Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i hyytyy ajossa - Vika selvinny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pimari
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 43

    #46
    Originally posted by Lanttu View Post
    Itsellä 320i -91 on jonkin aikaa käynyt sellaista tyhjäkäyntiä, että välillä röpeltää aivan lyhyen aikaa, joutokäyntinopeus ei silti laske eikä moottori sammahtele. Pakokaasutestissä arvot muuten hyvät, mutta HC kasvaa välillä 40-40 ppm:ään röpellyksen aikana, muuten 10 ppm luokkaa. Eli sytytyskatkoksia. Sytytystulppien vaihdon jälkeen (Bosch L7LDCR) käytös aivan samanlaista. Vanhat tulpat kaikki keskenään hyvän näköisiä ja oikealla kireydellä. Sytytyspuolat eivät poikkeavan näköisiä ja maadoituspisteet kunnossa. Ei kai tuo voisi johtua kampiakselin asentotunnistimen oireilusta?

    Näin alkupään E36:ssa vikadiagnostiikka ei taida näyttää oireilevia puolia? Entä kampiakselin asentotunnistinta? Kannattaako mennä tuhlaamaan rahaa vikakoodien lukuun?
    Mulla justiisa samanlaista oiretta samanlaisessa autossa. Tulpat ja puolat vaihdeltu eikä vaikutusta. Anturit mitattu ja tuntus olevan kunnossa. Eipä niitä paskoja puolia vikadiagnostiikasta näe. Kannaattaahan ne koodit luetuttaa.

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #47
      Ahaa, kohtalotovereita alkaa löytymään. On tosiaan merkillistä. Mittailin infrapunalämpömittarilla lämpötiloja kannesta jokaisen sylinterin kohdalta, eikä merkittäviä eroja tullut. Pakosarjan pintalämpötiloissa 6. sylinteri oli hieman viileämpi, mutta voi mennä mittaustarkkuuden/-virheen piikkiin...
      Tuntuu kulkevan ihan normaalisti, eikä nykimistä esiinny. Kulutus normaalit 8,5-9,0 litraa/100 km. Jotenkin vain kalvaa mieltä, olisi kiva saada jotain selville ennen kesän reissuja.

      Joo, täytyy harkita vikakoodien lukua. Hyvä tietää, että puolat eivät näy daignostiikassa.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #48
        Pimari, vaihdoitko uudet vai käytetyt puolat? Onko lambda-anturi vaihdettu?

        Comment

        • Stude
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 162
          • Mikkeli

          #49
          Originally posted by Stude View Post
          Vaihdoitkos kampuran tunnistinta? mulla tuo kampuran tunnistin näyttää 580ohmia. Olisiko vika sitten siinä? :think Oireet: auto ravistaa voimaakkaasti tyhjäkäynillä(koko auto heiluu), välillä sammuu.
          Voiko rikkinäinen kampiakselin tunnistin aiheuttaa kyseistä vikaa.? Yleensä kylmällä koneelle toimii aivan normaalista, mutta koneen lämmittyä oireet alkavat. Autossa on pari vuotta vanhat bremin puolat, 1kk vanha lambda anturi(kulutus myös aivan normaali). Tulpan reijissä ei ole vettä/öljyä. Tulpat vaihdettu 5000km sitten. Ilmamassamittarin johdon irroittaminen huonontaa käyntiä( ei pysy käynnissä). Ilmavuodot tutkittu moneen kertaan.
          -325i sedan -92 Mauritius blau
          -Volvo S80

          Comment

          • bandit
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 489
            • oulu

            #50
            putsaa icv hammasharjalla ja bensiinillä..
            NHF- Nerd Home Function

            Comment

            • Pimari
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 43

              #51
              Puolien lakkaus.

              Miten ja millä ootte lakannu noita puolia? Ootteko lakannu aivan kauttaaltaan?

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #52
                Itsellä kanssa hyytymisongelmia, kulutusmittari väpättää maantieajossa kokoajan, polttoainetta menee 5litraa enemmän satasella kuin tavallisesti ja tyhjäkäynti rumpsuttaa, mutta käy kyllä n.900rpm.

                Noh, foorumia selattua olin varma, että vika on lambdassa, mutta tänään käytin autoa huollossa ja selvisi että 4- ja 6-pytyn puolat oli vialliset. HC arvo tyhjäkäynnillä oli 1300, vaikka sallittu on 100. Lambda-arvo oli kokoajan kuitenkin 1.01-1.04(sallittu vaihteluväli?), ja korjaaja sanoi, että syttymättä jääneet polttoaineet, ja sitä kautta liika happi hämää lambdaa, ja vetää sen takia seoksen niin rikkaalle.

                Hetken jo ilahduin vian löytymisestä, mutta äsken puolien vaihdon jälkeen, auton käytös ei muuttunut ollenkaan. Olisiko puolien vaihdon jälkeen pitänyt lukea/nollata vikakoodit, että kone toimisi normaalisti? Korjaamon mukaan se ei ole välttämätöntä...
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • E36-coupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1099
                  • Ylämylly

                  #53
                  Originally posted by K.S. View Post
                  Eli tänään teki tossa tommoset..Käyttäytyy kun bensa olisi loppu.. bensaa siellä kumminkin on..välillä toimii ihan normaalisti ja välillä taas hyytyy..
                  Pysyy käynnissä, mutta ei reagoi paljoa kaasuun..tyhjäkäynti täristää tyyliin 70luvun V8...

                  Tulpat ei ui öljyssä, eikä dme vedessä, bensapumpun liittimet ok..

                  kampiakselin tunnistin?

                  Vikakoodeja täytyy varmaan mennä lukemaan..

                  EDIT:

                  Vikana oli siis lamba-anturi, koitti nähtävästi ottaa tukkeutunutta anturia käyttöön jonka takia koko kone hyytyi.

                  Mainittakoon myös että moottoriohjausboxin koteloon joutunut vesi saa aikaan tismalleen samoja oireita.
                  Jos tiiviste on huonossa hapessa saattaa autopesussa päästä vettä ohjausboxin koteloon.

                  Jaahas.. nostellaas yli, kun itellä aivan samanlaista vikaa tekee (M50B25) Parin vikakoodin luvun jälkeen antoi vasta lambdan. Ensin herjas kaasuläpän asentotunnistinta (vaihdettu) Heti perään herjas lambdan esilämmitystä ja sit vasta lambdaa.. Pitäisiköhän tuo nyt vaihtaa, kun ei viittis ylimääräisiä ostoksia enää tehdä. Kampiakselinasentotunnistin sekä kaikki tulpatkin on vaihdettu.. Lambda ei ole kuin pari vuotta vanha.. merkkiliikkeen kamaa..

                  se vielä ihmetyttää että pitkään toimii hyvin kun ajaa ihan asiallisesti. Mutta jos vähän aikaa auto jäähtyy, niin sitten tekee alussa hyytymisen.. Toinen on myös kun kierrättää autoa melkein punarajalle, niin sen jälkeen alkaa tuota hyytymistä tehdä.. Hetken aikaa antaa rumpsutella tyhjäkäyntiä, sitten tyhjäkäynti tasoittuu ja matka jatkuu normaalisti..
                  Last edited by E36-coupe; 05-06-2008, 00:24.
                  *545i E60 -05*

                  Comment

                  • Nasu89
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 11
                    • Keski-Suomi

                    #54
                    lainaan topikkia. itsellä 525i 24v -91. aikalailla samat oireet kuin aloittajalla. auto hyytyy ja vedot katoaa täysin. tyhjäkäyntiä käy mutta hyvin v8:maisesti. kaasua kun antaa vähän meinaa sammua mutta kun lyö kaasun pohjaan ottaa kierrokset rajoittimelle ja samalla kuuluu jostain joku pieni poksahdus. sama myös jos alkaa vaihde päällä hyytyä ja lyö kaasun pohjaan niin lähtee vetämään mutta pienellä kaasulla hyytyy. samalla alkaa savuttaa valkoista ja bensa alkaa haista niin per..leesti. pienen hetken kun on paikallaan niin alkaa taas toimia. oiretta on nyt alkanut ilmetä pääosin aina kun auto on sammuksissa hetken ja kun lähtee ajamaan uudestaan. oisko se vika lambdassa? viime viikolla koitin päästöjä siitä ottaa ja kaikki arvot oli vihreällä ettei niissä mitään vikaa silloin ollut. vaiko bensapumpussa?

                    myöskin olen ottanut merkille että tyhjäkäynnillä kuuluu omituista poksumista jostain mittarin takaa. sitten kun antaa vähän kierroksia niin alkaa lämmönsäätimien takaa kuulua veden lorina. olisiko veden kierrossa jotain häikkää? :think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎