oli ledi tai lamppu käytössä ja se sitten sytty kun nollaus oli tapahtunu.
              F11 LCI 535xi


              Ex.

              E36 320i sedan
              E36 LCI 328i coupe
              E61 LCI 530xi

              Comment

              • Dogi
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 9

                #8
                http://www.bmwe36tips.20m.com/resetlights.htm 8)
                5sec ja 10sec tua ainakin ja itellä toiminut myös noi ajat :wink:

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by Kreuzotter
                  Huoltorytmi on seuraavanlainen: oilservice - inspection I - oilservice - inspection II - oilservice - inspection I jne. Tämän lisäksi on edellä mainituista riippumaton vuosihuolto, jota ilmaistaan kellosymbolilla.

                  Vuosihuoltoon kuluu mm. jarrunesteen vaihto, vedenpoistoaukkojen puhdistus, valojen suuntauksen tsekkaus ja jäähdytysnesteen vaihto (joka toinen vuosi).
                  E39:ssä po. kellosymboli syttyi. Manuaali puhuu vaan jarrunesteiden vaihdosta. Onkos tuo nyt sitten niin akuutti, että ei voi odottaa seuraavaan HUOLTOON (II-huolto 2:n "pykälän" päästä eli n. 10 000km vielä)??

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎