Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 moottori murheet jatkuu....(nokka?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • terode
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 39

    E36 moottori murheet jatkuu....(nokka?)

    Kun sain tuon bensavuodon korjattua niin vastaan ilmeni se ettei kone kierrä yli n.5000 Täältä hakemalla löytänyt tietoa että vika on todennäköisesti että nokka-akseli entinen.... pientä kolinaa kuuluu myös tyhjäkäynnillä kun nostaa kierroksia aavistuksen. Mites hintava remontti edessä? Vai pitäiskös vielä etsiä vikaa muualta? Jos yhtään tähän mahtaa liittyä niin kulutusmittari sekoilee ja menee "tappiin" saakka hetken ajon jälkeen pysyvästi. kone siis m40 1,8l
    Onnistuuko tuo remontti kantta irroittamatta:think onkos tässä vaaraa isompaan vikaan jos tällä nyt ajelen ja vika olisi tuolla nokka puolella:think

    Toivottavasti joku "toveri" tämän jaksaa lukea....:think

    Ps. päästöt kunnossa ja kostea leima paperissa....

    V..tu tämän kanssa... kun ostaa sian säkissä...
  • terode
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 39

    #2
    Kerpeles... lomat loppuu tiistaiseen ja nyt pitäisi keksiä tohon pirun autoon joku ratkaisu... onkos kellään myydä tuohon apuja? jos vaikka jollain yläkerta ylimääräisenä :think myös huoltoapu otetaan vastaan +hyvä korvaus turku siis alueena..

    Comment

    • terode
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 39

      #3
      Eli neuvos tyhmää että onko pakko sitten uusia koko setti kerralla vai riittääkö vaihtaa kulunut nokka? mitä murheita seuraa jos kaikkea ei vaihda kerralla.... kun pitäis lompakosta vielä muuhunkin revetä Mitä vaaraa siitä on kun tuolla ajelee niin ettei kierrätä tonne nykyiseen "tappiin" saakka.... :think

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        #4
        Vaikka ei korjaamiseen ja vikadiagnoosiin mitenkään liitykkään, niin uusi vaihtokone bmw:ltä maksaa saksassa n. 3000e ilman apulaitteita.
        Siinä valossa hymyilyttää kun tiedän yhdenkin auton johon tehtiin yli 1600e kansiremontti. Ite olisin myynyt muutamalla satasella vanhan koneen mäkeen ja ostanut kokonaan uuden jos pakko investoida se yli 1600e. Olisipahan sitten taas paljon "edullisia" kilometrejä käyttiksellä edessä.
        Last edited by jannmann; 06-05-2007, 09:56.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • jappi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 206

          #5
          Originally posted by terode View Post
          Eli neuvos tyhmää että onko pakko sitten uusia koko setti kerralla vai riittääkö vaihtaa kulunut nokka? mitä murheita seuraa jos kaikkea ei vaihda kerralla.... kun pitäis lompakosta vielä muuhunkin revetä Mitä vaaraa siitä on kun tuolla ajelee niin ettei kierrätä tonne nykyiseen "tappiin" saakka.... :think
          Jos vaihdat pelkän nokan siihen, niin todennäköisesti sillä ei ole muuta vaikutusta, kuin että se on paskana alta aikayksikön. Jaa miksi? No kun ne keinuvivut on kuluneet, niin ne syövät nokan hyvinkin äkkiä sököksi.
          Ja lisäksi on hyvinkin luultavaa, että ne keinut on paljon enemmän kuluneet kuin se nokka.
          Että uusiksi vaan koko paletti kerralla, niin ei tarvitse joka viikko remontoida.

          Comment

          • huru-ukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 4052
            • Inkoo/Portimao

            #6
            Tuostapa kansi noin alkajaisiksi...

            dhd24.com - Jetzt gratis inserieren auf DHD24 Kleinanzeigen-Portal. Verkaufe Altes, finde gebrauchte oder brandneue Artikel in wenigen Klicks.


            Itse ostin täysnysvätyn vastaavan (318i) kannen Saksasta,tosin vähän halvemmalla,ja/mutta hyvin pelittää...

            ...tai koko pirssi,notta...

            BMW 3er Kleinanzeigen in der Rubrik BMW. dhd24.com - neu und gebraucht kaufen und verkaufen. Kleinanzeigen lesen und kostenlos Anzeigen aufgeben
            Last edited by huru-ukko; 06-05-2007, 10:16.

            Comment

            • terode
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 39

              #7
              Originally posted by jannmann View Post
              Vaikka ei korjaamiseen ja vikadiagnoosiin mitenkään liitykkään, niin uusi vaihtokone bmw:ltä maksaa saksassa n. 3000e ilman apulaitteita.
              Siinä valossa hymyilyttää kun tiedän yhdenkin auton johon tehtiin yli 1600e kansiremontti. Ite olisin myynyt muutamalla satasella vanhan koneen mäkeen ja ostanut kokonaan uuden jos pakko investoida se yli 1600e. Olisipahan sitten taas paljon "edullisia" kilometrejä käyttiksellä edessä.

              Eipä oikeen nappaisi pistää auton hinnan verran lisää pelkkään nokkaremppaa
              150€ löytyisi uusi nokka ja lisäksi sitten muut hilut päälle ja työ.... eipä ole tullut vaihdettua noita nokkavermeitä niin eipä sitä itse taida hommaan alkaan :think Täältä jostain luin että vaatii jonkun sairaan hintaisen erkoistyökalun että homma onnistuu?


              edit: Niin mitäs vaaraa tuolla ajaessa on.... hajottaako jotain muutakin vielä, vaikka rauhallisesti ajelisi?
              Last edited by terode; 06-05-2007, 18:24.

              Comment

              • terode
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 39

                #8
                puhdistus "käsittely" ja öljyjen vaihto+tulpat muutti tilannetta niin että päälle 5500rpm kiertää jotenkin. Nyt mukana oireena vaan vedon loppuminen hetkittäin normaalissa ajossa ja samalla kiekkamittari nousee ja laskee aivan omaan tahtiinsa....meno on kuin kengurun selässä hetken.... mistäs tuo kiekkamittari tietonsa saa.... :think ja voikos se viitata johonkin?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎