Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jälkiasennus Xenonien asennusta E36:seen HOWTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FbonE
    BTCF Member
    • Jun 2006
    • 878
    • Pori

    Jälkiasennus Xenonien asennusta E36:seen HOWTO

    eipä löytyny kuvien kera ohjeita miten xenoni jälkiasennus sarja asennettaisiin joten väännetääs sellainen muillekin joita homma hieman arvelluttaa:think

    itse hommasin auto gaugen paketin edullisesti kun foorumilla oli kaupan.

    ja asennukseen. Irroita heti alkuun akun kengät ettei tule vahinkoja

    vaihe1: pelti auki ja lamppujen suojat pois ja vanhat polttimot veke.


    vaihe2:irroita lampun kiristin ja pujota se xenonin johdon läpi ja kytke takaisin paikalleen.


    vaihe3:asettele ballastit paikoilleen ja kiinnitä. kytke toinen lamppu paikoilleen.


    vaihe4:jemmaa ja kiinnitä ylitysjohto joka kytkee toisen ballastin releelle.


    vaihe5:laita rele jonnekin mihen johdot riittää ja kiinnitä.


    vaihe6:jemmaa toisen puolen valoliitin ja suojaa se.


    vaihe7:kytke releeltä tuleva johto toisen puolen valoliittimeen, itsellä oli valkoinen ja musta johto joissa uros apikot valmiina, valkoinen-keltaiseen ja musta-ruskeaan.


    vaihe8:varmista että molemmat lamput on kytketty ballasteihin ja releen liittimet ballasteihin ja sulakkeet molemmissa johdoissa joista tulee virta releelle akulta, jos on näin niin kytke liittimet akun kenkiin ja kengät kiinni,


    vaihe9:hyppää autoon ja laita valot päälle.


    jos kaikki on sujunut mallikkaasti niin tässä on lopputulos.
    pahoitteluni kuvien huonosta laadusta paikoin.

    aikaa hommassa meni vajaa 30min.

    ja kyllä näkee jälleen xenoneiden fluorisointi teho kyltteihin on aivan jotakin omaa luokkaansa.
    tosin valot näyttää lähemmäs mitä vanhat h7:kat joka vissiin johtuu kun xenon polttimo on paljon pidempi mitä vanha niin ei vissiin käytä ihan koko umpion heijastus alaa hyödykseen.
    Kulkineet:E61 525döö
    ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
    -Pori Connection-
    bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11662
    • Kouvola

    #2
    Tulihan tuollainen "How To" topic tehtyä jo joskus 3 vuotta sitten, mutta kukaan sellaisia nyt enää muista

    Ihmetytti noi kaiken maailman "hyppylanka" viritykset akulle yms. no mut kai ne on ihan pätevät, kun ei auto palanut

    Siis lähivalojen umpiossahan on projektorit ja ne pääasiassa muodostaa sen valokeilan mikä sieltä tulee pihalle. Heijastuspinnat ohjaa hajavaloa sinne suuntaan, mihin ajovalon kuuluisi näyttääkkin. Xenon polttimo tosiaan on pidempi, kuin tavallinen halogeeni ja "polttopiste" on eri kohdassa. Näin ollen se projektori ei välttämättä toimi ihan niin kuin pitäisi. Mutta äkkiäkös niitä valoja nostelee...

    Comment

    • FbonE
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 878
      • Pori

      #3
      arvelin kyl et jonkun moinen on joskus tehty mut ite en tahtonu löytää mistää ni ajattelin väsästä.

      olihan siinä juu jonkun moinen nippu johtoja mut loppujen lopuks ei ylimääräsii mitat oli vaan vähän huonoja.

      nostaahan niitä juu, menee samaan kun tarvii valot irrottaa keskiviikkon jos vihdoinkin sais akryylitangon jota odottanu jo 3viikkoo.ni pääsee väsää enkeleitä keulille, ja samalla howto niistäkin
      Kulkineet:E61 525döö
      ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
      -Pori Connection-
      bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Muutama juttu..Kutvosen koneellisessa tuo hommahan ei ole noin simppeli. Akku kun ei ole tuolla konehuoneessa, samoten tilaa on hiukan vähemmän.
        Virrat voinee myös asiallisesti ottaa sulakerasiasta, mutta silloin pitää kyllä jo tietää mitä tekee.

        Nuo ylitysjohdot on todella helppo laittaa siististi menemään piilossa. Avaa syylärin kiinnistysklipsut, siellä välissä menee alkup. piuhat jotka on nippareilla kiinni. Ne auki ( lue poikki ) ja johdot rinnalle uusilla nippareilla. Ei näy minnekkään ja saa itselleen hyvän mielen.

        Muutoin oikein hyvä tarina ja monelle varmasti auttava kuvien kanssa.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Hammu
          Moderator
          • Nov 2006
          • 3971
          • Nurmijärvi

          #5
          Onhan kutvoskoneisissa se plussanapa konehuoneen puolella.

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4319
            • Kannus/Kokkola

            #6
            Ymmärsinkin oikein, että tässä on jostain syystä releytetty xenon valot erikseen ? Täysin turhaa hommaa bemareissa. Joissain VAG konsernin rieskoissa pakollinen toimenpide että xenonit edes jaksavat syttyä...

            Comment

            • AMP
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 536
              • Turku

              #7
              mitä hemmetin virityksiä ootte sinne laittanu 15 min meni kun napsin johdot ja ballastit kiinni. ja vieläkää ei oo auto eikä lamput palanu
              e65 730d

              Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Originally posted by Hammu View Post
                Onhan kutvoskoneisissa se plussanapa konehuoneen puolella.
                On juu, mutta asennus ja siisti asennus on kaksi eri asiaa
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6602
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by AMP View Post
                  mitä hemmetin virityksiä ootte sinne laittanu 15 min meni kun napsin johdot ja ballastit kiinni. ja vieläkää ei oo auto eikä lamput palanu
                  sama täällä, ite en oo sähkömies mutta ihan ns. "plug and play" settinä laitoin ite
                  M550d

                  Comment

                  • FbonE
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 878
                    • Pori

                    #10
                    juu plug&play settii noikin oli
                    Kulkineet:E61 525döö
                    ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                    -Pori Connection-
                    bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                    Comment

                    • Hammu
                      Moderator
                      • Nov 2006
                      • 3971
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Janzki View Post
                      On juu, mutta asennus ja siisti asennus on kaksi eri asiaa



                      Kylläkyllä, mut ei sitä mihinkään sitäpaitsi edes tarvii.
                      Ainaki meccatunen satsit toimii ihan orgisvalojen liittimillä, eikä tarvii mitään releytyshelvettiä tehdä sinne.

                      Ja aika kädetön apina saa olla että ei saa siistiä asennusta siihen plussanapaan tehdyä, IMHO

                      Comment

                      • Neutrone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1320
                        • Tampere

                        #12
                        Hyvä kertomus! Ainoo mikä ihmetyttää, on se että mikä toi piuha ja releviidakko on? Ainakin omassa kiina plug&play satsissa liitettiin vaan alkuperäset johot ballasteihin ja siitä sit piuhat polttimoille. Suurin homma oli tehä reikä siihen polttimon päälle tulevaan muovikuppiin, jotta piuhan kumitiivisteen kera sai vietyä siitä läpi. Aikaa meni 20min ja asennus näyttää ihan siistiltä eikä mitään johtojakaan oo oikeen näkyvissä.
                        F10 530d semiVOLL
                        ex. E90 320d M-Sport '06
                        ex. E39 523i M-Sport '00
                        ex. E36 325i Coupe '92
                        ex. E30 316i '89



                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎