Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36: Näin korjaat kattoluukun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///saMi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1198
    • 52300

    #16
    Originally posted by JK320Ci View Post
    Voiko mulla olla samaa ongelmaa ku kattoluukku toimii vaan 1 asentoon, eli kokonaan auki.. mutta sitten se ei taas nouse sieltä takapäästä ylös ku painaa taaksepäin.. pikkusen liikahtaa mutta sitte ei enää inahda.. voiko siis vika olla releessä vai missä? :think
    Itsekin olin juuri tätä kyselemässä.. Mutta mulla ainanki kattoikkunan moottori pitää hurinaa ja kuulostaa siltä että luukku aukeisi, joten releessä tuskin on vikaa vaan ilmeisesti jotkin kiskot eivät ole paikoillaan tai jotain?

    Comment

    • future
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 166
      • keskellä korpea

      #17
      Itellä oli sellainen vika, että kattoluukun moottori toimi ja äänteli normaalisti, mutta itse luukku ei auennut. Vika selvisi nopeasti luukun purkamalla, sillä lähes kaikki ne muoviosat oli siellä rikki. Tilasin uuden kattoluukun, joka istui vähän eri tavalla, kuin entinen. Ajattelin, että tuo voisi olla sedanin kattoluukku, mutta nyt näyttääkin, että luukku istui hyvin lopulta. Varsinainen ongelma, kuitenkin oli, että moottori ei ruvennut enää toimimaan. Itseasiassa tuo moottori ei edes hievahtanutkaan. Syy selvisi tähänkin, sillä johdot mistä virran pitäisi kulkea moottorille eivät kuljettaneetkaan virtaa. Mittasin monta kertaa ja kokeilin kahta eri moottoria, mutta mitään ei tapahtunut, sillä virtaa ei kulkenut moottorille. Sulakkeet ja relekin tarkistettiin, joten missä vika voisi olla:think. Huomenna täytyy vielä tarkistaa toi rele tarkemmin. Kuskin puoleisessa sähkölasissa esiintyy joskus ongelmia, ettei lasi nouse vaan kuuluu jokin ihme nakstus? Voisiko syynä olla hiilet?

      Comment

      • Oxys
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 19
        • Jyväskylä

        #18
        Minulla on ikkunoitten kans ongelmaa ja en ymmärrä mikä vois olla ongelma. Olen yrittänyt etsiä täältä vastausta mutta en oikeen ole löytänyt. Siis ikkunat ei aukee kuin sentin pari kuin painaa nappulsta, ne pitää napsuttaa alas ja ylös ja se on todellä ärsyttävää. On näköjään aika tavallista näissä bemareissa Itellä on 325i coupé -92

        Comment

        • toNmbbA
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2009
          • 2325
          • Espoo

          #19
          Eli siis ongelmana seuraavaa :

          Sähkölasit ja kattoluukku pimeni yllättäen. (ikkuna jäi osittain auki).

          Eli kysymys kuuluu. Onko näissä 4x sähkölasi versioissa laseille oma rele vai onko se tuo ns Comfort rele missä vika? :think

          Eli mistä siis löytyy minulla tuo kyseinen rele mikä ohjaa laseja?

          Jos vika kuitenkin on tuossa comfort releessä niin voiko ko rele olla muun värinen kuin tuo ns taivaansininen (tuossa kiulussa ei ollut vaaleansinistä)?
          Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
          Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

          Comment

          • Chailou
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 370
            • Hki

            #20
            Originally posted by toNmbbA View Post
            Eli siis ongelmana seuraavaa :

            Sähkölasit ja kattoluukku pimeni yllättäen. (ikkuna jäi osittain auki).
            Mulle kävi samalla tavalla, mutta vain kuskin ikkunalle. Kun napista yrittää painaa niin hanskalokeron takaa ja ikkunan moottorista kuuluu napsuntaa. Jännitemittarilla mitatessa moottorille tuli 4v kun paineli ikkunaa alaspäin, kokeiltu toisella katkasijalla, eli vika ei siinä aikakaan ole. Mitens vikaa lähtis etsimään? Ja saako ton ikkunan jollain pirkkakeinolla ylös, kun vähä vilposta ajella kun ikkuna 10cm auki...

            Comment

            • BMW323
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 994
              • kempele

              #21
              Originally posted by Chailou View Post
              Mulle kävi samalla tavalla, mutta vain kuskin ikkunalle. Kun napista yrittää painaa niin hanskalokeron takaa ja ikkunan moottorista kuuluu napsuntaa. Jännitemittarilla mitatessa moottorille tuli 4v kun paineli ikkunaa alaspäin, kokeiltu toisella katkasijalla, eli vika ei siinä aikakaan ole. Mitens vikaa lähtis etsimään? Ja saako ton ikkunan jollain pirkkakeinolla ylös, kun vähä vilposta ajella kun ikkuna 10cm auki...
              itellä oli entisessä e36:ssa samaa vikaa niin mulla loppu tuo vika kun ohitin sen katkaisijan joka on mittariston alapuolella sillähän saa ikkunat lukkoon ettei aukea..
              autona toimi e36 4d 325td
              Nissan Stagea NM35 -01
              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
              harrastepohjalta E21 316

              Comment

              • e39 beme
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 84

                #22
                Onko tuohon tullut selvyyttä.kun e46 lasiluukku ei jää ns:lippa asentoon? sisään menee kyllä mutta ei jää takapää pystyyn:think käy kyllä ylhäällä mutta sitte ailkaa sekoilee...

                Comment

                • roittio
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 6
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Wiking View Post
                  Onkos tietoo mikä mättää kun käynnistyksen jälkeen ei vähään aikaan tapahdu kattoluukun napista mitn... Joskus menee pari minuuttia joskus kauemmin.... Ja muutenkin toimii silloin ku haluaa...:think
                  Mulla aivan sama juttu. Toimii kyllä sitten ihan normaalisti kun on jonkin aikaa ajanut. Onko joku fiksannut tämän vai onko tämä yksi monista hyvistä bemarin "ominaisuuksista"?

                  Comment

                  • alaska
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 595
                    • PKS

                    #24
                    noniin taas yksi erilainen kokemus kyseisestä viasta tänne.. kattoluukku ei toimi ollenkaan ei kuulu mitään ääniä! ja kuskin ikkunaa alas painettaessa moottorista kuuluu edellämainittu napsunta! hetken päästä releen kimppuun ja tänne edittiä kun vika löytynyt!

                    noniin rele irti ja rele auki n.3minuuttia ja täysin samassa paikassa tinaus pettänyt kun topikin ensimmäisessä kuvassa!
                    katsotaan korjaantuuko molemmat viat tämän tinauksella!

                    noniin nyt selvisi ikkunan nostimen moottorin napsuminen! moottori jumissa! tarjotkaa edullista kuskin puolen nostinta!
                    Last edited by alaska; 03-01-2012, 11:34.
                    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                    Comment

                    • wiltsu325
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 16
                      • kokkola

                      #25
                      passaako muuten coupen luukku ja mekanismit sedaniin,itseltä puuttuu kaikki katosta paitsi luukku.:think
                      e34 525tds,E36 m3 cab,e36 325td,e36 325tds m-sport individual touring,jäällä e34 530m30

                      Comment

                      • petra
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1338
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Ja yksi pitkään vaivannut kattoluukun ongelma selvisi näinkin helpolla
                        Kiitos!

                        Sähkölasin toimintaan ei vaikuttanut; apparin oven lasi edelleen ei laske kokonaan, vaan joutuu naputtelemaan alas.
                        ”Minä en tule ikinä ostamaan yhtäkään 5-sarjalaista.”

                        i4 M50

                        F11 M550d -13
                        F11 525d -11
                        E93 325iA -07
                        E46 320iA touring -03
                        E36 318iS -92
                        E30 318iS -90
                        E30 318i -85
                        E30 316i bavaria -90 <3

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎