Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i -94 jakoketju poikki...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -timbe-
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 56
    • turku

    E36 325i -94 jakoketju poikki...

    Moro!

    Kävi tossa viime keskiviikkona kivasta, nousin juuri moottoritieltä pois ja lähin seuraavista valoista liikkeelle ja meno tökkäs siihen! liutin jalkakäytävälle ja kokeilin startata... kuulosti että pyöris ihan tyhjää! en uskonu ihan heti ite sitä. Soittelin sitten kaverille ja hinattiin auto tallille ja otettiin venakoppa pois ja ketju oli POIKKI!

    No nytten on projekti siinä mallissa että kansi saatiin tänään pois! Ite pystyy sanomaan että n.14 vettiiliä oli vääränä... aika hyvin näki kun otti nokat pois että mitkä oli vääränä!

    Kejustakin näki tänään ensi silmäyksen, sillä alhaalla se oli hiukkasen jumissa vielä...

    Ei niinku oo vitutuksella mitään rajaa... Auto ei varoittanut yhtään etukäteen ei minkäänlaisia ääniä tai mitään, suoraan poikki. Tulee hiukkasen kallis projekti... ja ei se mitään mutta töitä saa tehdä ihan huolella! onni on vaan että pystyy ite kaverinkanssa tekemään!

    Huomenna olisi tarkoitus ottaa öljypohja pois ja kattoo kuinka paljon siellä on tavaraa ja samalla saa jakokopan pois eli saa sen ketjun käteen...

    Oli kampiakselin pultti hiukkasen kiinni (en muista olisiko ohjearvo 400Nm)
    Sai hiukkasen vääntää neljät M8 pultit väännettiin mutkalle! mutta kolmennella parilla lähti onneksi auki. meinas jo toivo loppua

    Täytyy tehä hinta arvio että kannattaako ostaa kokonaan vaihto kansi vai korjauttaa tuo...! ehdotuksia...!

    ELI EHJIÄ KANSIA SAA TARJOTA!!! jos löytyy tai tietää mistä löytyy...!

    Myös hyviä vinkkejä kaivataan! ja ehdotuksia miksi ketju ylipäätänsä meni poikki mitään varoittamatta! siis paska mäihä kävi se tiedetään jo mutta jotain muuta... Ja että mitä kannattaa tehdä kun on kone purattuna tuohon malliin? eli siis tehoa lisää...!

    Kiitoksia!
    Last edited by -timbe-; 08-05-2007, 15:35.
    - ex. E36 320i coupe- -nyk. E36 325i sedan-
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    onko kyseessä saksan tuonti? eipä noita ketjuja muuten oikeen mee, jos löytyy joku selkeä kohta mistä on antanut periksi, esim. tappi lenkkien välissä niin johtuu kait pelkästä väsymisestä.
    Paska juttu:(
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #3
      Mikäs tuollaisen jakoketjun vaihtoväli on?

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #4
        Originally posted by MarttiKK View Post
        Mikäs tuollaisen jakoketjun vaihtoväli on?
        Sitten kun rupeaa rallattamaan.harvinaista,että katkeaa ja varsinkin ilman mitään ennakko ilmoitus ääniä! :think
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1637

          #5
          Omassa kuuluu sellainen kahiseva ääni noin 3000rpm kieppeillä. Mylly on m42.

          Sellainen rohiseva ääni, joka ei kuulu tyhjäkkäynnillä tai tuossa 1000-2500 rpm.

          Comment

          • JanisHell
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 410

            #6
            Sulle kävi ihan samanlailla kuin minulla aikoinaan, tässä threadissa on juttua ongelmastani.



            Vaikka itselläni on toi koneremppa tehty ja jakopäänosat vaihdettu niin kyllä vielläkin lämpösenä vanoksessa rohisee, että vanoskin on varmaan kohta menossa vaihtoon. Mutta vanos ei pitäisi aiheuttaa mitään ketjunlöystymistä taikka ketjunpoikkasemista, niin siinä suhteessa ei ole kiirettä ton vanoksen vaihdonkanssa. Prkl ei ole halpaa olla bemaristi :(
            Last edited by JanisHell; 08-05-2007, 15:57.
            325i -93 E36

            Comment

            • pmtk
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1559
              • Iisalmi

              #7
              Huono säkä.

              Osaisko joku kuvailla, millaista ääntä pitää, kun ketju on vaihtokunnossa? Omassa M50B20 (ei-vanos, -92) kuuluu sellaista terävää raksutusta, etenkin kylmänä. Tuntuu, kuin se kuuluisi enemmän vänkärin puolelta. Muuten en osaa paikallistaa. Autolla on (mittarin mukaan) ajettu 206 tkm.

              Voiko ketjun kunnon tarkistaa jollain muulla tavalla?
              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

              Comment

              • arska84
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1356
                • Seinäjoki

                #8
                Paljonko on ollut mittarissa kun on ketju mennyt poikki?


                Itellä entisessä VR6 golffissa alkas pitämään sellasta ääntä kun vetäis kettinkiä metallisangossa Tuohan on tyyppivika VR6:ssa.. Itse ketjussa ei ollut mitään vikaa,mutta laahain/kiristin oli kulunut niiteille asti joka piti todella ilkeää ääntä..

                Lisäyksenä että toi golffin remppa ei todellakaan oo jokapojan hommia.. Pitää vaihdelaatikkokin ottaa irti ja purkaa puoli autoa.. Itelle toi remppa maksoi noin 600€
                Last edited by arska84; 08-05-2007, 19:19.
                BMW PREMIUM

                BMW E46 318

                Comment

                • -timbe-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 56
                  • turku

                  #9
                  no niin projekti ottaa ja etenee ja hommat sen kun lisääntyy...!

                  Tänään sai öljypohjan irti sen verran että ketjunkoppan lähti irti, siellä se ketju oli ihan solmussa!
                  SYYkin selvisi öljypumppu oli leikannut kiinni ja siittä sitten poikkassut ketjun...

                  Päätettiin että nostetaan koko kone pois, ni on helpompi purkaa loppuun ja sitten myöhemmin hamassa tulevaisuudessa kasata...! Ja tietenkin sitten samalla saa katottua jos sais vielä hieman lisää laskua tukemaan eli näkisi missä kunnossa kytkin on.

                  Autolla ajettu n.225tkm ja nokat on erittäin hyvässä kunnossa!
                  - ex. E36 320i coupe- -nyk. E36 325i sedan-

                  Comment

                  • -timbe-
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 56
                    • turku

                    #10
                    Syy ei oo kyllä ihan kokonaan ainakaan öljypumpun... on meinaan loppunut öljynpaine yläkerrastakin ja nokissa oli parissa kohtaa jälkiä... yläkerta on siis myös leikannut ainakin jollain tasolla kiinni... eli nokat uusiks... eli tulee kokonaan uusi kone tilalle!
                    Last edited by -timbe-; 09-05-2007, 21:43.
                    - ex. E36 320i coupe- -nyk. E36 325i sedan-

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎