Announcement

Collapse
No announcement yet.

36 m3 RATA-AUTOKSI?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ehkäbemari
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 16

    36 m3 RATA-AUTOKSI?

    Eli mahdollisesti olisin hommaamassa tollasta e36 m3 bemarii tarkotuksena ajella sillä radalla. Toinenkin auto löytyy että ei tosta ihan daily driveria tulis mutta kilpiin kuitenkin.

    Mitenhän tollanen 10 vuotta vanha kestää sitä rääkkiä? Varmaan pitäis kone käydä läpi ja vaihtaa kytkin,alusta ja jarrut parempiin?

    Mulla ei koskaan oo bemaria ollut, että olis hyvä tietää onko kaikki osat kalliita tohon malliin. Varmaan olis se 3.2 litranen jos vaan sopiva yksilö löytyy. Paljonkohan tulis verot jos uittais esim Ruotsista?

    Kertokaahan toki jos parempia ideoita kuin toi e36 m3, mutta m5 kuitenkin ehkä turhan köntys tähän tarkotukseen Suomessa kun noi radat suht pieniä.
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    #2
    Originally posted by ehkäbemari View Post
    Eli mahdollisesti olisin hommaamassa tollasta e36 m3 bemarii tarkotuksena ajella sillä radalla. Toinenkin auto löytyy että ei tosta ihan daily driveria tulis mutta kilpiin kuitenkin.

    Mitenhän tollanen 10 vuotta vanha kestää sitä rääkkiä? Varmaan pitäis kone käydä läpi ja vaihtaa kytkin,alusta ja jarrut parempiin?

    Mulla ei koskaan oo bemaria ollut, että olis hyvä tietää onko kaikki osat kalliita tohon malliin. Varmaan olis se 3.2 litranen jos vaan sopiva yksilö löytyy. Paljonkohan tulis verot jos uittais esim Ruotsista?

    Kertokaahan toki jos parempia ideoita kuin toi e36 m3, mutta m5 kuitenkin ehkä turhan köntys tähän tarkotukseen Suomessa kun noi radat suht pieniä.
    -miksipä ei kävisi radallekin. ja vaikka kilvissä jos sitä rahaa on.
    tuskin tuota konetta tarvii heti levitellä jos ostaa alunpitäen hyväkuntoisen ja tarkoitus pitää vakionaan.
    jarrut ja alustan kyllä itse laittasin. ja osiin varmasti menee rahaa!
    -ja mieluummin ostaisin sen 3.2. juuri sen öljynkierron parannuksen takia 3.0 verrattuna joka saattaa alkaa takkuamaan rata-ajossa. alla viime vuonna verottettuja m3:sia. jospa jotain auttaa.

    Nykyisin mennään X3 E83

    Comment

    • 6-power
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 29
      • turku

      #3
      Uudessa tuulilasin Turbo lehdessä on artikkeli T.Gardemaisterin harraste
      F ryhmän M3 3,0 : sta juttu.

      Jousitus + jarrut olivat hänen mielestä edulliset eli yht. 15000,- e.

      Kannatta lukea kyseinen juttu.

      Comment

      • Rockwell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 1713
        • Helsinki

        #4
        OT:

        Oli muuten aika hurjia ne jutut tehoista. Lukikos siinä että pikku muutoksilla parhaimmillaan suomessa penkitetty 385 Pikku muutoksilla ~100 heppaa lisää, joopa joo.
        BMW F31 330d M-Sport -13
        ex. BMW F21 116i -13
        ex. BMW 540i(g) Touring -01
        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
        ex. BMW 316g -99
        ex. BMW M5 Touring -92
        ex. BMW 535i -91
        ex. BMW M5 -91
        ex. BMW 325i Touring -90

        Comment

        • MikkoV
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 631
          • Sastamala

          #5
          Originally posted by Rockwell View Post
          OT:

          Oli muuten aika hurjia ne jutut tehoista. Lukikos siinä että pikku muutoksilla parhaimmillaan suomessa penkitetty 385 Pikku muutoksilla ~100 heppaa lisää, joopa joo.
          Ne pikku muutokset on suhteellinen käsite...

          Onpa vaan tullut eri nettifoorumeillakin surffatessa huomattua, täällä ja monella muulla pikku muutokset on ilmanputsari, lastu ja putkisto. Jossain Dnsf:llä normaalit pikkumuutokset on koneeseen takorojut, isompi ahdin, putkisto, cooleri, suuttimet maffit, ohjelmoitava ruutta jne. Ja esim Overdrivellä tai Opel6070clubilla mennään usein astetta pidemmälle.

          No mut tosiaan, pikku muutokset on toiselle eri asia kuin toiselle, itse luen pikku muutoksiin putkiston, kansityöt, nokat, männät ja moottorinohjauksen jolloin 100hp lisää voi olla hyvinkin mahdollista, jos ei muuten niin ainakin stroukkaamalla pata...
          E70 3.0SD -08
          .................................................. ................................
          Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2765
            • Espoo, HML

            #6
            Sitte vaan 0w-40 öljyt koneeseen ja radalle... No ei vaan..
            Kyllä tuo 3.2 M3 on pirun hyvä tuohon rata-ajoon.
            Ostat vaan ehjän yksilön, kunnon 10w-60 öljyt koneeseen ja kovaa ajoa.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • ehkäbemari
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 16

              #7
              Kiitos vaan vastauksista.

              Eli tämmöne bemari vois hyvinkin soveltuu tarpeisiin, jos siis takavetosta lähen hakee. Toisena vaihtoehtona neliveto ehkä joku subaru tjms.

              Ruotsista näyttäis löytyvän jotain suht kivan näkösiä yksilöitä jotain 100tkm ajettuja. 200tkm varmaan vähän liikaa ajettu jos aikoo radalla rääkätä?

              Comment

              • ehkäbemari
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 16

                #8
                Vielä sellainen kysymys että jos arvioisi auton hankinta budjetiksi noin 20k euroa eli voi mennä hieman yli mutta mielellään ei, niin saako siihen hintaan tollasen bemarin? Nettiautosta kun kattelee niin aika korkeita pyyntöjä on.
                Vielä kun ajattelee että pitäis investoida jarruihin,alustaan,moottoriin,rattiin,pakoputkisto on jne. ja tää kaikki pitäis saada tohon 20k euroon. Onnistuukohan?

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11687
                  • Kouvola

                  #9
                  hmmm...ei kyllä taida ihan tuohon budjettiin saada vielä noita kilkkeitä mukaan. Halvimmat 3.2:t voi saada tohon budjettiin. Tietty kannattaa ottaa huomioon se, että jos radalla meinaat viihtyä niin penkit kyllä kannattaa vaihtaa ensitöikseen. Hyvistä nahkalepakoista sähköillä saa taas about 1k€ kun myy eteenpäin eli se on kaikki lisää rakentelurahaa...

                  Comment

                  • ehkäbemari
                    Newbiemmer
                    • Feb 2007
                    • 16

                    #10
                    Originally posted by Esko View Post
                    hmmm...ei kyllä taida ihan tuohon budjettiin saada vielä noita kilkkeitä mukaan. Halvimmat 3.2:t voi saada tohon budjettiin. Tietty kannattaa ottaa huomioon se, että jos radalla meinaat viihtyä niin penkit kyllä kannattaa vaihtaa ensitöikseen. Hyvistä nahkalepakoista sähköillä saa taas about 1k€ kun myy eteenpäin eli se on kaikki lisää rakentelurahaa...
                    onhan noissa joissain yksilöissä onneks jo valmiiks esim putkisto ja alusta, mutta suomesta ei ainakaan löytyny yhtään missä olis kuppipenkit :( niillä vakiopenkeillä ei pitemmän päälle pärjää radalla?

                    Comment

                    • Janek
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 631
                      • Nakkila

                      #11
                      Taitaa olla parempi ostaa se 3.2, vaihtaa alusta, jarrut, penkit, kunnon renkaat ja huoltaa moottori, siihen menee se n. 20ke. Maksat verot sitten kun on taas varaa.
                      Tai sitten joku muu auto.
                      Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                      Bmw 740 E38

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        #12
                        Tai sitten ostaa 3.0 koneella oleva. Ei sekään huono ole.
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11687
                          • Kouvola

                          #13
                          Originally posted by Rockwell View Post
                          Tai sitten ostaa 3.0 koneella oleva. Ei sekään huono ole.
                          Niimpä! Vois väittää, että ainakaan näillä Suomen mikkihiiri-radoilla ei kyllä saa eroa 3.0:n ja 3.2:n välillä...
                          Huomattavasti järkevimmissä hinnoissakin vielä, kun taas 3.2:set on aika rankasti ylihintaisia jostain syystä.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by Rockwell View Post
                            Tai sitten ostaa 3.0 koneella oleva. Ei sekään huono ole.
                            tiedä sitten miten liioteltua on se 3 litraisen öljypumpun ongelmat kovemmassa ratakäytössä... :think
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • saulih
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 208
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by sanches View Post
                              Taitaa olla parempi ostaa se 3.2, vaihtaa alusta, jarrut, penkit, kunnon renkaat ja huoltaa moottori, siihen menee se n. 20ke. Maksat verot sitten kun on taas varaa.
                              Tai sitten joku muu auto.
                              Tämän kannalla minäkin. Rakennellessa ja ratoja kiertäessä verotkin ehtii laskemaan reilusti.

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              tiedä sitten miten liioteltua on se 3 litraisen öljypumpun ongelmat kovemmassa ratakäytössä... :think
                              Tuli mieleen, että voiko tälle heikolle kohdalle tehdä jotain? Paljon siitä on puhetta mutta onkohan vakiopumpun tilalle/parantamiseksi keksitty jotain?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎