Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hammastanko, e36 M3 S50B30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Northstar
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 745
    • Järvenpää

    Hammastanko, e36 M3 S50B30

    Auto siis e36 M3 3.0, josta hammastanko on kulunut kuulemma niin huonoon kuntoon, että siihen on tullut lovi. Todennäköisesti ei menisi katsastuksesta läpi. Joten kysymyksiin:
    Käykö e36 M3:seen e36 328:n hammastanko (käykö myös muiden mallien, minkä?)?
    KL-varaosissa näyttää uusi maksavan 950€, onko niin että ne tosiaan maksaa noin paljon (muuallakin)? Olisiko jollakulla tietoa mitä se maksaa Laakkosella (ei olla soitettu vielä sinne, juuri tämmöistä vartenhan tämä boardi on)? Entäpä asennus onko tietoa hinnoista?

    Äkkiseltään tuli mieleen, että ainakin Bemu oy:stä (Bemu osasta) kannattanee kysäistä myös hintaa. Mitäs muita paikkoja muille tulee mieleen?

    Miten yleensä tuommoinen hammastanko menee hajalle? Onko sieltä mennyt joku suojakumi rikki ja siinä syy vai mikä nuo kuluttaa,
    täytyykö jotain muutakin mahdollisesti (samalla) korjata (lue: korjauttaa)?
    sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    #2
    Käy sinne se 328i:n hammastanko, mutta se tekee ohjauksesta hitaamman.
    3,0l kolmosessa ohjaus on mallisarjan nopein..
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Northstar
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 745
      • Järvenpää

      #3
      Kiitos tiedosta.

      Käykö sinne 3.2 e36 M3:n hammastanko?

      Oili Jalosella, turussa, M3 3.2:n hammastanko 450€
      Laakkosella vaihto-osana 1300€
      sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6707
        • PK-seutu

        #4
        Originally posted by Northstar View Post
        Kiitos tiedosta.

        Käykö sinne 3.2 e36 M3:n hammastanko?

        Oili Jalosella, turussa, M3 3.2:n hammastanko 450€
        Laakkosella vaihto-osana 1300€
        Kuultua: 3,2 M3:ssa sama välitys ohjauksessa kuin 328i:ssä. Onko kokonaan sama hammastanko? Sitä en tiedä. Eli en kyllä lähtisi laittamaan minkään muun mallin tankoa vaan säilyttäisin nuo oikeat välitykset jos sinä olisin.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5151
          • Kuopio

          #5
          Millainen lovi sinne on ilmestynyt?
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • Northstar
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 745
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by pyroz View Post
            Kuultua: 3,2 M3:ssa sama välitys ohjauksessa kuin 328i:ssä. Onko kokonaan sama hammastanko? Sitä en tiedä.
            Ok, kiitoksia tästäkin tiedosta.
            (Tapauksessa on kaverin auto, joka ei täälläkään boardilla pyöri.)

            Minkälainen lovi, en tiedä. Huollossa oli sanottu, että siellä on joku lovi ja kuulemma voi vesittää katsastuksen.
            sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16417
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Northstar View Post
              Ok, kiitoksia tästäkin tiedosta.
              (Tapauksessa on kaverin auto, joka ei täälläkään boardilla pyöri.)

              Minkälainen lovi, en tiedä. Huollossa oli sanottu, että siellä on joku lovi ja kuulemma voi vesittää katsastuksen.
              Voisko olla yritys vedättää maksajaa, auto katsastukseen niin tietää onko vikaa. Ilmeneekö tuo ajettaessa?

              Comment

              • Susi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 473
                • Kuopio, Suomi

                #8
                Ainakin yhden saitin mukaan 3.2-litraisessa on nopeampi ohjaus kuin 3.0-litraisessa:
                "What chassis upgrades were made to the 3.2-liter E36 M3 compared to the 3.0-liter model?
                All 3.2-liter E36 M3s incorporate the following chassis revisions compared to the 3.0-liter version:
                -Revised suspension geometry with increased front castor
                -Firmer springs and shocks
                -Stronger wheel hubs
                -Front anti-roll bar linked to struts for lighter weight
                -Quicker steering ratio (mean reduced from 17.6:1 to 15.6:1)"

                Ja linkki kyseiseen juttuun on tässä:

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5151
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Susi View Post
                  Ainakin yhden saitin mukaan 3.2-litraisessa on nopeampi ohjaus kuin 3.0-litraisessa:
                  "What chassis upgrades were made to the 3.2-liter E36 M3 compared to the 3.0-liter model?
                  All 3.2-liter E36 M3s incorporate the following chassis revisions compared to the 3.0-liter version:
                  -Revised suspension geometry with increased front castor
                  -Firmer springs and shocks
                  -Stronger wheel hubs
                  -Front anti-roll bar linked to struts for lighter weight
                  -Quicker steering ratio (mean reduced from 17.6:1 to 15.6:1)"

                  Ja linkki kyseiseen juttuun on tässä:
                  http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=15
                  Niin mutta E36 M3 3.0 ohjaus on 14.9:1 eikä 17.6:1
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #10
                    Ebayn kautta saa vaihto-osina muutamilla sadoilla kunnostettuja hammastankoja, toki myös uusia.
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎