Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vaihde paukahtaa pois 1:llä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripe
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 198
    • Espoo

    e36 vaihde paukahtaa pois 1:llä

    Autollani on ajettu 154tkm. Minulla on sellainen ongelma, että välillä 1-vaihde paukahtaa pois paikoiltaan satunnaisesti. Tämä ilmenee kylmällä (jopa lauhallakin) kun peruuttaa ja pysäyttäessä vaihtaa 1-vaihteelle. Jos käsijarru ollut päällä tai pienessä vauhdissa vaihtaa 1selle niin kyseinen ongelma toistuu. Ja se paukahtaa vaikka lähtisin hiljaa liikkeelle. Aivan kuin 1-vaihde ei mene kunnolla päälle. Ajaessa 2-vaihteessakin jotain hämärää kun menee jäykästi päälle, mutta rusahdusta ei ihan kuulu. Olen etsinyt topiikkia kyseiseen ongelmaan viitaten, mutta en löytänyt ihan vastaavaa. Ongelma on vaivannut jo jonkin aikaa. Vekslaamalla vaihteistoa olen välttänyt silloin tällöin kyseisiä paukahduksia, mutta jotain on pakko tehdä, ettei vaihdelaatikko hajoa. Olen katsonut, että jarruneste määrä on ok. Ostin auton kun sillä oli ajettu jo 145tkm. Mitään tietoa ei ole kytkimen tai sylintereiden vaihdosta. Pääsylinteri? Vai kytkinpaketti?
    Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
    Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
    Ex - E34 520i -89
    Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
    Ex - Audi 80 2.0E -92
    Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
    Ex - E36 316i -98
    Ex - E30 316 -86
    Ex - Peugeot 405 SRi -88
    Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
    Ex - Mazda 323 1.3 -84
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9984
    • KVLA

    #2
    Vaihdekepissä väljää?Jos on,niin ainakin laatikon ulkopuolinen vivusto kannattaisi kikkailla kuntoon.Silloin siirtäjien liike laatikon sisällä on "maksimaalinen".Onko oikeat öljyt laatikossa ja riittävästi?Tarkasta myös vaihdelaatikon kiinnitys (kumityynyt).Nämä nyt ainakin kannattaisi ensin katsoa.

    Comment

    • Ripe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 198
      • Espoo

      #3
      Voi olla väljää. Silloin kun ostin tuon auton (syksyllä 2006), niin siinä vaihdekepissä oli hirveä teinituning nuppi. Vaihteisto toimi moitteetta koko syksyn. Tietty jotain jäykkyyttä 2-vaihteella.

      Mutta sitten kun ilmat kylmeni ja talvi tuli, niin alkoi paukkumaan, koska minulla ei ole mitään tallia. Huoltoleimakirjassa on kyllä leimat säännöllisistä merkkihuolloista, mutta ei mitään tietoa, että koska olisi vaihdettu vaihteiston öljyjä. Pitääpä tarkistaa vivusto sekä kumityynyt jos ei muita ehdotuksia. Ai niin kolmosellakin tuntuu hieman jäykältä, mutta muut vaihteet vaikuttaa pelaavan. Muuten mikä on suositus niiden öljyjen vaihtovälille?
      Last edited by Ripe; 02-03-2007, 08:26.
      Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
      Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
      Ex - E34 520i -89
      Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
      Ex - Audi 80 2.0E -92
      Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
      Ex - E36 316i -98
      Ex - E30 316 -86
      Ex - Peugeot 405 SRi -88
      Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
      Ex - Mazda 323 1.3 -84

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        Öljyt varmaan voi huoletta vaihtaa jos ei tietoa edellisestä ajankohdasta. Kohtuu halpa ja voi ratkaista ongelmia.

        Comment

        • depi80
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 21

          #5
          laatikosta..

          Vaihda vaan ne öljyt suosiolla uusiin, ja tarkasta ne vivustot että toimii niinkuin pitääkin.. Eiköhän noilla korjaannu

          Comment

          • Ripe
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 198
            • Espoo

            #6
            Laakkosella todettiin, että laatikon öljyt oli mustat ja haisi. Se niistä laakkosen väittämistä ikiöljyistä. Työ sisälsi myös lyhyen tutkinnan. Vielä en tiedä, että korjaantuko vika, koska se tuli satunnaisesti kolealla sekä kylmällä. Onko normaalia, että nuo ikiöljyt ovat huonot jo 156tkm paikkeilla.
            Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
            Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
            Ex - E34 520i -89
            Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
            Ex - Audi 80 2.0E -92
            Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
            Ex - E36 316i -98
            Ex - E30 316 -86
            Ex - Peugeot 405 SRi -88
            Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
            Ex - Mazda 323 1.3 -84

            Comment

            • Tontza1982
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 145
              • Jyväskylä

              #7
              Mulla oli joskus samanlaista ongelmaa tuon pökötin 406:sen kanssa. Tosin vitosvaihteesta oli silloin kysymys. Oireet olivat samanlaiset. Ei tahtonut pysyä vaihde päällä.

              Syyksi paljastui viitosvaihteen synkrorengas, tai sinne päin oli se nimi. Oli lähemmäksi tuhannen euroa sen vaihto.
              On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa

              Comment

              • mynni
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 159

                #8
                Originally posted by Ripe View Post
                Onko normaalia, että nuo ikiöljyt ovat huonot jo 156tkm paikkeilla.
                "ikiöljyt" vaihteistoöljyt kannattaa vaihtaa n.60th välein suomi olosuhteissa
                ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
                ex: e46 316 touring -02
                ex: e39 523i -96
                ex: e36 325i coupe avus edition -94
                ex. e28 520i -85
                ex. e21 316/2.0 -77

                Comment

                • -JUZ-
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 48
                  • Huittinen

                  #9
                  Originally posted by Ripe View Post
                  Laakkosella todettiin, että laatikon öljyt oli mustat ja haisi. Se niistä laakkosen väittämistä ikiöljyistä. Työ sisälsi myös lyhyen tutkinnan. Vielä en tiedä, että korjaantuko vika, koska se tuli satunnaisesti kolealla sekä kylmällä. Onko normaalia, että nuo ikiöljyt ovat huonot jo 156tkm paikkeilla.
                  Joo ei ne öljyt oo tarkotettu suomen -30 asteen pakkasiin. Ja vaikka öljypaketissa lukee lifetime ni ei se sitä tarkota että sillä ajetaan 500 000km. Paras on ku vaihdat laatikon öljyt just vaikka 60 000km välein. Ei ne öljyt niin kalliita kuitenkaan oo.
                  Kannattaa tsekata samalla myös peräöljyt. Ku vaihtaa kaikki litkut ku ostaa auton ni ainaki tietää missä mennään, säästyy turhalta stressiltä.

                  edit. siis öljyt on tarkotettu mut ne ei kestä niin kauan.....
                  E36 320 -92

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Kuitenkaan niitä öljyjä vaihtelemalla ei varmasti ko.ongelmaa ratkaista.

                    Comment

                    • molotow
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 450
                      • pohjanlahden rannoilla

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Kuitenkaan niitä öljyjä vaihtelemalla ei varmasti ko.ongelmaa ratkaista.
                      vaan........ millä? kerro jo, itellä hyppäs kans talven aikana 3-4 kertaa peruutuksen jälkeen 1 paukahtamalla pois päältä
                      sigpic
                      F11 520d 2014

                      Comment

                      • Perunamaa
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 40
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Kuitenkaan niitä öljyjä vaihtelemalla ei varmasti ko.ongelmaa ratkaista.
                        Oon vähän samoilla linjoilla, jos tou vika korjautuu öljyillä mäkin haluan sitä öljyä.
                        nyt: e39 525i -01
                        ex: e36 328i coupe -95
                        ex: e36 316i -92

                        Comment

                        • -JUZ-
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 48
                          • Huittinen

                          #13
                          Originally posted by Perunamaa View Post
                          Oon vähän samoilla linjoilla, jos tou vika korjautuu öljyillä mäkin haluan sitä öljyä.
                          Tuskimpa se öljyillä korjaantuu mutta vika olis voinu olla tulematta jos olis öljyt vaihdettu ajoissa...Ei öljyistä kannata tinkiä.
                          E36 320 -92

                          Comment

                          • Lapwing
                            Newbiemmer
                            • Apr 2006
                            • 25

                            #14
                            Asia ei mitenkään liity tähän, mutta miksi en saa aloitettua uutta aihetta. Onko samoja ongelmia tällähetkellä muilla?
                            E46 320i Touring

                            Comment

                            • soldia
                              Banned
                              • Feb 2006
                              • 725
                              • Planet X

                              #15
                              Originally posted by Ripe View Post
                              Autollani on ajettu 154tkm. Minulla on sellainen ongelma, että välillä 1-vaihde paukahtaa pois paikoiltaan satunnaisesti. Tämä ilmenee kylmällä (jopa lauhallakin) kun peruuttaa ja pysäyttäessä vaihtaa 1-vaihteelle. Jos käsijarru ollut päällä tai pienessä vauhdissa vaihtaa 1selle niin kyseinen ongelma toistuu. Ja se paukahtaa vaikka lähtisin hiljaa liikkeelle. Aivan kuin 1-vaihde ei mene kunnolla päälle. Ajaessa 2-vaihteessakin jotain hämärää kun menee jäykästi päälle, mutta rusahdusta ei ihan kuulu. Olen etsinyt topiikkia kyseiseen ongelmaan viitaten, mutta en löytänyt ihan vastaavaa. Ongelma on vaivannut jo jonkin aikaa. Vekslaamalla vaihteistoa olen välttänyt silloin tällöin kyseisiä paukahduksia, mutta jotain on pakko tehdä, ettei vaihdelaatikko hajoa. Olen katsonut, että jarruneste määrä on ok. Ostin auton kun sillä oli ajettu jo 145tkm. Mitään tietoa ei ole kytkimen tai sylintereiden vaihdosta. Pääsylinteri? Vai kytkinpaketti?
                              Askin vaihto on edullisin.

                              Vaihdettuna max. 700e. Kysy Oili Jalonen tai etsi laatikko max. 400€ varaosahaku.fi

                              1. vaihteen kynnet rikki yms. Syynä joskus tehty vaihto-virhe.

                              Valitettavasti.
                              Last edited by soldia; 13-04-2007, 22:59.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎