Laitoin topicin tästä tännekin, koska tuossa projektitopicissani en oikein saanut vastauksia tähän ongelmaan.
Niin...tuli tuossa vedettyä bemari tolppaan, joka sitten tuli auton mukana päälle metrin ojan pohjalla.
Henkilövahingoilta säästyttiin ja nytten pitäisi alkaa miettimään mitä autolle tehtäisiin.
Eli n.30-40km/h vauhtia kun osuttiin tolppaan, joka oli ojan pohjalla. Airbäg laukesi ja ilmeisesti siis myös turvavyön kiristimet. Tolppa siis juuresta poikki ja auto piti sitä sitten pystyssä, kunnes tolppa saatiin tuettua. Auto lähti t-risteyksessä hiekalla luistoon perjaatteessa "tarkoituksen mukaisesti", mutta seuraava ei sitten ollut, nimittäin takaripustus petti ainakin näillä näkymin ja auto lähti heittelemään holtittomasti toiselle puolelle tietä josta väistettiin vastaantulevaa autoa valotolppaan... Takarengas ei osunut missään vaiheessa mihinkään, mutta oli silti taittunut auton alle. Bemarissa ei ollut kolarivakuutusta eli nyt kysynkin kannattaako tätä edes viedä peltikorjaamolle näytille? Amiksessa saisin todennäköisesti halvimmalla teetettyä.
Eli vauriot näillä näkymin ilman suurempia tarkisteluja.
-Takapään pyörän ripustukset (oikea puoli)
-Etupään pyörän ripustukset (oikea puoli)
-Oikea etulokari
-Konepelti
-Pissapojan säiliö
-Oikea etu-umpio
-Oikea etuvilkku
-Etulokarin runko
-Iskarin yläkuppi pahasti rutussa ja poissa paikaltaan
-Etupuskuri
-Valojen alle tuleva pelti
-Etuaisa
-Oikea sisälokari
-Ratti+bägi
-Turvavyön kiristimet??
-Etutörmäyssuoja on lauennut oikealta.
-Etuflektin muovisuoja halki
Muita nyt ei tule mieleen. Auto käy niin normaalisti, kun tässä tilanteessa voi. Airbägin valo tietenkin palaa ja pissapojan nesteet kuulemma vähissä, mutta ei muuta
Missään ovissa taikka katossa ei ole lommoja. Ovet menee täydellisesti kiinni ja yksikään lasi ei ole rikki. Myöskään pilareissa ei näy jälkiä eli vino on ainoastaan etukulma? Konepelti myös aukeaa suoraan vaikka vino onkin
Itse olen autoasentaja joten osien vaihto onnistuu, mutta oikominen ja suoruuden varmistus jää ammattilaisille. Myös auton maalaus onnistuu itseltä.
Eli mimmonen homma tommosta on suoristella ja onnistuuko kuinka helpolla?
Ja ainiin. Kyseessä oli -93 325i
Näyttääkö pahalta?
Niin...tuli tuossa vedettyä bemari tolppaan, joka sitten tuli auton mukana päälle metrin ojan pohjalla.
Henkilövahingoilta säästyttiin ja nytten pitäisi alkaa miettimään mitä autolle tehtäisiin.
Eli n.30-40km/h vauhtia kun osuttiin tolppaan, joka oli ojan pohjalla. Airbäg laukesi ja ilmeisesti siis myös turvavyön kiristimet. Tolppa siis juuresta poikki ja auto piti sitä sitten pystyssä, kunnes tolppa saatiin tuettua. Auto lähti t-risteyksessä hiekalla luistoon perjaatteessa "tarkoituksen mukaisesti", mutta seuraava ei sitten ollut, nimittäin takaripustus petti ainakin näillä näkymin ja auto lähti heittelemään holtittomasti toiselle puolelle tietä josta väistettiin vastaantulevaa autoa valotolppaan... Takarengas ei osunut missään vaiheessa mihinkään, mutta oli silti taittunut auton alle. Bemarissa ei ollut kolarivakuutusta eli nyt kysynkin kannattaako tätä edes viedä peltikorjaamolle näytille? Amiksessa saisin todennäköisesti halvimmalla teetettyä.
Eli vauriot näillä näkymin ilman suurempia tarkisteluja.
-Takapään pyörän ripustukset (oikea puoli)
-Etupään pyörän ripustukset (oikea puoli)
-Oikea etulokari
-Konepelti
-Pissapojan säiliö
-Oikea etu-umpio
-Oikea etuvilkku
-Etulokarin runko
-Iskarin yläkuppi pahasti rutussa ja poissa paikaltaan
-Etupuskuri
-Valojen alle tuleva pelti
-Etuaisa
-Oikea sisälokari
-Ratti+bägi
-Turvavyön kiristimet??
-Etutörmäyssuoja on lauennut oikealta.
-Etuflektin muovisuoja halki
Muita nyt ei tule mieleen. Auto käy niin normaalisti, kun tässä tilanteessa voi. Airbägin valo tietenkin palaa ja pissapojan nesteet kuulemma vähissä, mutta ei muuta
Missään ovissa taikka katossa ei ole lommoja. Ovet menee täydellisesti kiinni ja yksikään lasi ei ole rikki. Myöskään pilareissa ei näy jälkiä eli vino on ainoastaan etukulma? Konepelti myös aukeaa suoraan vaikka vino onkin
Itse olen autoasentaja joten osien vaihto onnistuu, mutta oikominen ja suoruuden varmistus jää ammattilaisille. Myös auton maalaus onnistuu itseltä.
Eli mimmonen homma tommosta on suoristella ja onnistuuko kuinka helpolla?
Ja ainiin. Kyseessä oli -93 325i
Näyttääkö pahalta?
Comment