Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i kulutusmittari heiluu, ideoita? 3. sivulla uutta infoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chewie
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 27
    • Askola

    #16
    Originally posted by Fabsu View Post
    Mites lambdan vaihdon jälkeen, onko vikamuisti nollattu?
    On. Akku on ollu aina irti pidemmän aikaa kun on sähköosia vaihdettu, vakkei niitä vikakoodeja tulekaan mistään.
    -325i Sedan '91

    www.teamgravedigger.com

    Comment

    • Chewie
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 27
      • Askola

      #17
      Huomasin mielenkiintosen seikan pari päivää sitten. Otin piruuttani duunissa autosta lambdan piuhan hetkeks irti
      ja ruiskuttelin sinne liittimeen rost offia. Kotia lähtiessä auto pelasiki oikein hienosti, meinasin ajaa pöpelikköön
      kun oli tehot tullu takasin
      Kuitenkin n. 20-30 km ajamisen jälkeen alko taas mittarit heilua ja menohalut pienenivät. Kokeilin uudestaan,
      pistoke irti vähäks aikaa: Auto toimii n. 20 km. Boxi paskana?
      -325i Sedan '91

      www.teamgravedigger.com

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #18
        Jotain häikkää selkeästi lambdan kanssa. Oma e36 325i tekee tuota puolikaasukiihdytysnykimistä aina ennen kun putki lämpiää kunnolla. Kylmällä koneella tasakaasulla ajettaessa tuo näkyy parhaiten kulutusmittarin neulan nykimisenä eestaas. Vika katoaa aina kun paikat lämpiää, joten eipä ole ollut tarvetta vielä lamdan vaihtoon.

        Comment

        • Chewie
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 27
          • Askola

          #19
          Noniin, vähä päivitystä. Kattelin tossa puolia oikeen ajatuksen kanssa ja päivänvalossa, niin eikös kaks puolaa (alkuperäistä zunspyydeliä tjsp.) ollu halki. Voiko tää vaikuttaa noin voimakkaasti? Muutama uus puola lähtee tilaukseen kyllä justiinsa.
          -325i Sedan '91

          www.teamgravedigger.com

          Comment

          • Isi Leasing
            Newbiemmer
            • Nov 2005
            • 17
            • Espoo

            #20
            Jonkin tyyppiset lambdat ottaa muuten vertailu ilman sitä johtoa pitkin.
            Eli ei sais laittaa mitään rasvoja tai tököttejä niihin liittimiin.
            Eli jos sattuu olemaan tosta kyse, niin ne tökötit voi vääristää sitä lamdan signaalia.
            Mutta tässä tilanteessa se kyllä viittais siihen, että lambda ei toimi oikein. Ei oo muuten eka kerta kun tuore boschin lambda ei toimi.
            Minä kokeilisin kyllä vähän sitä autoa lambdan johto irti, että toimiiko paremmin vai huonommin niin.
            E39 525 tds -96
            E30 324 d (tdic) -86
            Toyota Corona Mark II 2.0 -72
            Ex:
            E21 316 (1.8)
            E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
            Toyota Corona Mark I 1.6 -74
            Daihatsu Charade 1.0 -87

            Comment

            • Chewie
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 27
              • Askola

              #21
              Taas lisää infoa. Laitoin parit uudet puolat paikalleen, ja samassa rytäkässä tuli uus etupään stefa.

              Ainakin "boxin opetusreissulla" auto toimi paljon paremmin, kulutusmittari tekee vain satunnaisia ylimääräsiä liikkeitä silloin tällöin, ja pikkuvaihteilla kulutuksen ollessa yli 20 litraa, pomppii vähän enemmän. Vedätettäessä ei tunnu läheskään samanlaista nykimistä kuin ennen. Päästöjä mittauttamaan menee hän...

              Tuli mieleen että onko mahdollista, että koneessa on ollut imuilmavuoto etupään stefan kautta? Vähän tuntuu oudolta mutta teoriassa mahdollista. Etupään stefa -> jakopää -> huohotusputki -> imusarjaan?

              Jos ei vieläkään mene päästöistä läpi, eikai auta kun laittaa taas kerran uus lambda? ajoaikaakin jäljellä huimat 5 päivää...
              -325i Sedan '91

              www.teamgravedigger.com

              Comment

              • Chewie
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 27
                • Askola

                #22
                Päästöt edelleen päin helvettiä. Tyhjäkäynnillä HC 250 (sallittu 100) ja lambda 1.05 (sallittu 1.03). Kierroksilla CO 0.53 (sallittu 0.30). Muuten ok.
                Eli tarkoittaako tää nyt sitä että lambda on menny taas? On se hienoa vaihella kokoajan sitä... nyt kyllä potuttaa niin että vaihan kohta takas ooppeliin
                -325i Sedan '91

                www.teamgravedigger.com

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #23
                  Originally posted by Chewie View Post
                  Päästöt edelleen päin helvettiä. Tyhjäkäynnillä HC 250 (sallittu 100) ja lambda 1.05 (sallittu 1.03). Kierroksilla CO 0.53 (sallittu 0.30). Muuten ok.
                  Eli tarkoittaako tää nyt sitä että lambda on menny taas? On se hienoa vaihella kokoajan sitä... nyt kyllä potuttaa niin että vaihan kohta takas ooppeliin
                  Käy se boksi päivittään, jos sen nyt joku osaa tehdä sulle merkkiliikkeessä. "Lambdan thermoshokki" tai mikä lie olikaan sen ohjeistuksen nimi. Kuulut riskiryhmään, vm.90-92 e34/e36 m50, ei vanoskoneet.

                  Comment

                  • Chewie
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 27
                    • Askola

                    #24
                    Originally posted by jam75 View Post
                    Käy se boksi päivittään, jos sen nyt joku osaa tehdä sulle merkkiliikkeessä. "Lambdan thermoshokki" tai mikä lie olikaan sen ohjeistuksen nimi. Kuulut riskiryhmään, vm.90-92 e34/e36 m50, ei vanoskoneet.
                    Kävin joku aika sitten Porvoon Autosalvalla kysymässä ja vastaus oli "öö, en tiiä, kai sen jossain pystyy päivittää..." -asiantuntevaa
                    Missäspäin löytyis joku paikka joka sen tekis luotettavasti? Porvoo-Mäntsälä-Lahti tienoilla? Lambda täytynee nyt jokatapauksessa vaihtaa että saa leiman tuohon. Jospa sitä elämä taas hymyilis sen jälkeen
                    -325i Sedan '91

                    www.teamgravedigger.com

                    Comment

                    • Pimari
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 43

                      #25
                      Kättä pystyyn jos joku on yrittäny tota päivityshommaa Kajaanin Hartikaisella!?

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        #26
                        moi

                        Kerronpa oman tarinan. Kävin konttorilla oli päästöt vitullaan, aattelin vaihtaa tulpat ku on jo hetken olleet nuo vanhat, no otin tulpat pois ja ylläri oli vuotanu tulpan reikiin öljyä. putsailin ne ja vaihoin uudet tulpat niin johan kävi tasasesti ei vähejään röpötelly sun muuta. No seuraavana aamuna taas röpötti ku lämpes ja eiköhän ollu mun 5w40 vuotanu taas vitosen tulpalle hieman, yhessä yössä vaikka illalla ajelinki mielissäni aikas paljo. No vaihoin tiivisteet niin nyt on pysyny kuivana mut ei käy tasasesti. Käytin huollossa niin päästöt edelleen vitullaan, sit ostin tarvike lambdan niin meni päästöistä läpi mut alko kulutus mittari heiluu tasakaasulla ja kiihtyy aaltoillen, muuten veto tallessa ja kulutus normaali siis nää mä kaks vikaa lampdan vaihon jälkeen ja edelleen käy huonosti. Nyt mullon nuo puolat eristelakassa tuolla varastossa ja kohta ruikin lisää niille saa nähä käykö paremmin tyhjä käynnillä näyttää hetkellisesti 1,2-1,4litraa tunnille, ennen korjauksia 1,5-,16l/h. Ja saatan olla hieman lakka pöhnässä niin ei tartte vittuilla jos on kirjotus virheitä. m50b25 on tuossa moottori.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • Chewie
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 27
                          • Askola

                          #27
                          Uutta infoa: Ensinnäkin, lambdan vaihto ei vaikuttanu yhtään.
                          Mutta: testailin nappailla eri antureita irti ja kokeilin vaikutusta koneen käyttäytymiseen. Paljastui että imuilman lämpöanturi ei vaikuta mihinkään mitenkään, vaikka jopa käynnissä otin irti. Ei mitään muutosta käynnissä. Kun taas esim. koneen lämpöanturi (se sininen) vaikutti selvästi tyhjäkäyntiin. Vaikuttais siltä että vihdoin ja viimein alkaisi vikaakin löytyä. Ilmottelen lisää kun saan uuden anturin...
                          Last edited by Chewie; 17-05-2007, 19:38.
                          -325i Sedan '91

                          www.teamgravedigger.com

                          Comment

                          • _Pietu_
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 3660
                            • Kuopio / Maaninka

                            #28
                            Tähän samaan topicciin kyselen tuosta ohjelman päivityksestä thermoshokin oireisiin, kun itsellä on tuo lambdavika palannut ja lambdalla ikään. vuosi. Eli paljonkohan ko. -toimenpide maksaa noin suurinpiirtein? Ja kuopiossa onnistuu vissiin hartikaisella vai?
                            BMW F25 xDrive 20d
                            ex BMW e91 320dA
                            ex BMW e36 325i
                            - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                            Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3853
                              • Finnland

                              #29
                              Se kuoli, keskustelu siis.
                              Last edited by Jarger; 14-07-2007, 22:55.
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Mitä tälle tapahtui?

                                Hiukan samaa vikaa omassakin...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎