Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m52b28 tietoja... vinkkejä yms???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsk
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 279
    • eurajoki/pori

    E36 m52b28 tietoja... vinkkejä yms???

    tollasen lohkon ajattelin hommata. ja rakentaa siit vähän potkivampi versio..
    tuos olis tallin perällä m50b20 vanos kansi ni sopiiks se siihen? vai onko palotilat ja kanavat liian pienet??? (2.5 kantta eikös porukat ole laittanu?)
    entä paljonkon tuo 2.0 ja 2.5 kannet eroaa ja mistä kohtaa?(vanos)

    mut tuosta tarttis lähtee liikkeelle.
    minkäs kokoseks ton 2.8 lohkon pystyis porauttaa??

    ja kaikkea muuta vinkkiä kaipailisin..
    kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



    DSK c.c
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by dsk View Post
    tollasen lohkon ajattelin hommata. ja rakentaa siit vähän potkivampi versio..
    tuos olis tallin perällä m50b20 vanos kansi ni sopiiks se siihen? vai onko palotilat ja kanavat liian pienet??? (2.5 kantta eikös porukat ole laittanu?)
    entä paljonkon tuo 2.0 ja 2.5 kannet eroaa ja mistä kohtaa?(vanos)

    mut tuosta tarttis lähtee liikkeelle.
    minkäs kokoseks ton 2.8 lohkon pystyis porauttaa??

    ja kaikkea muuta vinkkiä kaipailisin..
    Käsittääkseni se mitä haet on imusarja. M50:sen imusarja auttaa yläkierroksilla. Marginaalisia eroja kuitenkin, mun mielestä hassun hommaa. Hommaa sitten M3:sen jos 328:n paukku ei piisaa. Voi tulla halvemmaksikin kuin virittely+328.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      M50B25-imusarja on tosiaan todistetusti hyvä idea jos haluaa yläkierroksille lisää tehoa, väännön kustannuksella. Vakio pakosarjakaan ei ole kauheasti saanut kehuja, mutta siitä ei taida olla muuta kuin persdyno-tuloksia. Kantta ei sensijaan kannata turhaan vaihtaa, vaikka varmasti M50B20TU-kannenkin saa lopulta toimimaan.. 4mm pienempi poraus ja pienet venttiilit tuottavat vain ylimääräistä työtä.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4582
        • Tampere

        #4
        tee samat muutokset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81466

        seuraavana itsellä uusiutuu kaasuläppä joka osoittautui pullonkaulaksi..

        uusi läppä olisi jo pöydällä mutta vielä tarvisi sorvata tuo läppärunko..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • dsk
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 279
          • eurajoki/pori

          #5
          kiitkosia vinkeistä, lisää kaivaten!
          kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



          DSK c.c

          Comment

          • dsk
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 279
            • eurajoki/pori

            #6
            Originally posted by eeki View Post
            Kantta ei sensijaan kannata turhaan vaihtaa, vaikka varmasti M50B20TU-kannenkin saa lopulta toimimaan.. 4mm pienempi poraus ja pienet venttiilit tuottavat vain ylimääräistä työtä.
            tuosta sen verran et itel on b20:n kansi ja "posti" tuo piakkoin sen 2.8 alakerran+lohkon.. mut kannattaako kanavia muokata? entä eroaako 2.0 ja 2.5 imusrja ja kaasu läppä? entä suuttimet?? (kaikis kolmes 2.0/2.5/2.8sama?)
            kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



            DSK c.c

            Comment

            • dsk
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 279
              • eurajoki/pori

              #7
              kuis monta milliä tollasesta lohkosta uskaltaa ottaa pois? (ettei mee liian ohkaseksi seinämä) 6mm? 4mm?

              entä mites 2.0 ja 2.5 kansi eroaa? ventiilien koot? kanavien koot?
              kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



              DSK c.c

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Originally posted by dsk View Post
                entä mites 2.0 ja 2.5 kansi eroaa? ventiilien koot? kanavien koot?
                2,0 imu/pako: 30/27mm
                2,5 imu/pako: 33/30,5mm

                M50B25, M52B25 ja M52B28-moottoreissa on kaikissa venttiilit samankokoisia, kannet ovat muutenkin oletettavasti pitkälti samat.. M50B20 kanavien koosta voisi joku asiaan enemmän perehtynyt kommentoida.

                Noita osien eroavaisuuksia (suuttimet, kaasuläpät jne) voi aina katsella varaosanumeroiden tasolla ETK:sta: http://www.realoem.com/bmw/
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • dsk
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 279
                  • eurajoki/pori

                  #9
                  ---kuis monta milliä tollasesta m52b28 lohkosta uskaltaa ottaa pois? (ettei mee liian ohkaseksi seinämä) 6mm? 4mm? 2mm? 1mm?---

                  olisko kenelläkään tuosta mitään tietämystä, kokemusta ????
                  kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                  DSK c.c

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2511
                    • .

                    #10
                    Originally posted by dsk View Post
                    ---kuis monta milliä tollasesta m52b28 lohkosta uskaltaa ottaa pois? (ettei mee liian ohkaseksi seinämä) 6mm? 4mm? 2mm? 1mm?---

                    olisko kenelläkään tuosta mitään tietämystä, kokemusta ????
                    Kyseessähän on alumiinilohko. Nikasilpinnoitteeseen koneeseen ei löydy edes ylikokomäntää, joten mitkä männät ajattelit laittaa? Ja mikäli sen saisikin porattua ja sopivan kokoiset männät löytyisi, niin sylinterit täytyy kuitenkin pinnoittaa uudestaan jotta kone kestäisi edes vähäsen. Mielestäni ei maksa vaivaa.

                    Putkittamalla lohkon tietysti kaikki on mahdollista. Mutta onko sekään kannattavaa, onkin toinen asia.
                    Last edited by Freak; 23-02-2007, 14:07. Reason: kirjotushärö
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • -Tk-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 387
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by dsk View Post
                      ---kuis monta milliä tollasesta m52b28 lohkosta uskaltaa ottaa pois? (ettei mee liian ohkaseksi seinämä) 6mm? 4mm? 2mm? 1mm?---

                      olisko kenelläkään tuosta mitään tietämystä, kokemusta ????
                      Eikös tuo ole alumiinilohko ja poraus ei taida olla mahdollista, kun niissä on se ihmepinnoite sylintereissä ?
                      325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                      Comment

                      • dsk
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 279
                        • eurajoki/pori

                        #12
                        ok... eiku on yhdes sylinterissä syvät naarmut ko männänrenkaat katkes... (mäntä on kyl sökö)

                        mitään korjaus vinkkejä???

                        vaiko uus lohko tilalle..

                        kun tuo b20 on 80mm ja b2.8 on 84mm sylinteri,
                        ni entä jos ton 2.0 litusen porauttas 4mm.. ja laittasa siihen ton 2.8alakerran..?

                        hmm.. porutus hinnal visiin sais jo pelkän 2.8 ehjän lohkon?? (200€)
                        kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                        DSK c.c

                        Comment

                        • dsk
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 279
                          • eurajoki/pori

                          #13
                          jees. paikaalinen koneistamo sano laittavansa siihen yhteen sylinteriin mis on se kolo/reikä uuden valurauta putken, nii siten saa lohkon kuntoon. (60€ putki j 50€ työ) nyt tarttis sit saada uus mäntä, vaikka käytetty. eli eikös 2.5 ja 2.8 poraus ole sama?, mut onks niitten männät samanlaiset?
                          kyllähän mie näkisit et se on laitettava letutsulamaan, ni kyl se siit sit virkoo..



                          DSK c.c

                          Comment

                          • olaus
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2003
                            • 687
                            • jyväskylä

                            #14
                            Luinpa väärin, ei mitään.

                            Comment

                            • sturer Bock
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 312
                              • Häme

                              #15
                              Originally posted by Freak View Post
                              Kyseessähän on alumiinilohko. Nikasilpinnoitteeseen koneeseen ei löydy edes ylikokomäntää, joten mitkä männät ajattelit laittaa? Ja mikäli sen saisikin porattua ja sopivan kokoiset männät löytyisi, niin sylinterit täytyy kuitenkin pinnoittaa uudestaan jotta kone kestäisi edes vähäsen. Mielestäni ei maksa vaivaa.

                              Putkittamalla lohkon tietysti kaikki on mahdollista. Mutta onko sekään kannattavaa, onkin toinen asia.

                              Muistelen, että huomasin 3 eri ylikokomäntä vaihtoehtoa VAC Motorsportin nettisivuilla. Onkos muka jenkki 328 eri lohkolla kun euro 328:t?:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎