Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako korjata? (kolaroitu e36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extremaah
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 143

    Kannattaako korjata? (kolaroitu e36)

    Laitoin topicin tästä tännekin, koska tuossa projektitopicissani en oikein saanut vastauksia tähän ongelmaan.

    Niin...tuli tuossa vedettyä bemari tolppaan, joka sitten tuli auton mukana päälle metrin ojan pohjalla.
    Henkilövahingoilta säästyttiin ja nytten pitäisi alkaa miettimään mitä autolle tehtäisiin.
    Eli n.30-40km/h vauhtia kun osuttiin tolppaan, joka oli ojan pohjalla. Airbäg laukesi ja ilmeisesti siis myös turvavyön kiristimet. Tolppa siis juuresta poikki ja auto piti sitä sitten pystyssä, kunnes tolppa saatiin tuettua. Auto lähti t-risteyksessä hiekalla luistoon perjaatteessa "tarkoituksen mukaisesti", mutta seuraava ei sitten ollut, nimittäin takaripustus petti ainakin näillä näkymin ja auto lähti heittelemään holtittomasti toiselle puolelle tietä josta väistettiin vastaantulevaa autoa valotolppaan... Takarengas ei osunut missään vaiheessa mihinkään, mutta oli silti taittunut auton alle. Bemarissa ei ollut kolarivakuutusta eli nyt kysynkin kannattaako tätä edes viedä peltikorjaamolle näytille? Amiksessa saisin todennäköisesti halvimmalla teetettyä.

    Eli vauriot näillä näkymin ilman suurempia tarkisteluja.

    -Takapään pyörän ripustukset (oikea puoli)
    -Etupään pyörän ripustukset (oikea puoli)
    -Oikea etulokari
    -Konepelti
    -Pissapojan säiliö
    -Oikea etu-umpio
    -Oikea etuvilkku
    -Etulokarin runko
    -Iskarin yläkuppi pahasti rutussa ja poissa paikaltaan
    -Etupuskuri
    -Valojen alle tuleva pelti
    -Etuaisa
    -Oikea sisälokari
    -Ratti+bägi
    -Turvavyön kiristimet??
    -Etutörmäyssuoja on lauennut oikealta.
    -Etuflektin muovisuoja halki

    Muita nyt ei tule mieleen. Auto käy niin normaalisti, kun tässä tilanteessa voi. Airbägin valo tietenkin palaa ja pissapojan nesteet kuulemma vähissä, mutta ei muuta
    Missään ovissa taikka katossa ei ole lommoja. Ovet menee täydellisesti kiinni ja yksikään lasi ei ole rikki. Myöskään pilareissa ei näy jälkiä eli vino on ainoastaan etukulma? Konepelti myös aukeaa suoraan vaikka vino onkin
    Itse olen autoasentaja joten osien vaihto onnistuu, mutta oikominen ja suoruuden varmistus jää ammattilaisille. Myös auton maalaus onnistuu itseltä.

    Eli mimmonen homma tommosta on suoristella ja onnistuuko kuinka helpolla?

    Ja ainiin. Kyseessä oli -93 325i







    Näyttääkö pahalta?
    BMW e39 535i -98
    Volvo s80 2,4 -02
  • dimo
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 150
    • haapavesi

    #2
    ei

    itse en rupeais korjaan ! ostaa vaikka konevikaisen esim www.auto24.ee tai muualta ja myy loput osina pois mitä ei tarvi.. mut jos haluaa tuhlata rahaa ja aikaa niin sit...
    sigpic

    Comment

    • metanolman83
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 249
      • itä suomi

      #3
      no eipä kyllä mahda olla mitään järkeä korjata tuota enää vaikka olisi muuten miten hyvä. kuten edellinen sanoikin niin kannattaa etsiä konevikainen tai myydä auto tuossa kunnossa/osina. osina myydessä voi kyllä mennä toisinaan aikaa, mutta toisaalta osilla voi kyllä saada yllättävänkin paljon rahaa uuteen vaikkapa samanlaiseen autoon.

      Comment

      • Pode
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 437
        • Muurame

        #4
        Kyllä tuon ite näkäisisin suoraks! (sanoo korikorjaaja opiskelia) Ainut mikä voi tulla maksamaan on nuo turvalaitteet. Kannattaa niille vähä kysellä hintaa ja sit miettiä et haluatko ruveta korjailemaan!

        Lelu: "315" -83 "THE RACER"
        EX: Astra 2.0 sport -00
        EX: 320i Touring -89"Emma"
        EX: 528i -84 "IGOR"
        EX:Vectra -93 "IKE"
        EX: 518i -87 "WanhaHerra"
        EX:316 -88 "ruttureplica"
        EX:316 -86


        -MME connection-

        -BTCF absolutistit team-

        Comment

        • Aksu|
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1063

          #5
          Korjata tuon vielä mielestäni voisi mikäli osat saa jostain edullisesti, mutta korjauttamaan en lähtisi.
          EX:
          328CiA -99
          525tdsA -98
          525i -93
          316i -95
          Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #6
            Tunnin kun mänttäät pikkulekalla, niin lokari sopii kevyesti paikalleen. Kysele toki ensin mitä kustantaa turvalaitteiden osat. Eikai nekään purkaamolla maailmoja maksa. Tärkeämpänä pitäisin korin yleisen mädännäisyyden tarkistamista, ennen remppaa, eli miksi takaripustus pääsi pettämään. Suurin oppi tässäkin on se että vakuutukset on juuri oikea paikka säästää, esim kolmen baarikeikan hinnalla sulla olis ollu kasko ja saisit kysellä täällä paljonko pitäis yhtiöltä saada...
            Last edited by okko; 14-03-2007, 08:17.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • Rusty
              Bimmer Rookie
              • Aug 2002
              • 183
              • Kajaani

              #7
              Onko mahdollista korjata siten ettei laita turvalaitteita (bägit), kun noita E36 on tehty ilman niitä? Edit: Eipä tosin taitaisi säästöä tulla kuin muutamia satasia
              Last edited by Rusty; 14-03-2007, 08:35.

              Comment

              • okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1763
                • Honkajoki

                #8
                eiköhän ne turvalaitteet kannata sinne laittaa, siitäkin pitäis saada alennusta vakuutukseen?? Miltä muuten tuntu kun tuli valkoinen pallo näkökenttään
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                Comment

                • Toffe_Vsa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 152
                  • Vaasa

                  #9
                  kyllähän tuo tuosta...oli oma toyota celica mällättyy samaan nurkaan ja samalla lailla ja kyllä se helposti ja hyvin robotis suoristui.
                  jos saat osat halvalla niin sit ehkä kannattaa mutta jos ei niin myy osina pois

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #10
                    Originally posted by okko View Post
                    eiköhän ne turvalaitteet kannata sinne laittaa, siitäkin pitäis saada alennusta vakuutukseen?? Miltä muuten tuntu kun tuli valkoinen pallo näkökenttään
                    Joo bageista saa bonusta, kuolemantapauksessa tulee kromatut kylkilistat arkkuun.
                    No turvavarusteet on pakolliset, kun otteessa niin lukee.

                    Kyllä ite tekisin tuosta auton, etukulman eli tuon aisan vaan hommaat uuden, ja robotissa kattoo että tulee suoraan.
                    Kerros muuten mitä tolle takapäälle on tapahtunu, mikä petti?
                    ...

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #11
                      Originally posted by okko View Post
                      Tunnin kun mänttäät pikkulekalla, niin lokari sopii kevyesti paikalleen. Kysele toki ensin mitä kustantaa turvalaitteiden osat. Eikai nekään purkaamolla maailmoja maksa. Tärkeämpänä pitäisin korin yleisen mädännäisyyden tarkistamista, ennen remppaa, eli miksi takaripustus pääsi pettämään. Suurin oppi tässäkin on se että vakuutukset on juuri oikea paikka säästää, esim kolmen baarikeikan hinnalla sulla olis ollu kasko ja saisit kysellä täällä paljonko pitäis yhtiöltä saada...
                      On toi jälkiviisaus kaunista.

                      Muakin kiinnostaa kovasti, et mikä siel takapääs petti. Veditkö siis ihan kunnolla kahva edellä?
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Älä nyt herran tähden ajattelekkaan mitään muuta kuin korjaamista!
                        Ne turvalaitteet, eli bagin saat minulta 80€:llä(sivuisku=vyönkiristin ilmeisesti ehjä/jos ei niin 50€ lisää). Etuneljännekesn oikominen ei tuossa kohtaa ole enään vaihtoehto, vaan ainoastaan vaihto. Minulta tai paikalliselta romikselta pitäisi sekin löytyä täydellisenä 200€. Tarvikelokari muutaman kympin, samoin kuin oikea umpio+lukkopelti. Tarvittavat tukivarret muutaman kympin.
                        Siis osiin jos varaa viisi satkua niin aika pitkällä ollaan.
                        Etunurkan vaihto on ammattimiehellä muutaman satkun ja loputhan voi "koppuloida" itsekkin.
                        Toki jos sen saa paikalliselle amikselle nurkan vahtoon+koottavaksi.
                        Last edited by Hemi; 14-03-2007, 12:52.

                        Comment

                        • KRÄKÄ
                          Newbiemmer
                          • Aug 2006
                          • 25

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Älä nyt herran tähden ajattelekkaan mitään muuta kuin korjaamista!
                          Ne turvalaitteet, eli bagin saat minulta 80€:llä(sivuisku=vyönkiristin ilmeisesti ehjä/jos ei niin 50€ lisää). Etuneljännekesn oikominen ei tuossa kohtaa ole enään vaihtoehto, vaan ainoastaan vaihto. Minulta tai paikalliselta romikselta pitäisi sekin löytyä täydellisenä 200€. Tarvikelokari muutaman kympin, samoin kuin oikea umpio+lukkopelti. Tarvittavat tukivarret muutaman kympin.
                          Siis osiin jos varaa viisi satkua niin aika pitkällä ollaan.
                          Etunurkan vaihto on ammattimiehellä muutaman satkun ja loputhan voi "koppuloida" itsekkin.
                          Toki jos sen saa paikalliselle amikselle nurkan vahtoon+koottavaksi.
                          Sorry mut on pakko kysyä et mistäköhän sais tarvikelokarin muutamalla kympillä?? Kyselin omaan autoon paikallisesta tarvikeliikkeestä ja antoivat hinnan 250e.

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            #14
                            Originally posted by KRÄKÄ View Post
                            Sorry mut on pakko kysyä et mistäköhän sais tarvikelokarin muutamalla kympillä?? Kyselin omaan autoon paikallisesta tarvikeliikkeestä ja antoivat hinnan 250e.
                            ETULOKASUOJAT/KAARET BMW 300-SARJA E36 91--98
                            300s E36 Etulokasuoja vasen (sivuvilkunreijillä/ei Coupe). 00-60313 34.00
                            300s E36 Etulokasuoja oikea. . . . . . . . . . . . . . . . 00-60314 34.00

                            Näin motonetilla. Laatu tuskin unelma, mutta tarvike mikä tarvike.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • eeki
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 1966
                              • HKI

                              #15
                              Originally posted by KRÄKÄ View Post
                              Sorry mut on pakko kysyä et mistäköhän sais tarvikelokarin muutamalla kympillä?? Kyselin omaan autoon paikallisesta tarvikeliikkeestä ja antoivat hinnan 250e.
                              Olikos auto E36 coupe? Siihen ainut järkevä vaihtoehto taitaa olla käytetty lokari purkamolta, tarvikelokareita on hankala löytää järkevään hintaan.
                              Ducati 998 -02 //

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎