Originally posted by Ile-78
e36 vesipumppu
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by TpoTermari vialta tuo vaikuttaa.Vaikuttaako se mitenkään jos kääntää lämmönsäädintä isommalle?Mulla oli is:ssä sellanen homma,että kun lämpötilan säädin oli pienellä niin koneen lämmöt saattoi jotenkuten nousta normaaliin,mutta kun käänsi lämmönsäädintä niin koneen lämmöt tippu.Tämä korjaantui termostaatin vaihdolla.
Eipä vaikuta noi nupikoiden asennot. Kuitenkin enempää muihin vertailemata, niin tuntuu kyllä talvella, et vois hieman kuumempaakin kyllä puhaltaa. Mutta tiiä sit onko autossa oikeasti vikaa, vai tuntuuko se vain ratin ja penkin välistä....
Comment
-
-
Originally posted by HJPVesipumpuista:
Ainakin Kahan maahantuomissa Graf-merkkisissä vesipumpuissa on metallia nuo siivet, laakkoselle soitin, sanoi että muovia ne ovat, tosin voivat kestää paremmin.
Tuommoisen Grafin valmistaman ostin omaan autooni, ens viikolla vaihdetaan varmuuden vuoksi, autolla ajettu 160tkm.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoMistäs tällaisia Grafin valmistamia pumppuja saa?
Perjantaina menee vaihtoon omasta, samalla se melkein menee kun jäähdytysnesteet vaihdetaan.. Saa nähdä onko jo metallisiipinen paikallaan.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi TKL:stä saa metallisiipisiä pumppuja hintaan 48e.
Perjantaina menee vaihtoon omasta, samalla se melkein menee kun jäähdytysnesteet vaihdetaan.. Saa nähdä onko jo metallisiipinen paikallaan..
Comment
-
-
Originally posted by Tomi TKL:stä saa metallisiipisiä pumppuja hintaan 48e.
Perjantaina menee vaihtoon omasta, samalla se melkein menee kun jäähdytysnesteet vaihdetaan.. Saa nähdä onko jo metallisiipinen paikallaan.
Tosin jos alkuperäinen vesipumppu kestää about 150-200tkm, niin en minä ainakaan aio ajaa omalla E36:lla enää niin paljoa, että toisen vesipumpun joutuisi vielä vaihtamaan.xdrive
Comment
-
-
Turha niitä muovisiipisiä pumppuja on karttaa. Joissain alkuperäisissä muovisiipipumpuissa oli kai materiaali/suunnitteluvika ja siipipyörä saattoi lähteä irti ennen aikojaan, mutta ei sitä pidä yleistää uudempiin. Normaalistihan pumppu hajoaa akselin laakeroinnista/vesitiivisteistä.e90 330d -05
Comment
-
-
Vaihdoitteko samalla hihnaa ja kirsitysrullia, jos siellä nyt jotain rullia edes on? Minkä merkkisiä nuo hihnat/rullat esim. motonetissa on?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Onko mahdollista tarkastaa purkamatta onko pumppua vaihdettu?? Mittarissa 235tkm ja tuontiauto eikä lämmöt ainakaan vielä yrittäneet nousta yli puolivälin eikä pidä pumppu meteliä. Luulisi että jos niitä on laukeillut ennen 200tkm että vois olla jo vaihdettu tai sitten on tosissaan vaan "ajankysymys"...
Comment
-
-
Osa on melko halpa, vaihto helppo ja jos se hajoaa niin tulee luultavasti iso lasku. Miksi sitä pitää kokeilla tuuriaan että jos se vaikka kestäis kun niin monella (voinee sanoa jopa että kaikilla) se on mennyt? Oikeastaan koskaan se ei edes ole antanut mitään merkkiä hajoamisestaan, etenkin jos ne siivet irtoaa niin sitä EI huomaa ennenkuin kone keittää, lämpömittari lähtee aika nopsaan ylös jos kierto pysähtyy vaikka motarilla. Helposti siitä voi seurata vielä uuden kannen etsiminen, eikä lasku taatusti jää pieneksi. Ehkä vähän väärässä paikassa säästöä?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
mittarissa 152 tkm pitänee käydä motonetista hakemassa vespumppu...:think
vaihtasko samalla, kun termarin vaihto olisi edessä ei kylmällä lämpöjä kuin hätäsesti siniselle... mutta kun ei laiskuttaan jaksaisiRaha on raudassa tallessa !
-BMW 320i -95 automatic
-Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
-ikuprojekti BMW 520i -83
Comment
-
-
Kävin eilen noutamassa original teile vesipumpun M42 moottoriin ja siinä oli muovinen ropeli, vähän ihmettelin mutta kai ne sitten on edelleen muovisia tähän koneeseen.
Hinta oli jotain 80€ eli ei paha. Kopiotuotteista kuullut jonkinverran pahaa sanottavaa joten ajattelin hankkia kerralla alkuperäisen.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
Comment