memebuy23buy

e36 vesipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #46
    Originally posted by Ile-78
    Itselläni joskus ei lämmöt nouse etes puoleen väliin. Mutta silti kyllä talvellakin päästään siihen puoleen väliin kuten kesälläkin, mutta välillä kun ajelee vähä nopeempaa, niin lämmöt tippuu viisarin verran alle siitä puolivälistä.

    Oiskohan sit termari vikaa, vai anturi vikaa. Kun talvipakkasillakin silti jaksaa helposti nostaa lämmöt kohilleen. Eli "vika" (ellei ole ominaisuus) vaikuttais kuitenkin olevan täysin ulkolämpötilasta riippumaton. Ja kyseessä on tosiaan aika vähäinen se viisarin liike, mutta kuitenkin huomioitavissa.

    Ja tässä menny talvena kun oli 34 astetta pakkasta, niin sillon jäi lämmöt 30km:n ajossa nousemata normaaliin (keulassa ei pahvia) nousivat kuitenkin hieman sen ensimmäiseen pykälän yli (tai toisen, siis ensimmäinen sinisen alueen jälkeen. Eli lähempänä puoltaväliä kuin nollaa), mutta muuten ovat olleet lämmöt aina.

    Ja autohan on 320iA valmistettuna 10/91 ja paikoillaan ihan se "tuonti" termostaatti, eli mitää osia ei ole vaihettu tuonnin jälkeen.

    ps: tulipa selvää tekstiä (taas harvaksesta), mutta jaksa alkaa "oikokirjoittamaankaan"...
    Termari vialta tuo vaikuttaa.Vaikuttaako se mitenkään jos kääntää lämmönsäädintä isommalle?Mulla oli is:ssä sellanen homma,että kun lämpötilan säädin oli pienellä niin koneen lämmöt saattoi jotenkuten nousta normaaliin,mutta kun käänsi lämmönsäädintä niin koneen lämmöt tippu.Tämä korjaantui termostaatin vaihdolla.

    Comment

    • Ile-78
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 85
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Tpo
      Termari vialta tuo vaikuttaa.Vaikuttaako se mitenkään jos kääntää lämmönsäädintä isommalle?Mulla oli is:ssä sellanen homma,että kun lämpötilan säädin oli pienellä niin koneen lämmöt saattoi jotenkuten nousta normaaliin,mutta kun käänsi lämmönsäädintä niin koneen lämmöt tippu.Tämä korjaantui termostaatin vaihdolla.

      Eipä vaikuta noi nupikoiden asennot. Kuitenkin enempää muihin vertailemata, niin tuntuu kyllä talvella, et vois hieman kuumempaakin kyllä puhaltaa. Mutta tiiä sit onko autossa oikeasti vikaa, vai tuntuuko se vain ratin ja penkin välistä....

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #48
        Originally posted by HJP
        Vesipumpuista:

        Ainakin Kahan maahantuomissa Graf-merkkisissä vesipumpuissa on metallia nuo siivet, laakkoselle soitin, sanoi että muovia ne ovat, tosin voivat kestää paremmin.

        Tuommoisen Grafin valmistaman ostin omaan autooni, ens viikolla vaihdetaan varmuuden vuoksi, autolla ajettu 160tkm.
        Mistäs tällaisia Grafin valmistamia pumppuja saa?

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3874
          • Nokia

          #49
          Originally posted by Keimo
          Mistäs tällaisia Grafin valmistamia pumppuja saa?
          KL:stä saa metallisiipisiä pumppuja hintaan 48e.

          Perjantaina menee vaihtoon omasta, samalla se melkein menee kun jäähdytysnesteet vaihdetaan.. Saa nähdä onko jo metallisiipinen paikallaan.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 54*BMW

          Comment

          • Kilpuri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 831
            • Tampere

            #50
            Itse tein siis "varmuus" operaationa pumpun vaihdon ja sisässä oli originelli (leimat) pumppu, missä metallisiivet.

            Auto siis 328i -96
            Now: 525xd -09
            Ex: 330d -07
            Ex: 328i -96

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #51
              Originally posted by Tomi T
              KL:stä saa metallisiipisiä pumppuja hintaan 48e.

              Perjantaina menee vaihtoon omasta, samalla se melkein menee kun jäähdytysnesteet vaihdetaan.. Saa nähdä onko jo metallisiipinen paikallaan.
              Laitapas infoo sitten, että oliko jo metallisiipinen? Ajattelin vaan, että onko se pumppu muuttunu jostain vuosimallista alkaen.. Itellä -97, ja jännityksellä odotan, kumpi sieltä löytyy .
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • Jaksu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 753
                • Kempele

                #52
                Originally posted by Tomi T
                KL:stä saa metallisiipisiä pumppuja hintaan 48e.

                Perjantaina menee vaihtoon omasta, samalla se melkein menee kun jäähdytysnesteet vaihdetaan.. Saa nähdä onko jo metallisiipinen paikallaan.
                KL:stä ostaessa kannattaa varmistaa, että pumppu on metallisiipinen. KL:n kautta saa myös muovisiipisiä vesipumppuja.

                Tosin jos alkuperäinen vesipumppu kestää about 150-200tkm, niin en minä ainakaan aio ajaa omalla E36:lla enää niin paljoa, että toisen vesipumpun joutuisi vielä vaihtamaan.
                xdrive

                Comment

                • hopeanuoli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 211
                  • Helsinki

                  #53
                  Turha niitä muovisiipisiä pumppuja on karttaa. Joissain alkuperäisissä muovisiipipumpuissa oli kai materiaali/suunnitteluvika ja siipipyörä saattoi lähteä irti ennen aikojaan, mutta ei sitä pidä yleistää uudempiin. Normaalistihan pumppu hajoaa akselin laakeroinnista/vesitiivisteistä.
                  e90 330d -05

                  Comment

                  • Rossifumi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1030
                    • Hamina

                    #54
                    Hommasin omaan vesipumpun motonetistä ja metallisiipinenhän sieltä tuli.

                    Merkkiä en nyt muista. Saattoi vaikka ollakkin tuo Kraft.
                    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                    On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #55
                      Vaihdoitteko samalla hihnaa ja kirsitysrullia, jos siellä nyt jotain rullia edes on? Minkä merkkisiä nuo hihnat/rullat esim. motonetissa on?
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #56
                        Itse sain INA:n (originaalitoimittajia) rullat Motonetista, toinen QH:n paketissa, toinen ruskeassa pahvilootassa.

                        Comment

                        • Kolme2viis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 93

                          #57
                          Onko mahdollista tarkastaa purkamatta onko pumppua vaihdettu?? Mittarissa 235tkm ja tuontiauto eikä lämmöt ainakaan vielä yrittäneet nousta yli puolivälin eikä pidä pumppu meteliä. Luulisi että jos niitä on laukeillut ennen 200tkm että vois olla jo vaihdettu tai sitten on tosissaan vaan "ajankysymys"...

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #58
                            Osa on melko halpa, vaihto helppo ja jos se hajoaa niin tulee luultavasti iso lasku. Miksi sitä pitää kokeilla tuuriaan että jos se vaikka kestäis kun niin monella (voinee sanoa jopa että kaikilla) se on mennyt? Oikeastaan koskaan se ei edes ole antanut mitään merkkiä hajoamisestaan, etenkin jos ne siivet irtoaa niin sitä EI huomaa ennenkuin kone keittää, lämpömittari lähtee aika nopsaan ylös jos kierto pysähtyy vaikka motarilla. Helposti siitä voi seurata vielä uuden kannen etsiminen, eikä lasku taatusti jää pieneksi. Ehkä vähän väärässä paikassa säästöä?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • cologne
                              Newbiemmer
                              • Mar 2009
                              • 10
                              • Oulu

                              #59
                              mittarissa 152 tkm pitänee käydä motonetista hakemassa vespumppu...:think
                              vaihtasko samalla, kun termarin vaihto olisi edessä ei kylmällä lämpöjä kuin hätäsesti siniselle... mutta kun ei laiskuttaan jaksaisi
                              Raha on raudassa tallessa !

                              -BMW 320i -95 automatic
                              -Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
                              -ikuprojekti BMW 520i -83

                              Comment

                              • Jochen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1229
                                • Valkeakoski & Trondheim

                                #60
                                Kävin eilen noutamassa original teile vesipumpun M42 moottoriin ja siinä oli muovinen ropeli, vähän ihmettelin mutta kai ne sitten on edelleen muovisia tähän koneeseen.

                                Hinta oli jotain 80€ eli ei paha. Kopiotuotteista kuullut jonkinverran pahaa sanottavaa joten ajattelin hankkia kerralla alkuperäisen.

                                No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                                Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                                Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                                Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                                Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                                Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                                Comment

                                Working...
                                X