Autollani on ajettu 154tkm. Minulla on sellainen ongelma, että välillä 1-vaihde paukahtaa pois paikoiltaan satunnaisesti. Tämä ilmenee kylmällä (jopa lauhallakin) kun peruuttaa ja pysäyttäessä vaihtaa 1-vaihteelle. Jos käsijarru ollut päällä tai pienessä vauhdissa vaihtaa 1selle niin kyseinen ongelma toistuu. Ja se paukahtaa vaikka lähtisin hiljaa liikkeelle. Aivan kuin 1-vaihde ei mene kunnolla päälle. Ajaessa 2-vaihteessakin jotain hämärää kun menee jäykästi päälle, mutta rusahdusta ei ihan kuulu. Olen etsinyt topiikkia kyseiseen ongelmaan viitaten, mutta en löytänyt ihan vastaavaa. Ongelma on vaivannut jo jonkin aikaa. Vekslaamalla vaihteistoa olen välttänyt silloin tällöin kyseisiä paukahduksia, mutta jotain on pakko tehdä, ettei vaihdelaatikko hajoa. Olen katsonut, että jarruneste määrä on ok. Ostin auton kun sillä oli ajettu jo 145tkm. Mitään tietoa ei ole kytkimen tai sylintereiden vaihdosta. Pääsylinteri? Vai kytkinpaketti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 vaihde paukahtaa pois 1:llä
Collapse
X
-
e36 vaihde paukahtaa pois 1:llä
Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
Ex - E34 520i -89
Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
Ex - Audi 80 2.0E -92
Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
Ex - E36 316i -98
Ex - E30 316 -86
Ex - Peugeot 405 SRi -88
Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
Ex - Mazda 323 1.3 -84Tags: None
-
-
Vaihdekepissä väljää?Jos on,niin ainakin laatikon ulkopuolinen vivusto kannattaisi kikkailla kuntoon.Silloin siirtäjien liike laatikon sisällä on "maksimaalinen".Onko oikeat öljyt laatikossa ja riittävästi?Tarkasta myös vaihdelaatikon kiinnitys (kumityynyt).Nämä nyt ainakin kannattaisi ensin katsoa.
-
-
Voi olla väljää. Silloin kun ostin tuon auton (syksyllä 2006), niin siinä vaihdekepissä oli hirveä teinituning nuppi. Vaihteisto toimi moitteetta koko syksyn. Tietty jotain jäykkyyttä 2-vaihteella.
Mutta sitten kun ilmat kylmeni ja talvi tuli, niin alkoi paukkumaan, koska minulla ei ole mitään tallia. Huoltoleimakirjassa on kyllä leimat säännöllisistä merkkihuolloista, mutta ei mitään tietoa, että koska olisi vaihdettu vaihteiston öljyjä. Pitääpä tarkistaa vivusto sekä kumityynyt jos ei muita ehdotuksia. Ai niin kolmosellakin tuntuu hieman jäykältä, mutta muut vaihteet vaikuttaa pelaavan. Muuten mikä on suositus niiden öljyjen vaihtovälille?Last edited by Ripe; 02-03-2007, 08:26.Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
Ex - E34 520i -89
Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
Ex - Audi 80 2.0E -92
Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
Ex - E36 316i -98
Ex - E30 316 -86
Ex - Peugeot 405 SRi -88
Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
Ex - Mazda 323 1.3 -84
Comment
-
-
Laakkosella todettiin, että laatikon öljyt oli mustat ja haisi. Se niistä laakkosen väittämistä ikiöljyistä. Työ sisälsi myös lyhyen tutkinnan. Vielä en tiedä, että korjaantuko vika, koska se tuli satunnaisesti kolealla sekä kylmällä. Onko normaalia, että nuo ikiöljyt ovat huonot jo 156tkm paikkeilla.Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
Ex - E34 520i -89
Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
Ex - Audi 80 2.0E -92
Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
Ex - E36 316i -98
Ex - E30 316 -86
Ex - Peugeot 405 SRi -88
Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
Ex - Mazda 323 1.3 -84
Comment
-
-
Mulla oli joskus samanlaista ongelmaa tuon pökötin 406:sen kanssa. Tosin vitosvaihteesta oli silloin kysymys. Oireet olivat samanlaiset. Ei tahtonut pysyä vaihde päällä.
Syyksi paljastui viitosvaihteen synkrorengas, tai sinne päin oli se nimi. Oli lähemmäksi tuhannen euroa sen vaihto.On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa
Comment
-
-
Originally posted by Ripe View PostOnko normaalia, että nuo ikiöljyt ovat huonot jo 156tkm paikkeilla.ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
ex: e46 316 touring -02
ex: e39 523i -96
ex: e36 325i coupe avus edition -94
ex. e28 520i -85
ex. e21 316/2.0 -77
Comment
-
-
Originally posted by Ripe View PostLaakkosella todettiin, että laatikon öljyt oli mustat ja haisi. Se niistä laakkosen väittämistä ikiöljyistä. Työ sisälsi myös lyhyen tutkinnan. Vielä en tiedä, että korjaantuko vika, koska se tuli satunnaisesti kolealla sekä kylmällä. Onko normaalia, että nuo ikiöljyt ovat huonot jo 156tkm paikkeilla.
Kannattaa tsekata samalla myös peräöljyt. Ku vaihtaa kaikki litkut ku ostaa auton ni ainaki tietää missä mennään, säästyy turhalta stressiltä.
edit. siis öljyt on tarkotettu mut ne ei kestä niin kauan.....E36 320 -92
Comment
-
-
Originally posted by Ripe View PostAutollani on ajettu 154tkm. Minulla on sellainen ongelma, että välillä 1-vaihde paukahtaa pois paikoiltaan satunnaisesti. Tämä ilmenee kylmällä (jopa lauhallakin) kun peruuttaa ja pysäyttäessä vaihtaa 1-vaihteelle. Jos käsijarru ollut päällä tai pienessä vauhdissa vaihtaa 1selle niin kyseinen ongelma toistuu. Ja se paukahtaa vaikka lähtisin hiljaa liikkeelle. Aivan kuin 1-vaihde ei mene kunnolla päälle. Ajaessa 2-vaihteessakin jotain hämärää kun menee jäykästi päälle, mutta rusahdusta ei ihan kuulu. Olen etsinyt topiikkia kyseiseen ongelmaan viitaten, mutta en löytänyt ihan vastaavaa. Ongelma on vaivannut jo jonkin aikaa. Vekslaamalla vaihteistoa olen välttänyt silloin tällöin kyseisiä paukahduksia, mutta jotain on pakko tehdä, ettei vaihdelaatikko hajoa. Olen katsonut, että jarruneste määrä on ok. Ostin auton kun sillä oli ajettu jo 145tkm. Mitään tietoa ei ole kytkimen tai sylintereiden vaihdosta. Pääsylinteri? Vai kytkinpaketti?
Vaihdettuna max. 700e. Kysy Oili Jalonen tai etsi laatikko max. 400€ varaosahaku.fi
1. vaihteen kynnet rikki yms. Syynä joskus tehty vaihto-virhe.
Valitettavasti.Last edited by soldia; 13-04-2007, 22:59.
Comment
-
Comment