memebuy23buy

e36 vesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • EFNU

    #16
    Originally posted by jam76
    siis ihan suomiauto vai tuontiauton "136tkm"?
    No mietippä missä vaiheessa se orginellivesipumppu on kunnossa "priima"? 200tkm:n jälkeen kenties? Sen verran sitä pysyvyyttä tuli kokeiltua että ruuvasin häkkyrän ruuvipenkkiin siipipyörästä ja otin tiukkaan jumahtaneen viskon irto (kyllä, oikeaan suuntaan).

    Ps. On mulla ollut sellaisia autojakin joissa historia ei ole ollut aukoton ja mittariruuvauksen merkkejä on ollut näkyvissä (niihin ei välttämättä kuulu keskiverto suomalaista kilometrisuoritetta pienempi mittarilukema, katsos kun on olemassa myös muitakin kilometrisuoritteita kuin keskiverrot ja sitä suuremmat), minä kutsun niitä nimellä suomipommit.
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • J-Poika
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 835
      • There's a place in the North, far far away

      #17
      varmaan sitten kannattaa itsenikin vaihtaa pumppu... mittarissa 153tkm... eikä mitään merkkejä hajoomisesta oo pitänyt

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4339
        • Turku

        #18
        Originally posted by jam76
        varmaan sitten kannattaa itsenikin vaihtaa pumppu... mittarissa 153tkm... eikä mitään merkkejä hajoomisesta oo pitänyt
        Mutta kun se kerran hajoo, niin voi olla että joudut uusimaan sylinterinkannen. Siitä voi laskeskella kumpi on edullisempaa.

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #19
          Originally posted by Kilpuri
          Itelläni on siis juuri 328 => M52 motti. ETK:kin mukaan pumppu on ihan sama (varaosanumero) kuin M50 motissa ja ompa 328i E46:kin sama pumppu. Eli ei kun hommiin.
          Hö! Luulin jo, että ois muuttunu toi homma ja oisin säästynyt tolta projektilta...Kiitos tästä tiedosta, menee pumppu vaihtoon täälläkin!
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Kurre
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 384
            • Veteli

            #20
            Originally posted by Ha2
            Mulla ilmeisesti tihkuu vesipumpusta jäähdytysnestettä. Millanen homma tuo on tehdä tuo pumpun vaihto? Joutuuko purkaan paljon? Onnistuuko ohjeiden kans sellaselta, joka ei ikinä oo moista tehny?
            Itsellä tuli vaihdettua vesipumppu omaan pirssiin tossa viikko sitten ja eipä se kovin iso operaatio ole:

            1. Syylärin edestä se muovinen ilmanohjaintsydeemi irti (kahdella tinnillä kiinni)
            2. Visko (visko vääränkätisellä kierteellä) ja remmi (ilmeisesti vanhemmissa kiristys laturilla ja uudemmissa, niinkuin itsellänikin, erillisellä jousikuormitteisella kiristysrullalla -> räikkä+hylsy, vääntö ja remmi pois).
            3. Siimapyörä irti ja pumpun pultit irti
            4. 2 pulttia (6mm) niille varattuihin kierteisiin pumpussa jotka kiristämällä painavat pumppua ulospäin
            5. Uusi pumppu paikoilleen ja kasaaminen..

            ps. tietenkin nesteet ensin ulos ja kaverin auttavat kädet ovat yleensä hyödyksi.. tai sitten ne ovat vain edessä..

            pps. ja mittarissa sillä hetkellä reilut 210tkm..
            sigpic
            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #21
              KL-varaosilta tosiaan hyvällä tuurilla saa metallisiivillä olevaa pumppua. Niilläkin näyttää olevan samanlaisissa paketeissa sekä muovisilla että metallisilla siivillä olevia pumppuja. Kannattaa katsoa paketin sisään kun ostaa. Itselleni kun ostin sain tuurilla metallisen ja kun menin toiseen autoon ostamaan hieman myöhemmin toisen niin olikin muovisiivillä. Sitten paketteja penkomaan ja lopulta sain myös toisen metallisiivillä olevan.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Kilpuri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 831
                • Tampere

                #22
                Nyt tuli sitten pumppu vaihdettua, vaikka ei olis tarvinnukkaan. Autossa oli kiinni metallisiipinen pumppu ja lienee tehtaalla asennettu? (ainakin BMW-logo oli)

                No ompa ainakin uudet mehut koneessa ja henkinen tasapaino kuljettajalla.

                Multa saa (vaihdetaan six packiin) nyt alkuperäisen metallisiipisen pumpun jos sen vielä joku uskaltaa autoonsa laittaa...
                Now: 525xd -09
                Ex: 330d -07
                Ex: 328i -96

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • EFNU

                  #23
                  Originally posted by Kilpuri
                  Nyt tuli sitten pumppu vaihdettua, vaikka ei olis tarvinnukkaan. Autossa oli kiinni metallisiipinen pumppu ja lienee tehtaalla asennettu? (ainakin BMW-logo oli)
                  Tsekkaa valuleima jostainpäin, sellainen pyöreä missä on keskellä vuosiluku kahdella numerolla.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • Kilpuri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 831
                    • Tampere

                    #24
                    7/96, kuten autokin
                    Now: 525xd -09
                    Ex: 330d -07
                    Ex: 328i -96

                    Comment

                    • K.H.M
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 159
                      • Kuopio-Iisalmi

                      #25
                      Ainakaan 318iS:än ei saa matallisella siipipyörällä varustettua vesipumppua.

                      Kysyin pumppua Kuopion Putkolasta, Motonetistä, Helsingin Laakkoselta, KL-varaosista, sekä kolmesta eri varaosaliikkeestä ja kaikki sanoin etti EI OO ja on vain muovisella siipipyörällä.

                      Taitaa olla noi kutvoset ainoita koneita joihin saa metallisella siipipyörällä olevia pumppuja.

                      Paskahomma ainakin omalle kohalle.
                      BMW 328Ci Alpinweiß III

                      Comment

                      • J-Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 835
                        • There's a place in the North, far far away

                        #26
                        ei kai sillä väliä oo jos vaihtaakin uuden muovisen jos sekin kestää n.8 vuotta tai 150tkm niin tokko se auto enää silloin ajossa on

                        Comment

                        • K.H.M
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 159
                          • Kuopio-Iisalmi

                          #27
                          Originally posted by jam76
                          ei kai sillä väliä oo jos vaihtaakin uuden muovisen jos sekin kestää n.8 vuotta tai 150tkm niin tokko se auto enää silloin ajossa on
                          Niinpä se kyllä taitaa olla!
                          BMW 328Ci Alpinweiß III

                          Comment

                          • bmwjack
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 138
                            • Tampere

                            #28
                            missä moottorimalleissa on muoviset siivet?

                            itsellä tuo 318i:vari arveluttaa? vm95

                            Jack

                            Comment

                            • hopeanuoli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 211
                              • Helsinki

                              #29
                              No niin, vesipumppu kiekaisi ja rolisi tänään siihen malliin että ei taida tarvita kauan odottaa laukeamista... (147tkm muuten mittarissa). Uuden jo hommasin, elikkäs täytyy heittää se paikalleen. Yksi ongelma on viskon mutteri, joka on törkeän tiukassa, mutta eiköhän se vielä auki lähde kun hommaan kunnon työkalun pitää hihnapyörästä kiinni. Mutta varsinaisesti piti kysymän, että vesipumppuremonttia varten kai riittää, että laskee nesteet vaan sieltä jäähdyttäjän laskupropusta pois, eli lohkon kyljessä olevaa proppua ei tarvinne aukaista?? En saa autoa nimittäin pukille, joten tuon lohkon propun sylkemiä nesteitä on hankalampi ottaa talteen...
                              e90 330d -05

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by hopeanuoli
                                No niin, vesipumppu kiekaisi ja rolisi tänään siihen malliin että ei taida tarvita kauan odottaa laukeamista... (147tkm muuten mittarissa). Uuden jo hommasin, elikkäs täytyy heittää se paikalleen. Yksi ongelma on viskon mutteri, joka on törkeän tiukassa, mutta eiköhän se vielä auki lähde kun hommaan kunnon työkalun pitää hihnapyörästä kiinni. Mutta varsinaisesti piti kysymän, että vesipumppuremonttia varten kai riittää, että laskee nesteet vaan sieltä jäähdyttäjän laskupropusta pois, eli lohkon kyljessä olevaa proppua ei tarvinne aukaista?? En saa autoa nimittäin pukille, joten tuon lohkon propun sylkemiä nesteitä on hankalampi ottaa talteen...
                                Riittää hyvin kun laskee jäähdyttäjästä nesteet pois. Muutenkin vaihto onnistuu helposti yläkautta. Muistithan, että visko on kiinni vasenkätisellä kierteellä? Lähtee kohtuu helposti irti tarpeeksi pitkällä avaimella ja iskevällä liikkeellä.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X