Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i, jäähdyttimen säleikkö umpeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    E36 328i, jäähdyttimen säleikkö umpeen

    Lieneekö hyötyä kovilla pakkasilla, jos tukkii "sieraimet" jolloin konehuoneen lämpö aavistuksen nousee jolloin ei ehkä olisi vaaraa sen huohottimen tukkoonjäätymisen suhteen.

    Luulisi, että jotain apua on yli 20 asteen pakkasella kovalla ajoviimalla 100km/h nopeudella ?
    Last edited by jonne; 12-07-2007, 13:04.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #2
    Ei ole hyötyä.
    Jos autosi on kunnossa se lämpenee vaikka pakkasta olisi se -35.
    Tolla tukoksella saat ainoastaan viskon antautumaan .
    Kyllä BMW on sen suunnitellut niin, ettei tarvitse pahveja viritellä.
    jätetään siis ne pahvit muille.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • HanVat
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 294
      • Lahti

      #3
      Originally posted by jonne View Post
      Lieneekö hyötyä kovilla pakkasilla, jos tukkii "sieraimet" jolloin konehuoneen lämpö aavistuksen nousee jolloin ei ehkä olisi vaaraa sen huohottimen tukkoonjäätymisen suhteen.

      Luulisi, että jotain apua on yli 20 asteen pakkasella kovalla ajoviimalla 100km/h nopeudella ?
      vaikuttaahan talossakin ikkanan auki/kiinnipitäminen... Itsellä ei kuitenkaan ole ongelmaa ollut kunnossa olevilla lämppäreillä ja termareilla edes -30 pakkasessa.
      -------------------------
      E39 523i
      E36 Cabi `96 m-sport
      E30 320i
      W126.022 280SE kesäautona 1985
      VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
      MB E200 CDI 2002
      *************************
      Polaris OutLaw 500cc `06
      Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
      SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

      MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        #4
        Originally posted by jannmann View Post
        Ei ole hyötyä.
        Jos autosi on kunnossa se lämpenee vaikka pakkasta olisi se -35.
        Tolla tukoksella saat ainoastaan viskon antautumaan .
        Kyllä BMW on sen suunnitellut niin, ettei tarvitse pahveja viritellä.
        jätetään siis ne pahvit muille.


        Ei ole ollut mitään lämpöongelmia enkä niistä puhunutkaan, mittari nousee puoliväliin nopeasti ja lämmintä tulee tuvan täydeltä kelillä kuin kelillä.
        Nyt oli kyse konehuoneen lämpötilasta joka ehkä saattaisi nousta tukkimalla sieraimet. Näin huohottimen jäätymisvaara pienenisi.
        Niitähän on todistettavasti jäätynyt.

        En usko, että visko mitenkään antautuu koska mitään pahveja ei ole kiinnitetty kiinni itse syyläriin ja sillä on vapaata tilaa pyöriä kaikessa rauhassa.
        Eri juttu, jos viskotuulettimeen lähelle viriteltäisiin joitain pahveja.
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Vaikutus ainoastaan ulkonäköön ja siihenkin NEGATIIVISESTI

          Comment

          • Janik83
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 473
            • Oulu/Oulunsalo

            #6
            Ei ole mitään tarvetta tuollaisille virityksille. Oma auto ainakin toimii hyvin yli -30 pakkasissa reilun satasen vauhdeissakin. Jos auto ei meinaa lämmetä niin kannattaa ainakin termostaatti tarkistaa ennenkuin alkaa pahveja keulaan ripustamaan.
            ___________________
            e39 530iA M-sport -02
            Dodge RAM VAN -89

            ex. e36 325i coupe -94

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Originally posted by jonne View Post
              En usko, että visko mitenkään antautuu koska mitään pahveja ei ole kiinnitetty kiinni itse syyläriin ja sillä on vapaata tilaa pyöriä kaikessa rauhassa.
              Eri juttu, jos viskotuulettimeen lähelle viriteltäisiin joitain pahveja.
              Otappa huomioon, että tukkimalla tuon poistat viskon jäähdytyksen, jolloin sen "termostaatti" sekoaa ja huonolla tuurilla se pyörii jatkuvasti. Näkyy muuten kivasti kulutuksessa. Sarjassamme turhat viritykset jolla saa vaan paikkoja rikki.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • jonne
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 248
                • Rusko

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Otappa huomioon, että tukkimalla tuon poistat viskon jäähdytyksen, jolloin sen "termostaatti" sekoaa ja huonolla tuurilla se pyörii jatkuvasti. Näkyy muuten kivasti kulutuksessa. Sarjassamme turhat viritykset jolla saa vaan paikkoja rikki.

                Tuota en kyllä ottanut kunnolla huomioon.
                Mahtaako siinä todella käydä näin.

                Puhdas ajatus oli vain varmistaa konehuoneen riittävä lämpötila.

                Sähköflekti olis kyllä hyvä...
                Mikä laulaen tulee, se tulee.

                BMW E39 M5, vm. 2002

                Comment

                • Laxa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1363
                  • Tampere

                  #9
                  Tuollaset Citroeniin tarkoitetut viritelmät aivan turhia kun on oikeat nesteet koneessa, termostaatti ja vehkeet kunnossa. Itse 60 tkm e36 m50 motilla aikoinaan työajoa ajaneena kerrottakoon että ikinä ei lämpö ole loppunut vaikka Lapin työmaakohteita tuli kierrettyä pahimmillaan miltei -40 lämpötiloissa. Mitä huohottimen jäätymiseen tulee niin eikös jäätymisriski ole suurimmillaan lauhtuvilla keleillä siinä palttiarallaa nollan tienoilla. Viisaat ihmiset korjatkoon jos väärässä.
                  Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                  E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                  EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                  EX: E61 530xdAT -07
                  EX: E60 520dA Sedan -08
                  EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                  EX: E39 530dAT -02
                  EX: E36 320iA -91
                  EX: R1150RT -03

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Laxa View Post
                    Tuollaset Citroeniin tarkoitetut viritelmät aivan turhia kun on oikeat nesteet koneessa, termostaatti ja vehkeet kunnossa. Itse 60 tkm e36 m50 motilla aikoinaan työajoa ajaneena kerrottakoon että ikinä ei lämpö ole loppunut vaikka Lapin työmaakohteita tuli kierrettyä pahimmillaan miltei -40 lämpötiloissa. Mitä huohottimen jäätymiseen tulee niin eikös jäätymisriski ole suurimmillaan lauhtuvilla keleillä siinä palttiarallaa nollan tienoilla. Viisaat ihmiset korjatkoon jos väärässä.
                    Ei se huohotin mihinkään jäädy jos autolla ajetaan, mutta jos pyöritään nurkissa 5km:n pätkiä.....
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎