3. sivulla lisää tietoa...
325i '91 on kyseessä ja onkelma on seuraavanlainen: kulutusmittari heiluu n. 1-2 litran verran puolella kaasulla kiihdytettäessä, samassa tahdissa kuin lambdavian ollessa päällä. Samalla auto kiihtyy, kiihtyy vähän huonommin, kiihtyy... Searchilla koitin ettiä tietoa mutten löytäny mitään järkevää. Alkaa ideat loppumaan
Autoon tehty kuukauden sisään:
-Uusi Bosch lambda laitettu
-Imuvuodot tarkistettu jo pariin kertaan
-Vent. kopan tiiviste vaihdettu (syystäkin, tulpat oli öljyssä)
-Tulpat uusittu.
-Kokeiltu vaihdella uutta puolaa eri pytyille.
-Kaasuläpän asentoanturi vaihdettu (tätä veikkasivat Porvoon Autosalvassa).
-Vikakoodit luettu, muisti tyhjä. Eikös tämä rajaa asentoanturit pois mahd. vian aiheuttajista?
-Kokeiltu toisella ilmamassamittarilla.
-Sähköliitoksia rassailtu, eikä mikään vaikuta vikaan yhtään.
Jostain luin, että jonkun boxi oli luullut koneen nakuttavan (vaikka anturi on kunnossa) ja heittelevän seosta mihin sattuu. Pitääkö seuraavaksi jo vaihtaa koko prkl boxi?!
Leima on menossa umpeen, vaikuttaneekohan tuollainen päästöihin?
Aika voimakkaasti meinaa vituttaa, mistään kun ei vikaa löydy...
325i '91 on kyseessä ja onkelma on seuraavanlainen: kulutusmittari heiluu n. 1-2 litran verran puolella kaasulla kiihdytettäessä, samassa tahdissa kuin lambdavian ollessa päällä. Samalla auto kiihtyy, kiihtyy vähän huonommin, kiihtyy... Searchilla koitin ettiä tietoa mutten löytäny mitään järkevää. Alkaa ideat loppumaan

Autoon tehty kuukauden sisään:
-Uusi Bosch lambda laitettu
-Imuvuodot tarkistettu jo pariin kertaan
-Vent. kopan tiiviste vaihdettu (syystäkin, tulpat oli öljyssä)
-Tulpat uusittu.
-Kokeiltu vaihdella uutta puolaa eri pytyille.
-Kaasuläpän asentoanturi vaihdettu (tätä veikkasivat Porvoon Autosalvassa).
-Vikakoodit luettu, muisti tyhjä. Eikös tämä rajaa asentoanturit pois mahd. vian aiheuttajista?
-Kokeiltu toisella ilmamassamittarilla.
-Sähköliitoksia rassailtu, eikä mikään vaikuta vikaan yhtään.
Jostain luin, että jonkun boxi oli luullut koneen nakuttavan (vaikka anturi on kunnossa) ja heittelevän seosta mihin sattuu. Pitääkö seuraavaksi jo vaihtaa koko prkl boxi?!
Leima on menossa umpeen, vaikuttaneekohan tuollainen päästöihin?
Aika voimakkaasti meinaa vituttaa, mistään kun ei vikaa löydy...
Comment