Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 vm92 syyläri ongelmia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gtr86
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 63
    • Kangasniemi

    E36 325 vm92 syyläri ongelmia...

    Eli ongelmani on seuraava... autostani hajosi noin vuosi sitten syyläri jonka seurauksena lämmöt pomppasi punaiselle ja nesteet lensivät pihalle letkun pamahdettua irti... vein kaarani tutulle laitettavaksi koska en löytänyt asuin kunnaltani yhtään liikettä joka olisi ottanut työn vastaan enkä kyennyt viemään autoani kauemmaksi korjattavaksi. Tuttuni teki minkä osasi. Purki koneen, käytti kannen oikasussa ja koe ponnistettavana eikä se onneksi ollut halki. Kannen tiivistekin oli ehjä, mutta se vaihdettiin kuitenkin uuteen. Minä vaihdoin keulille uuden syylärin ja usean ilmailu yrityksen jälkeen totesimme työn olevan valmis. Mutta ei! Muutaman ajo päivän jälkeen auto sylki mehut paisunta säiliön kautta pihalle! mistään ei löydy vuoto kohtia joten ilmaakaan ei pitäisi päästä nesteiden sekaan... Tämän se tekee joka kerta vaikka miten hyvin ilmaisi koneen. olemme moneen kertaan etsineet vikaa kavereiden kanssa mutta mitään ei tunnu löytyvän... Lämmöt pysyvä koko ajan normaalissa ja puhaltimesta tulee lämmintä ilmaa... Pakokaasu arvot ovat hieman vituillaan mutta epäilen lambda vikaa... auto on tällä hetkellä seisonnassa koska lähdin heinäkuussa armeijaan...
    mikä siis voisi olla vikana? V****** olla jalka miehenä!!!
    Last edited by Gtr86; 02-03-2007, 14:47.
    Ei riemulla rajaa,
    kun rengas palaa!
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Ettei vika oisi jäähyn korkissa, eli ei päästä liikoja paineita ollenkaan ulos??
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Gtr86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 63
      • Kangasniemi

      #3
      Originally posted by Gonzalez View Post
      Ettei vika oisi jäähyn korkissa, eli ei päästä liikoja paineita ollenkaan ulos??
      Siinä tosiaan on se vanhan syylärin korkki... mutta kyllä siitä ainakin pihinä kuuluu lämpöjen ollessa normaalit. täytyy varulta laittaa uus korkki tilaukseen...
      Ei riemulla rajaa,
      kun rengas palaa!

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Ei kuuluisi pihistä eikä puhista, jos korkki on kunnossa. Silloin kun järjestelmään tulee liikaa painetta, korkin keskiosan (siis se uloke, joka on paisuntasäiliön sisällä) ohuet muovikannakkeet antavat periksi ja liiat paineet pääsevät ulos. Tutki se aivan aluksi, huomaat kyllä jos se on pettänyt. Toki korkin kumitiivistekin on voinut kärsiä ja siitä aiheutuu ongelmia. Eli korkki kuntoon ja ilmaus vielä kerran.

        Comment

        • Gtr86
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 63
          • Kangasniemi

          #5
          Voisiko vika olla myös vesi pumpussa? mikä olis helpoin tapa testata sen kunto?
          Ei riemulla rajaa,
          kun rengas palaa!

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Gtr86 View Post
            Voisiko vika olla myös vesi pumpussa? mikä olis helpoin tapa testata sen kunto?
            irrottaa tarkastaa ja vaihtaa tarvittaessa. Tyyppivika..

            Comment

            • Gtr86
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 63
              • Kangasniemi

              #7
              Originally posted by K.S. View Post
              irrottaa tarkastaa ja vaihtaa tarvittaessa. Tyyppivika..
              Onko se miten vaikee vaihtaa? mitä kaikkee pitäis purkaa ennen ku saa pumpun irti? Mitähän ne mahtaa kustantaa?
              Ei riemulla rajaa,
              kun rengas palaa!

              Comment

              • Gtr86
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 63
                • Kangasniemi

                #8
                Ostin uuden korkin ja nyt tuntuis pysyvän mehut sisällä.
                Ei riemulla rajaa,
                kun rengas palaa!

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Hyvä! Raportoi tänne, jos tulisi vielä jotain. Hope not.

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by Gtr86 View Post
                    Onko se miten vaikee vaihtaa? mitä kaikkee pitäis purkaa ennen ku saa pumpun irti? Mitähän ne mahtaa kustantaa?
                    Ei niitä mitään testailla kannata, uutta peliin vaan jos vielä siltä tuntuu. 2 tunnin homma ensikertalaiselle vaihto ja maksaa 50€ (pumppu).
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Gtr86
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 63
                      • Kangasniemi

                      #11
                      Originally posted by alspe View Post
                      Ei niitä mitään testailla kannata, uutta peliin vaan jos vielä siltä tuntuu. 2 tunnin homma ensikertalaiselle vaihto ja maksaa 50€ (pumppu).
                      olisiko käytännön neuvoja? mitä siis on irroitettava että saa pumpun pois?
                      Ei riemulla rajaa,
                      kun rengas palaa!

                      Comment

                      • ruikki
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 585

                        #12
                        hihnat pois ja jäähyttäjän rupeli/visko. sitte vaa irti pumppu
                        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 666

                          #13
                          Ennen kuin irroittaa pumpun niin kannattaa siitä lohkon tyhjennys ropusta laskea vedet pois niin ei sitten valu käsille ku pumpun irroittaa. Pumppu irtoaa helpoiten kun kiertää m6 pultit niihin "ulosveto" reikiin jotka ovat pumpun ollessa paikallaan tyhjinä. Pultit siis työntävät pumpun ulos. Tiivistepinnan putsaus kaikesta paskasta ohuella vesihioma paperilla.. Liukuvoidetta o-renkaaseen ja ei muuta ku pumppu paikalleen..

                          Comment

                          • Gtr86
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 63
                            • Kangasniemi

                            #14
                            Kiitoksia neuvoista!
                            Ei riemulla rajaa,
                            kun rengas palaa!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎