Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 tyhjäkäynti täristää autoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elfuego
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 33
    • Oulu

    #16
    tyhjäkäynti täristää hetken

    E36 M40 koneessa on omassa autossa sellainen vika/ominaisuus, että kun käynnistää, niin käynnistyy hyvin, mutta käyttää <1sek. verran kierroksia matalalla, jolloin kone sekä auto tärisevät. Sen jälkeen käy ihan normaalisti.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #17
      Originally posted by elfuego View Post
      E36 M40 koneessa on omassa autossa sellainen vika/ominaisuus, että kun käynnistää, niin käynnistyy hyvin, mutta käyttää <1sek. verran kierroksia matalalla, jolloin kone sekä auto tärisevät. Sen jälkeen käy ihan normaalisti.
      Ominaisuus. Moni moottori käyttää joko kierroksia ylhäällä tai alhaalla käynnistyessään ennen kun tyhjäkynti löytää paikkansa.
      ...

      Comment

      • Fistefoe
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 58

        #18
        Tyhjäkäyntikierrokset on suurimman osan ajasta n. 620rpm

        Auto tärisee AINA tyhjäkäynnillä, tärinän voimakkuus on vain vaihtelevaa.
        Siihen on tehty kansiremppa jonka jälkeen oireet alkoivat. Huomenna voisi kyllä katsella haitarit ja irrotella mittarin johtoa.



        Muita oireita: nykii pehmeästi alhasilla kierroksilla (<4000) ja pakoputki PAUKKUU satunnaisesti. savuttaa kylmänä mutta kuuluu asiaan ehkä? vai onko öljyosastolla vikaa. tehottomuutta. ei vastaa kaasuun yhtä pirteästi kuin ennen ja 4500rpm -> alkaa vääntää enemmän, mutta ei edes aikasempaa matalakierrosvääntöä paremmin.

        Comment

        • Api(na)
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 2

          #19
          Originally posted by Fistefoe View Post
          Tyhjäkäyntikierrokset on suurimman osan ajasta n. 620rpm

          Auto tärisee AINA tyhjäkäynnillä, tärinän voimakkuus on vain vaihtelevaa.
          Siihen on tehty kansiremppa jonka jälkeen oireet alkoivat. Huomenna voisi kyllä katsella haitarit ja irrotella mittarin johtoa.



          Muita oireita: nykii pehmeästi alhasilla kierroksilla (<4000) ja pakoputki PAUKKUU satunnaisesti. savuttaa kylmänä mutta kuuluu asiaan ehkä? vai onko öljyosastolla vikaa. tehottomuutta. ei vastaa kaasuun yhtä pirteästi kuin ennen ja 4500rpm -> alkaa vääntää enemmän, mutta ei edes aikasempaa matalakierrosvääntöä paremmin.
          Itellä oli samoja oireita paitsi et nykiminen ei aina ollut kovin pehmeää varsinkaan alhaisilla kierroksilla (<2000rpm) vaihdoin kaks haljennutta puolaa sekä ilmamassa mittarin ja kaasuläpän välisen putken ni johan rupes toimimaan niin ja mul teki niin kans et ku löi kylmänä käyntiin ni kävi tosi tasasesti ja kun oli pari minuuttia käyny rupes kuullostaa siltä et joku pytty ois välil pois pelistä.
          325 E36 -92

          Comment

          • Fistefoe
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 58

            #20
            No voihan vinetto siinä tapauksessa, en mä jaksais noita puolia ostaa (mitä, 90e/kpl). Otin muuten ilmamäärämittarin johdon irti aamulla kun ajoin duunista himaan, tyhjäkäynti ei täristänyt. Vieläköhän olisi mahdollista että vika on vain ilmamäärämittarissa.. Tosin sehän vasta maksaakin varaosana

            Comment

            • @Biimer
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 504
              • Oulu

              #21
              2) Ilmastointi lakkasi tänään emännän käytössä toimimasta. Kokonaan. Eli Koko automaattinen ilmastointihässäkkä ei lähde käyntiin. Kuulemma jossain vaiheessa ajoa saattaa sitten itsestään lähteä. Lähden tässä hetikohta katsomaan liekö mahdollisesti tyhjäkäynnin tärinä irroittanut johtosarjoja tms.



              Itsellä oli sama vika jos kysessä on automaatti-ilmastointi ja säätöpaneeli on digitaalinen!?

              Otappa se paneeli hässäkkä irti ja kääntele siihen taakse tulevaa liitintä niin pitäisi lähteä päälle ja pois. Itselläni auttoi paneelin auikaisu ja putsaaminen sekä vaihdoin sen taakse tulevan liittimen.

              Comment

              • Api(na)
                Newbiemmer
                • Dec 2008
                • 2

                #22
                Originally posted by Fistefoe View Post
                No voihan vinetto siinä tapauksessa, en mä jaksais noita puolia ostaa (mitä, 90e/kpl). Otin muuten ilmamäärämittarin johdon irti aamulla kun ajoin duunista himaan, tyhjäkäynti ei täristänyt. Vieläköhän olisi mahdollista että vika on vain ilmamäärämittarissa.. Tosin sehän vasta maksaakin varaosana
                puolat 48€/kpl kl-varaosasta kyllähän se vika voi olla siinä ilmamassamittarissa, mulla ei meinannu auto pysyä edes käynnissä kun irrotti siit sen liittimen. mut eikös sen pitäis jo näkyä vikakoodina jos ilmamassamittari on risa?
                325 E36 -92

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎