Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmastointi flektin vastukset? UUSI kysymys!! Kuinka iso vastus on??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sample
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 166
    • Hämeenlinna

    e36 ilmastointi flektin vastukset? UUSI kysymys!! Kuinka iso vastus on??

    En löytänyt searchilla ainakaan selvää juttua tästä... Eli minulla on bmw 325 -92 e36, ja ilmastoinnin flekti leikkasi kiinni ja nyt ostin uuden flektin siihen mutta en saa sitä toimimaan. Enkä löydä mistään flektin vastuksia, eli hyvää neuvoa mistä löydän nuo vastukset. Ilmastoinnin sulakkeet olen käynyt läpi, yksi oli palanut mutta vaihdoin eikä toimi vieläkään :(
    Wa wa wee wa!
  • sample
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 166
    • Hämeenlinna

    #2
    eikö löydy keltään tietoa?:(
    Wa wa wee wa!

    Comment

    • toniwe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 316
      • Lahti

      #3
      Riippuen flektistä, eikö ne vastukset ole joko siinä piuhassa / erillisenä flektin vieressä tai itse flektissä. Ootko mittaillu tuleeko mitään virtoja flektin liittimeen?

      Comment

      • sample
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 166
        • Hämeenlinna

        #4
        löysin vastuksen, olin repinyt sen vanhan flektin mukana pois, nyt laitoin vastuksen uuteen flektiin mutta huomasin että vastus on paskana. Vastukselle tuli auto päällä joku 13-14volttia ja vastuksen kanssa about 10.3v... ja tuo vastus on siis paskana..

        Nyt pitäis tietää kuinka iso tuo vastus on kun en voi mittauttaa sitä??
        Wa wa wee wa!

        Comment

        • sample
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 166
          • Hämeenlinna

          #5
          oisko se jotain 0,5 tai 0,2 ohm:ia tai jotain(mul ei kyl oo mitään hajua), löytyykö tietoo??
          Wa wa wee wa!

          Comment

          • snafu
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 53
            • Helsinki

            #6


            Tosta vois kattoo jos löytyy faktaa.

            Comment

            • sample
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 166
              • Hämeenlinna

              #7
              ei vieläkään ole löytynyt vastuksen kokoa:(
              elikkä tiedoksi että kyseessä on tämän kuvan 13 osa, "jos oikein katsoin", joka on hajalla ja tarvis tietää kuninka iso on vastus..
              Wa wa wee wa!

              Comment

              • sample
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 166
                • Hämeenlinna

                #8
                voisiko joku mitata omasta autostaan "jossa on ilmastointi ja on e36" vastuksen koon jos on siellä päin näpräämässä jotain tai muuten vaan??

                olis vähä kiire tänkin homman kanssa. Elktroniikka liikkeessä eivät tienneet eikä bemarin liikkeessä, siellä sanoivat vaan että niiden on pakko vaihtaa koko ilmastointi flekti homma ja sitä ei voi itse vaihtaa ja hintaa tulee lähemmäs 400€. Sieltä on kyllä ihan turha kysellä mitään ku ei ikinä oo hyötyä mistään vastauksesta...
                Wa wa wee wa!

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Flektiä ohjaa jäähdyttimeen kiinnitetty kaksiosainen anturi jonka ensimmäinen osa kytkee virran releen avulla vastuksen kautta flektille moottorin lämmöän noustua raja-arvoon. Moottorin lämmetessä lisää toimii anturin toinen kontakti kytkien toisen releen kautta virran suoraan flektille ohittaen vastuksen, jolloin flekti alkaa puhaltaa täydellä teholla heti kytkeytyessään. Jollei ala, on vikaa joko anturissa, sulakkeissa, releissä tai johdotuksessa - tai itse flektissä. Tuleekohan maadoitus yleensäkään flektille? Molemmat releet tuskin ovat vialla, oletko käyttänyt autoa paikallaan niin että moottori lämpenee ja anturi ohjaisi relettä - vika voi olla anturissa, releiden pitäisi vetää mikäli sulakkeet ehjät. Kytkentäkaavio ei antanut mitään arvoa vastukselle mutta käytännössä ohmi - pari voisi olla ne joilla lähteä kokeilemaan - jos pyörii liian lujaa hitaammaksi nopeudeksi niin sitten suurennetaan resistanssia ja jos pyörii liian lujaa niin pienennetään. Tehonkesto täytyy muistaa ettei vastus katoa savuna ilmaan.
                  Last edited by WSE1; 18-04-2007, 01:04.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Ootkin varmaan tutkinut noita E39 flekti -topicceja, mutta:

                    Vanhemmassa E39:ssä hitaimman nopeuden vastusarvo on yhteensä 0,7 ohmia (0,2 ja 0,5 ohmia sarjassa), keskinopeus on 0,2 ohmia.
                    Vastusten tehonkestoksi olin jostain lukevinani 85W... :think

                    Näinollen suosittelisin sinulle 0,5 - 0,7 ohmin vastusta, vähintään 85W tehonkestolla.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • sample
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 166
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Mulle on ilmastointi huollossa vaihdettu se jäähdytin kenno, että siinä ei ole mitään kaksi osaisia antureita...

                      Nyt on hankittu 0,68 ohmin vastuksen ja virran säätimen että tulee propellille maximissaan 12V, ettei kärähdä. Ajattelin tehdä näin että jos nyt en saa toimimaan vastuksen kanssa, niin ajattelin laittaa ton virran säätimen siihen ja sit se varmaan pyörii aina täysillä kun ilmastointi on päällä, mut ei voi mitään:(
                      Mutta katsotaan mitä saan aikaiseksi.
                      Kiitos vastauksistanne ja lisää saa laittaa..
                      Last edited by sample; 20-04-2007, 12:10.
                      Wa wa wee wa!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎