Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318 turbotus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Circ
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 634
    • H e l s i n k i

    E36 318 turbotus?

    Elikä tällänen vessa löytyy itseltä. Ajattelin kysästä onko kukaan enne turbottanu neloskoneista ja mitenkä katsastus? Kannattaako ja mitä muutoksia joutuu tekemään? Vai kannattaako suoraan vaihtaa mylly?
    Ja mitä se sit taas vaatii muuta ku 325 tolpat? Kenties tarviiko olla ABS? Missä hinta luokassa pyöritään? Tai jos joku sattuu tietää miten nykyisestä vapari nelosesta saadaan vähintään 170hv irti? Älkää ehdottako auton vaihtoa
    Audi B8.5 TDI Quattro

    E81 120d m-sport Lci
  • cck
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 178
    • Naantali

    #2
    Ehkä kannattaa käyttää söörtsiä, sieltä löytyy noista keskustelua ihan tarpeeksi
    Ex- E36 318is -92
    Ex- CBR 1000rr -06
    Ex- Mazda 6 -03
    Ex- Suzuki Hayabusa -08
    Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
    Ex- BMW E60 530iA -03/04
    Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

    Comment

    • 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

      #3
      Kone vaihtoon.
      Turbotus tuskin laillisesti onnistuu, mutta esim 325 tekniikoita luulis saavan aika edullisesti.
      Last edited by 535SD; 18-03-2007, 09:00.
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

      Comment

      • ///saMi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1198
        • 52300

        #4
        itse olen kans mietiskellyt tuota M42B18 moottorin turbottamista ja tiedän ainakin, että 325:n jarrut ja voimansiirto täytyisi vaihtaa jos tehot nousevat yli 320:n tehojen mutta siitä en sitten tiedä kumpi on järkevämpää; turbotus vai esim. 325 moottorin vaihto? Moottorin vaihto tulisi varmaankin halvemmaksi, kuin turbotus kun siihen täytyy kumminkin hankkia luvat sille turbolle ja niitä ei taida ihan halvalla saada..

        Comment

        • [pmp]
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 650
          • Vantaa

          #5
          ^Ja se tekniikanvaihto on tod-näk- luotettavampi. Uskoisin ainakin että vakio m50b25 kestää paremmin ku joku ahdettu starttimoottori

          Ja se auto tarvitsee niitä muutoksia sen mukaan mitä käytät vertailumallina.
          F31 335dx m-sport
          Ex F10 535d m-sport
          Ex E30 325i
          Ex E36 325td
          Ex E30 320i

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3980
            • Suomi

            #6
            No tuo korimalli on, kuitenki vähäpäästöinen että jos tuon turbotuksen valitset niin valmistaudu veemäiseen paperisotaan. Ja tuokaan ei vielä takaa sitä että sitä saisi katulailliseksi. Kun sieltä alkaa tulemaan kaikenmaailman asetusta ja muuta selvittämistä ja tarkastusta.
            Itsekkin annan tämän korimalllin kohdalla ääneni tekniikanvaihdokselle.
            Tai vaihdat suoraan toiseen autoon.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by -Tuunaaja- View Post
              kuin turbotus kun siihen täytyy kumminkin hankkia luvat sille turbolle ja niitä ei taida ihan halvalla saada..
              Mitkä ihmeen luvat? Muutoskatsastus riittää. Niin ja tietysti ne "halvat" pussitestit päästöistä..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Circ
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 634
                • H e l s i n k i

                #8
                Mitä kaikkea joudun tekemään sen eteen, että saan 2.5aparaatin kiinni..?
                Kenties joutuuko vaihtaa kardaanin, perän,laatikon? tietokone ilmeisesti ostettava uus?
                Mihin hintaan tämän kaiken saa supistettua jos joku on tehny vastaavia rojekteja hän kertokoon. Jos jossain on olemassa jo topikki tästä aiheesta
                niin sen linkin vois heittää tähänäin.. älkää heti ruvetko haukkuu homoks
                ku ei tää tietokone oo oikee mun juttu
                Audi B8.5 TDI Quattro

                E81 120d m-sport Lci

                Comment

                • ///saMi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1198
                  • 52300

                  #9
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Mitkä ihmeen luvat? Muutoskatsastus riittää. Niin ja tietysti ne "halvat" pussitestit päästöistä..
                  Koska auton rekisteriotteesta löytyy merkintä "vähäpäästöinen" niin täytyy turbon laiton jälkeen hakea lappu vtt:ltä (joka maksaa n. 500-1000€). Ja jos mennään 20% yli mallisarjan tehokkaimman auton (325) tehojen, täytyy anoa vielä erikoislupa.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #10
                    parempi kun katot sakuilta mällätyn tai avk:sta. otat tarvittavat siitä, myyt ja paalitat loput siitä. sen on melkein sen auton hinta suoraan mitä tohon rahaa menee, vähän riippuen paljonko saat myytyä loppuja
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #11
                      Originally posted by -Tuunaaja- View Post
                      Koska auton rekisteriotteesta löytyy merkintä "vähäpäästöinen" niin täytyy turbon laiton jälkeen hakea lappu vtt:ltä (joka maksaa n. 500-1000€). Ja jos mennään 20% yli mallisarjan tehokkaimman auton (325) tehojen, täytyy anoa vielä erikoislupa.
                      Niin eli pussitestit tarvitsee tehdä, vaikka siellä vtt:llä. Ja jättää ne tehot tuohon max 20% yli mallisarjan tehokkaimman. Lupia tuskin akelta heruu sen ylittämiseen.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • [pmp]
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 650
                        • Vantaa

                        #12
                        Ja tietääkseni se pussitestin hinta on lähempänä 1,5k kuin 1k€

                        Topicin aloittaja, käytä sitä searchia, tällä foorumilla on tehty varmaan miljoona tekniikanvaihtoa joten eiköhän se tuolta löydy
                        F31 335dx m-sport
                        Ex F10 535d m-sport
                        Ex E30 325i
                        Ex E36 325td
                        Ex E30 320i

                        Comment

                        • alonap-1
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 824
                          • Hollola

                          #13
                          Originally posted by -Tuunaaja- View Post
                          mutta siitä en sitten tiedä kumpi on järkevämpää; turbotus vai esim. 325 moottorin vaihto?
                          anteeksi pätkäisy!. itse suosittelen ahdinta. 325 pannu on huomattavan janoinen verrattuna ahdettuun(jos hyvin tehty)neloseen normaali ajossa. jos lasket lompakossa bensan hintaa?
                          42 1:1,6 70/30

                          Comment

                          • ///saMi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1198
                            • 52300

                            #14
                            niinhän se on.. olisi kiva tietää onko joku saanut muutoskatsastettua esim. 318is:n turbolle ja mitenkä työläs homma se oli kaikenkaikkiaan? :think jostain täältä foorumilta löytyi vastaavaa keskustelua aiheeseen liittyen ja siellä oli tyrmätty koko idea, että tuota ei saisi ikinä luville..

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by -Tuunaaja- View Post
                              niinhän se on.. olisi kiva tietää onko joku saanut muutoskatsastettua esim. 318is:n turbolle ja mitenkä työläs homma se oli kaikenkaikkiaan? :think jostain täältä foorumilta löytyi vastaavaa keskustelua aiheeseen liittyen ja siellä oli tyrmätty koko idea, että tuota ei saisi ikinä luville..
                              No unohda jo ne luvat.
                              Jos saat päästötestin läpi ja auto vastaa vertailumallia niin tehoilta kuin alustalta niin leima tulee. Eri asia sitten mitä se maksaa, ei taida haaveilijoilla olla rahaa toteuttaa projektia. Testi maksaa sen n.1500€ vaikka ei menisi läpi.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎