Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 3.0 piristäminen -yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #61
    Originally posted by JTMD View Post
    Löysi suomesta airboxia myyvän firman...
    http://www.lhp-racing.com/bmwinfo.htm

    Mitä Helv..tiä! 1400€ imukotelosta? Aivan liikaa moisesta jos on pelkkä ontto putkilo.
    Sitten kannattaa tehdä se itse jos se on pelkkä putkilo...
    Veikkaan kuitenkin että siinä on kohtalaisesti mennyt aikaa suunnittelussa kun on vertailtu eri tilavuuksisten koteloiden ominaisuuksia ennen kuin on päädytty johonkin kompromissiin mitä myydään.
    Valmistus prosessi ei myöskään ole mikään helppo tuollaiselle "putkilolle"
    Aprilia RSV4

    Comment

    • JTMD
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 834
      • Helsinki

      #62


      löyty halvempi ja lasikuituinen mutta tuossa ei mene kotelo suoraan koneeseen kiinni vaan tässä käytetään auton omia osia välissä. Onkohan tuo hyvä.
      -10 e93 325i
      -04 e46 320i
      -92 e31 850i 6speed
      -92 e30 325 cab
      -93 e36 M3
      -91 e36 325

      Comment

      • rjm
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 353
        • Pirkanmaa

        #63


        Gardemeisterin vastaavasta koneesta löytyy tämmöinen ratkaisu :think

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by rjm View Post
          Gardemeisterin vastaavasta koneesta löytyy tämmöinen ratkaisu :think
          Eikos tuo ime kaiken kuuman 80 asteisen ilman konehuoneesta

          Lisäksi sen anturin paikka puuttuu molemmista. tuli juuri mieleen
          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • P3LL3
            Newbiemmer
            • Oct 2006
            • 21

            #65
            Paljonkos ämmäläisen vakio vauhtipyörä painaa? Millä tavalla sen vaihtaminen kevyempään muuttaisi moottorin luonnetta? Vai muuttaako juurikaan? Vaikka tuskimpa se vakio vauhtipyöräkään hirveästi paina..?

            Comment

            • northwolf
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 136
              • LPR

              #66
              Olisikohan noissa ratkaisuissa ilmamassamittarit korvattu imusarjassa olevilla paineantureilla?

              Comment

              • Tukisuksi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 73
                • FIN

                #67
                Käyppä tai soita tälle Sjöbergin ralli-miehelle.Asustelikohan muistaakseni Lapinjärvellä missä pitää pajaa + rengas firmaa.? Ajanu monta vuotta F-cuppia aika kiukkusen olosella m3:lla. Sillä olis varmasti tietoa (kunhan kerrot että on tulossa siviili autoon ) ja pystyy kuulemma hommaamaan osaakin aika hyvin.
                MB 300D -88
                KTM 690SMC -08

                ex e36 325 cabrio -94
                e36 320 -91
                e30 325E


                "Mies,joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen,on tullut keksineeksi jonkun,jota voi syyttää"

                Comment

                • Exorcist
                  Wax on - Wax off
                  • Dec 2004
                  • 1806
                  • Riihimäki

                  #68
                  Noita airboxeja saa myös tuolla vakio MAF paikalla, jollaista itselle olen myös harkinnut.

                  Eli ns. 'street' versio:




                  MAP antureilla kikkailu sitten on vähän mitä on.
                  'It's like flying blind' lienee varsin osuva kuvaus.

                  Comment

                  • JTMD
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 834
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by P3LL3 View Post
                    Paljonkos ämmäläisen vakio vauhtipyörä painaa? Millä tavalla sen vaihtaminen kevyempään muuttaisi moottorin luonnetta? Vai muuttaako juurikaan? Vaikka tuskimpa se vakio vauhtipyöräkään hirveästi paina..?
                    kaksoismassa eli olisko ollu jotain 12kg peräti. Hämärä muistikuva. Voin olla väärässä.
                    Enemmän kuin intin telamiinat! (nostalgiaa back in the days)
                    5kg alumiinisia on jossain ja joku tällä foorumilla oli semmosen tilannutkin jostain.

                    E: Mutua poistettu
                    Last edited by JTMD; 12-04-2007, 12:37.
                    -10 e93 325i
                    -04 e46 320i
                    -92 e31 850i 6speed
                    -92 e30 325 cab
                    -93 e36 M3
                    -91 e36 325

                    Comment

                    • JTMD
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 834
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by Exorcist View Post
                      Noita airboxeja saa myös tuolla vakio MAF paikalla, jollaista itselle olen myös harkinnut.

                      MAP antureilla kikkailu sitten on vähän mitä on.
                      'It's like flying blind' lienee varsin osuva kuvaus.
                      Tuo olisi juurikin sopiva
                      Asiallisen näköinen ja näyttää toimivalta

                      Tuossa sain tarjouksen että tonnilla sais mutta menee tuon airboxin hankinta heinäkuulle ja lomarahoille koska nuo taitaa sen toimintatonnin suunnilleen maksaa.
                      -10 e93 325i
                      -04 e46 320i
                      -92 e31 850i 6speed
                      -92 e30 325 cab
                      -93 e36 M3
                      -91 e36 325

                      Comment

                      • Jochen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1229
                        • Valkeakoski & Trondheim

                        #71
                        Voi olla MAP systeemi joka ottaisi letkulla paineet eri imukanavista johonkin keskittimeen jonka tilavuus sitten pehmentäisi tai keskiarvottaisi sitä MAP signaalin vaihtelua joka varmasti isolla kuormalla ja matalilla kierroksilla on aikamoista.

                        Luulisin että tuossa on Alpha-N systeemi joka katsoo muististaan paljonko ilmaa imetään kaasuläpän potentiometrin ja moottorin kierrosluvun perusteella.

                        M3:ssa lienee 12,25 kg kaksoismassavauhtipyörä, 1,26 kg kytkinlevy ja 5,03 kg paineasetelma eli kokonaismassaa olisi 18,54 kiloa. Tuota kaksoismassavauhtipyörää ei oikein voi keventää rakenteen takia.

                        Vauhtipyörän kevennys ei vähennä moottorin vääntöä yhtään. Se vain tuntuu sille kun kiekkoon on varastoitunut vähemmän energiaa ja kytkimen kanssa saa olla liikkeellelähtiessä tarkempi. Tosin sitten kun ollaan liikkeellä niin kone ja auto kerää nopeutta nopeammin varsinkin pienillä vaihteilla.

                        Kohtuullisesti kevennetty vauhtipyörä/kytkinhässäkkä voi normaalikokoisessa ja painoisessa autossa tuoda ykkösvaihteella saman kiihtyvyysedun kuin 150 kilon auton kevennys tai 30 hevosvoiman tehon lisäys (tuo vaihtelee sen mukaan kuinka nopeasti kierrokset kasvaa). Viitosvaihteella lisäys on enää muutama hevosvoima.

                        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎