Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ongelmia lastulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tme
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 16
    • N/A

    E36 ongelmia lastulla

    Terve.

    Ostin Benzinolta lastun E36 318i -92 kärryyni. Tänään sen kiinni laitoin eikä todellakaan moittimista ole, paitsi että lastun vaihdon yhteydessä kiekka-, kulutus- ja lämpömittari lakkasivat toimimasta sekä oilservice inspection -valo palaa mittaristossa kokoajan Muuten auto vastaa kaasuun paremmin sekä on muutenkin pirteämpi.

    Osaisko joku avustaa ongelmassa?
    Last edited by tme; 06-02-2007, 07:20. Reason: Korjattu typo E38 -> E36
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by tme View Post
    Terve.

    Ostin Benzinolta lastun E38 318i -92 kärryyni. Tänään sen kiinni laitoin eikä todellakaan moittimista ole, paitsi että lastun vaihdon yhteydessä kiekka-, kulutus- ja lämpömittari lakkasivat toimimasta sekä oilservice inspection -valo palaa mittaristossa kokoajan Muuten auto vastaa kaasuun paremmin sekä on muutenkin pirteämpi.

    Osaisko joku avustaa ongelmassa?
    Lienee kyseessä kuitenkin E36 kori, mutta oletkos tarkistanut sulakkeet

    Comment

    • tme
      Newbiemmer
      • Jul 2006
      • 16
      • N/A

      #3
      En vielä, katson ne tänään koulun jälkeen. Ja tosiaan päässy typo tulemaan tekstiin, E36 kyseessä. Nyt se on muutettu oikein.

      Comment

      • tme
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 16
        • N/A

        #4
        Kaikki sulakkeet ovat ehjiä. Akun kenkäkin oli parisen tuntia irti tossa pari päivää sitten, vaan eipä auttanut :(

        Comment

        • K.S.
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 649
          • Espoo

          #5
          onko sen moottorinohjausboxin piuhanivaska varmasti kunnolla kiinni?

          Comment

          • jaiwe
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 328
            • virrat

            #6
            mulla olis kanssa tossa ylimääräinen samanlainen "teho" lastu, mulla oli se 520 kiinni muutaman päivän ja lakkas kans pelaamasta kiekka mittari ja kulutus mittari ja sytty inspection valo, autosta hukku loppukin teho ja vääntö. otin lastun pois ja ongelmat hävis
            750 Oxfordgrun

            __

            Comment

            • skinkan
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 71

              #7
              On ne hienoja nuo lastut.

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #8
                Mitä vitun järkeä on laittaa noita lastuja vapari bensakoneeseen. uskooko joku ihan oikeasti noita benzinon +30hv juttuja?

                Tehoja tulee oikeasti noin 2hp lisää, ja sen takia että kone laitetaan käymään rikkaammalle. Seurauksena päästöt vituilleen, tyhjäkäynin sekoamista, koneen karstaantumista sen takia lamba anturin tukkeutumista, kulutuksen kasvua yms. Pidemmällä aikavälillä karstaantunut kone on sitten alempitehoinen kun lastutettu...niin ja se kierrosrajotin katoaa, eli vahingossa voi saada venttiilitkin solmuun.

                Comment

                • AMP
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 536
                  • Turku

                  #9
                  Ite maksan siitä ilosta sen 50 e että voi tarvittaessa kierrättää vähän enemmän ja että ei oo kone ihan kuollut alemmilla kierroksilla. vaik ei ois tehoo tullu yhtään on oma lastu sen 50 arvonen. ja leimasta läpi ilman mitää ongelmia. ja jos sattuu venat menee solmuun ni ei noi autot maailmasta lopu. ja kun ei ajale millään opelin paskalla ni saattaa konekkin kestää.
                  Last edited by AMP; 08-02-2007, 19:20.
                  e65 730d

                  Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                  Comment

                  • jaiwe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 328
                    • virrat

                    #10
                    joo kyllä ei mikään pidä paikkaansa mitä noitten lastujen sanotaan tekevän. mulla ainakin hukku loputkin alaväännöt tartti n.2000 kierrosta että jakso paikaltaan lähteä, bensan kulutus kasvo ku tartti ajaa koko ajan kaasu pohjassa kun pienikin mäki tuli vastaan eikä auto meinannut lähteä käymään lämpöisenä millään. kannattaa varmaan ostaa semmoinen auto ettei tartte lastuttaa...
                    750 Oxfordgrun

                    __

                    Comment

                    • AMP
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 536
                      • Turku

                      #11
                      sellasee autoo ei sit varmaa kannata lastua tunkee eipä sitä varmaa kukaa ala tosissaa tunkee sen takia et "jee nyt tuli 22,5 heppaa lisää" kyllä se iteltäkin lentäis mettää jos ongelmia tulis..
                      e65 730d

                      Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                      Comment

                      • tme
                        Newbiemmer
                        • Jul 2006
                        • 16
                        • N/A

                        #12
                        Jees.

                        Edelleen on nuo mainitsemani ongelmat pysyneet vaikka muutama sataa kilometriä jo takana lastun kanssa. Huomenna taitaa olla hyvää aikaa vaihtaa tämän lastun tilalle alkuperäinen piiri. Taitaapi mennä kys. lastu kaverille 325:seen, jos siinä toimis moitteettomasti.

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4320
                          • Turku

                          #13
                          Lukekaa sieltä viestistä 36 eteenpäin.

                          Comment

                          • AcS325
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 227
                            • Road to Jalalabad

                            #14
                            Originally posted by tme View Post
                            Taitaapi mennä kys. lastu kaverille 325:seen, jos siinä toimis moitteettomasti.
                            No varo ettei kaveri vedä nokkaan ku sen motori ei edes starttaa sen jälkeen... Hei haloo nyt siihen touhuun. Kyllä kokeilla saa ja kannattaa (itsekkin mukaanlukien).
                            "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎