Announcement

Collapse
No announcement yet.

318iS E36 (1796cm3) vapaavirtaussuodattimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 318iSDaytona
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 8
    • Tampere

    318iS E36 (1796cm3) vapaavirtaussuodattimet

    Kokemuksia vapaavirtaussuodattimista, plussia, miinuksia, ongelmia, kaikkea mahdollista... Kannattaako moisen hankkiminen?
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 687
    • jyväskylä

    #2
    Ei kannata. Alkuperäinen imukotelo on hyvä.

    Comment

    • hirvio
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 142
      • Rauma/Helsinki

      #3
      Miten olis vakiokoteloon ostettava paremmin virtaava suodatin ? Mutta tässä vähän mutu tietoa

      - niitä pestään kun jaksetaan-->paskaa koneeseen
      -? ehkä vielä vähemmän tehoa kuin ennen (jos ei säädetty penkissä vaparilla..)
      -+hienommat "imuäänet"
      + näyttäähän se konehuone kivemmalle
      ex-WintterEritionHuudStailBläkSmoke e34 525tds
      ex-///M5 e39 Carbon Schwartz "LowHurts"
      ex-///M3 3.0 e36 Avusblau

      Comment

      • illu^^
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1703
        • Kajaani

        #4
        Ei kannata, ei se auta ruosteen päälle maalaaminenkaan.

        Comment

        • DannyBoy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 720

          #5
          ei mitää häpyä koko jutussa. ainut mitä itse voisin kokeilla , niin on toi vakiokoteloon laitettava suodatin. mutta jos heposia lisää haluu, niin ei sitä millään suodattimella saa rahastusta...
          Kokovartalokyrpä

          Nyt ajossa:
          BMW X5 E45 M-Sport -20
          BMW X5 Sport package -07
          EX: Pirusti Pemareita

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            #6
            Originally posted by hirvio View Post
            Miten olis vakiokoteloon ostettava paremmin virtaava suodatin ? Mutta tässä vähän mutu tietoa
            Ei nuo paneelifiltterit ahdista juuri koskaan suht vakiokuntoisissa autoissa. Joskus dynossakin on otettu koko filtteri pois välistä, eikä sillä ole ollut merkittävää vaikutusta. Virifiltterin ylivoimaisesti merkittävin vaikutus on se, että koneeseen menee enemmän paskaa filtterin läpi.

            Comment

            • tepi_
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2185
              • TKu

              #7
              Originally posted by hirvio View Post
              Miten olis vakiokoteloon ostettava paremmin virtaava suodatin ? Mutta tässä vähän mutu tietoa

              - niitä pestään kun jaksetaan-->paskaa koneeseen
              -? ehkä vielä vähemmän tehoa kuin ennen (jos ei säädetty penkissä vaparilla..)
              -+hienommat "imuäänet"
              + näyttäähän se konehuone kivemmalle
              Anteeksi OT,mutta onko avatarissa oleva M3 omistuksessas? Näyttää samalta kuin kaverin veljen vanha? Turusta hakenut? Alla oli silloin ainakin breytonit ja kytkinkin oli vaihdettu järeämpään,kun kävi radalla sillä ajamassa silloin tällöin...

              Laitahan juttua tuosta showroomiin vaikkei sama olisikaan,M3:set nappaa aina..

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Joo älä laita sitä vapaavirtaussuodatinta. Osta Brenner-nimimerkiltä siihen lastu niin vaikuttaa suorituskykyynkin, ja päästöt pysyy kurissa, jos auto on muuten kunnossa.
                E61 525d LCI

                Comment

                • 318iSDaytona
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 8
                  • Tampere

                  #9
                  Taidan kokeilla tollasta K&N:n korvaavaa... ( http://www.knfilters.com/search/prod...x?Prod=33-2733 ). Eipä noista vapaavirtaussuodattimista taida oikein hyviä kokemuksia löytyä mistään... :think Toi Brennerin lastu kuulostais aivan kokeilemisen arvoiselta, laitetaan harkintaan...

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    #10
                    Ei sitä voi kuin ihmetellä, minkä takia halutaan maksaa siitä ilosta, että autoon saadaan monessa mielessä huonompi filtteri.

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Jätä se vakiokotelo ja putsari, mutta laita se tehofilsu siihen viereen nippareilla kiinni, niitä tulee ainakin k&n:n kitin mukana Ulkonäkö se on poikaa!
                      ...

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16413
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by 318iSDaytona View Post
                        Taidan kokeilla tollasta K&N:n korvaavaa... ( http://www.knfilters.com/search/prod...x?Prod=33-2733 ). Eipä noista vapaavirtaussuodattimista taida oikein hyviä kokemuksia löytyä mistään... :think Toi Brennerin lastu kuulostais aivan kokeilemisen arvoiselta, laitetaan harkintaan...
                        Älä kokeile mutta laita brennerin lastu, tulee alas vääntöä enemmän ja rajoittaja nousee n.7000, teholisästä en uskalla sanoa mitään.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎