Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325tds syöttöpumppu vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mattiis
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 9

    e36 325tds syöttöpumppu vuotaa

    Eli mulla tuo pumppu on ruvennu vuotaa polttoainetta pihalle ja alle jää kokoajan isompi lammikko. Elikkä pystyykö niitä tiivisteitä ite vaihtaa? Jos ei nii missä kannaattaa vaihattaa? Kysyin jo PP-dieseliltä mutta ku se ei ruuvaa sähkö pumppuja
    BMW 525TDSA -98
  • kosmik
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 167
    • Tampere

    #2
    Missäs päin pitäis olla?
    Tuollainen löyty, jossa mainittiin espoolainen diesel laite oy. Hinta näyttäis olevan kilpailukykyinen. Tammer Dieselistä joskus kyselin niin hintaa tiivisteiden vaihdolle olis tullut lähemmäs 1000e Pumppu olisi kyllä siihen rahaan käyty sitten kokonaan läpi.

    ---------------
    e39 528iA
    ex: e36 325TDS

    Comment

    • mattiis
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 9

      #3
      Pitäs jostain tästä keski suomesta löytyä
      BMW 525TDSA -98

      Comment

      • kaitsute
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 79

        #4
        Pystyy vaihtaan jos ei nyt aivan poropeukalo ole.

        Ylemmän ja välikannen tiivisteet yht. 7 eur. aikaa 30 min.

        Imusarja pois haitolta (3 min juttu).
        Pumpun ylemmän kannen torxit auki ja kansi pois, tiiviste pois , uusi tilalle, kansi kiinni mutta jätä pisin pultti irti.

        Tee merkit alemman kannen ja pumpun sivuille ja päähän, että saat kannen samaan kohtaan takaisin ja vaihto kuten edellä.

        Alemmassa kannessa oleva tappi tulee pumpussa olevan akselin holkin reikään.

        Tiivisteestä voi joutua poistaan esim. mattoveitsellä yhden kolmion muotoisen ohjariväkäsen eli saattaa olla jokin yleismallin tiiviste.

        Mikäli kansi ei ole samassa paikassa lähtee käyntiin kaasu pohjassa tai ei lainkaan. Oma hommansa suorittaa perussäätö kantta liikuttelemalla, mutta onnistuuhan tuo ihan korvakuulollakin ajan kanssa.
        Kannen ruuvit sormikireydelle ja sitten kopsuttelee kantta ees taas niin kauan että saa toivotun tuloksen.

        Oli muistaakseni rattia kohti enemmän syöttöä ja toiseen suuntaan päinvastoin.

        Tunnetaan volkkaripiireissä hammermodena eli lisää juttua löytyy vaikkapa ffp tai holysmoke foorumilta.
        esim http://www.holysmoke.fi/forum/viewto...3871124439af75


        Stefan ja vaihto onkin jo toinen juttu ja onnistuuhan tuo pumppuremontti myös pöydälle osiksi ja nippuun tekniikalla eli ei muuta kuin rohkeesti kokeilemaan.

        Tiisselipajalla saattavat hieman hymyillä kun kertoo ettei ole koskaan aukaissut tiisselipumppua.
        Last edited by kaitsute; 08-06-2007, 21:16.

        Comment

        • mattiis
          Newbiemmer
          • May 2007
          • 9

          #5
          Onha nuita mersu pumppuja tullu ruuvailta ( rivi ) mutta näitä jakaja pumppuja ei ole tullu taas räplättyä. Mistähä nuo tiivisteet saa?
          BMW 525TDSA -98

          Comment

          • ][_äski
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 80
            • Espoo

            #6
            Mullakin alkoi tuo alempi tiiviste toissapäivänä vuotaa ja sain vaihdettua sen. ei se vaikea hommo ollut mutta tuon kannen kohille saaminen on sitten oma hommansa... itellä taitaa olla ihan pikkaisen liikaa syöttöä kun kierrokset laskee hitaasti 1000 rpm jälkeen ja sitten vähän täristää ennenkuin jää tyhjäkäynnille... saman tekee myös välillä ajossa. eli liikaa syöttöä vai? jos siellä on nyt enemmän syöttöä kuin alumperin niin mikähän mulla on sit ollu siinä aikaisemmin vikana kun kulutus mittari on näyttäny 100km/h vauhdissakin jotain 8litraa/100km sellanen 8-9litraa ollu keskikulutus seka ajossa ja nyt kun vaihdoin tuon tiivisteen niin nyt kulutus näyttää jotain 4,5-5 litraa ku ajaa 100km/h ja auto kulkee HUOMATTAVASTI ripeemmin!

            Onkos ne jotain dieselin huohotusletkuja vai mitä ne on jotka on lenkitetty suuttimelta toiselle? meinaan oli aika haperossa kunnossa ja yksi vuosi aikalailla, olisiko se voinu vaikuttaa siihen kulutukseen?

            niin, ja ahdot nousi nyt ton tiivisteen vaihdon jjälkeen 1,5bariin. Eli pitäisikö tuota syöttöä pudottaa?
            Last edited by ][_äski; 22-11-2007, 21:24.
            e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
            ex. e46 320d Touring -00
            ex.e36 325 TDS Touring

            Comment

            • Emphii
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 53
              • Wiitasaari

              #7
              ][_äski raapusti:
              kannen kohille saaminen on sitten oma hommansa... itellä taitaa olla ihan pikkaisen liikaa syöttöä kun kierrokset laskee hitaasti 1000 rpm jälkeen ja sitten vähän täristää ennenkuin jää tyhjäkäynnille... saman tekee myös välillä ajossa. eli liikaa syöttöä vai? jos siellä on nyt enemmän syöttöä kuin alumperin niin mikähän mulla on sit ollu siinä aikaisemmin vikana kun kulutus mittari on näyttäny 100km/h vauhdissakin jotain 8litraa/100km sellanen 8-9litraa ollu keskikulutus seka ajossa ja nyt kun vaihdoin tuon tiivisteen niin nyt kulutus näyttää jotain 4,5-5 litraa ku ajaa 100km/h ja auto kulkee HUOMATTAVASTI ripeemmin!
              Ihan mielenkiinnosta. Kun kävi tänään auto pajalla juuri tuon tiivisteen vaihdon takia ja sano mies siellä, että yritti vähän säätää, kun kuormitettaessa (rattia käännellessä ja jarrua painaessa) sammu. Vika oli siis jo ennen tiivisten vaihtoa. Kotimatkalla huomasin juuri samoja efektejä - oli pirteyttä ja kulutusmittari väitti, että Kehä III tasasella kulutus luokkaa 2l, mutta sitten risteyksiin tultaessa n. 1000 kiekan kohdalla oli tosi kova ravistus ja kierrosten lasku 1000 tienoolla oli hitaahko.

              Asiaan: Onko sulla kulutus tippunut ihan oikeesti ja onko tullut jälkeenpäin mitään sivuoireita.

              Mulla on kuulemma päällä myös aktiivinen "vettä pa:n seassa" koodi, eikä halua kuittaantua poiskaan.
              /tmp.

              2016 520d (GMH-934)
              2000 730d (OBG-252)
              1993 525tds Touring (JFJ-221)
              kolme muuta
              2000 320d Touring (EYK-405)
              1997 318i Touring (GBY-745)
              1989 316i (BLE-260)
              1986 316 (xxx-nnn)

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #8
                Originally posted by Emphii View Post
                Ihan mielenkiinnosta. Kun kävi tänään auto pajalla juuri tuon tiivisteen vaihdon takia ja sano mies siellä, että yritti vähän säätää, kun kuormitettaessa (rattia käännellessä ja jarrua painaessa) sammu. Vika oli siis jo ennen tiivisten vaihtoa. Kotimatkalla huomasin juuri samoja efektejä - oli pirteyttä ja kulutusmittari väitti, että Kehä III tasasella kulutus luokkaa 2l, mutta sitten risteyksiin tultaessa n. 1000 kiekan kohdalla oli tosi kova ravistus ja kierrosten lasku 1000 tienoolla oli hitaahko.

                Asiaan: Onko sulla kulutus tippunut ihan oikeesti ja onko tullut jälkeenpäin mitään sivuoireita.

                Mulla on kuulemma päällä myös aktiivinen "vettä pa:n seassa" koodi, eikä halua kuittaantua poiskaan.

                Tuntuis määränsäätö olevan pikkuisen liian isolla, silloin alkaa tietyllä kierrosluvulla rynkyttään, ja kiihtyy myös aika hyvin pienellä kaasulla. Täysin kohdalleen saa vain mittarissa kiinni, sillonkin säätö tapahtuu kopauttelemalla välikansi kohdalleen.
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • Emphii
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 53
                  • Wiitasaari

                  #9
                  Täytyypi siis mennä putiikkiin takasin. On jo nyt alkanut kyrsimään toi ravistus ja se, että auto pyrkii "ajamaan ihtekseen"..

                  Paja ja tiivisteiden vaihto oli asiallinen (hinta/palvelu) ja yrittihän se jäppinen jeesata, ku tahtoo kärry tukehtua turhaan. Mutta meno sille maittaa, kunhan ei kaasua löysää.
                  /tmp.

                  2016 520d (GMH-934)
                  2000 730d (OBG-252)
                  1993 525tds Touring (JFJ-221)
                  kolme muuta
                  2000 320d Touring (EYK-405)
                  1997 318i Touring (GBY-745)
                  1989 316i (BLE-260)
                  1986 316 (xxx-nnn)

                  Comment

                  • Emphii
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 53
                    • Wiitasaari

                    #10
                    Jumanskega. Auto kävi pajalla ja jäppinen sano, että kuudennella kolahti kohilleen. Nyt menee hyvin - Ei ravista, eikä ajele ihtekseen. Menohaluakin löytyy vielä, vaikkei yhtä paljon, kuin liialla syötöllä, muttei se halua sammuillakkaan - ainakaan vielä. Pitääpä nauttia tän hetkisestä tilasta.
                    /tmp.

                    2016 520d (GMH-934)
                    2000 730d (OBG-252)
                    1993 525tds Touring (JFJ-221)
                    kolme muuta
                    2000 320d Touring (EYK-405)
                    1997 318i Touring (GBY-745)
                    1989 316i (BLE-260)
                    1986 316 (xxx-nnn)

                    Comment

                    • 525TDS Touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 483
                      • Sahalahti

                      #11
                      Originally posted by Emphii View Post
                      Jumanskega. Auto kävi pajalla ja jäppinen sano, että kuudennella kolahti kohilleen. Nyt menee hyvin - Ei ravista, eikä ajele ihtekseen. Menohaluakin löytyy vielä, vaikkei yhtä paljon, kuin liialla syötöllä, muttei se halua sammuillakkaan - ainakaan vielä. Pitääpä nauttia tän hetkisestä tilasta.
                      Elikkä se ei laittanu töpseliin kiinni, vaan sääti "kokeilemalla kohilleen", ihan kuin itsekkin tein, tosin kolmannella sain kohdalleen. Toisaalta tekis mieli saada se ihan paikalleen.
                      Ex-525TDSa Touring -98
                      Ex-MB E220T CDi -02
                      E61 520D -09
                      F11 518d -16

                      Comment

                      • ][_äski
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 80
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Emphii View Post
                        Ihan mielenkiinnosta. Kun kävi tänään auto pajalla juuri tuon tiivisteen vaihdon takia ja sano mies siellä, että yritti vähän säätää, kun kuormitettaessa (rattia käännellessä ja jarrua painaessa) sammu. Vika oli siis jo ennen tiivisten vaihtoa. Kotimatkalla huomasin juuri samoja efektejä - oli pirteyttä ja kulutusmittari väitti, että Kehä III tasasella kulutus luokkaa 2l, mutta sitten risteyksiin tultaessa n. 1000 kiekan kohdalla oli tosi kova ravistus ja kierrosten lasku 1000 tienoolla oli hitaahko.

                        Asiaan: Onko sulla kulutus tippunut ihan oikeesti ja onko tullut jälkeenpäin mitään sivuoireita.

                        Mulla on kuulemma päällä myös aktiivinen "vettä pa:n seassa" koodi, eikä halua kuittaantua poiskaan.
                        Säädin kantta vielä itekseni monia monia monia monia kertoja saihan sen kohilleen ja "rynkytys" loppui... mutta nyt vuotaa taas 4. suutin niin alkanut tuo nykiminen uudestaan :( Eli onhan tuo säätö ihan yksinkertanen homma, mutta vaatii vaan aikaa jos ei heti osu kohilleen niin myös ehkä vähän hermoja

                        Edit: ja toi kulutus oikeasti tippui kun vaihdoin nuo tiivisteet ja paluuletkut. Lopussa meinaan kasteli aikalailla imusarjaa. Ja kannattaa sit käyttää sitä 3,2mm eikä sitä 3,5 mm letkua!!!
                        Last edited by ][_äski; 05-03-2008, 21:28.
                        e36 328i invidual cabriolet M-Sport -98
                        ex. e46 320d Touring -00
                        ex.e36 325 TDS Touring

                        Comment

                        • Emphii
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 53
                          • Wiitasaari

                          #13
                          525TDS Touring raapusti:
                          Elikkä se ei laittanu töpseliin kiinni, vaan sääti "kokeilemalla kohilleen", ihan kuin itsekkin tein, tosin kolmannella sain kohdalleen. Toisaalta tekis mieli saada se ihan paikalleen.
                          ][_äski raapusti:
                          Säädin kantta vielä itekseni monia monia monia monia kertoja saihan sen kohilleen ja "rynkytys" loppui... mutta nyt vuotaa taas 4. suutin niin alkanut tuo nykiminen uudestaan :( Eli onhan tuo säätö ihan yksinkertanen homma, mutta vaatii vaan aikaa jos ei heti osu kohilleen niin myös ehkä vähän hermoja

                          Edit: ja toi kulutus oikeasti tippui kun vaihdoin nuo tiivisteet ja paluuletkut. Lopussa meinaan kasteli aikalailla imusarjaa. Ja kannattaa sit käyttää sitä 3,2mm eikä sitä 3,5 mm letkua!!!
                          Joo kyllä se jäppinen oli sitä kohistellut kaiketi parikin tuntia. Olisi kyllä mun selkälihakset "kutissut" jo tuossa ajassa. Katastussetäkin oli oikein tyytyväinen, varsinkin, kun laitteet ilmoitteli mitä sattuu..
                          Ensin ei meinannut kiekkoja löytyä (oli niitä oikeasti) ja kun sitten löyty, niin kahesta polkasusta toinen onnistui ja toinen väitti, että liikaa savua, liian vähän kiekkoja 1200 (>5000). Noh setä oli asiallinen kaveri ja tykkäsin, kun hommansa hoiti jämptisti - ei se läpi päästäny, kuin sen jumalattoman ison raudan mun helmapellistä. Ne takavuhvinluut pitää vaihtaa ja käydä näyttämässä mun upeaa kiesiä siellä uudelleen..

                          Edit: Joo ja ne paluuletkut oon vaihtanut jo heti, kun kiesin sain alle. Vanhat oli kuluneet jo laivakorpuiksi. ton 3,2mm:n allekirjoitan - kokeilin sitä isompaakin. Kulutus näyttäisi nyt rauhoittuneen, mutta jos nyt pari tankillista..
                          Last edited by Emphii; 11-03-2008, 15:55. Reason: jäi tekstiä pois..
                          /tmp.

                          2016 520d (GMH-934)
                          2000 730d (OBG-252)
                          1993 525tds Touring (JFJ-221)
                          kolme muuta
                          2000 320d Touring (EYK-405)
                          1997 318i Touring (GBY-745)
                          1989 316i (BLE-260)
                          1986 316 (xxx-nnn)

                          Comment

                          • tikkku
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 146
                            • Pieksämäki

                            #14
                            itekkin vaihtelin tässä parivko takaperin tiivisteet pumppuun.. pitää vaan käyttää uudestaan auki, ylempi kannentiiviste ruvennu kusemaan TAAS puhistella kunnolla pinnat suurennuslasin kanssa ja tarkistaa onko se kansi kiero vai mikä helvetti siinä on noh suutarin lapsilla ei ole kenkiä:think

                            Comment

                            • gatanass
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 49
                              • Espoo

                              #15
                              Hei,

                              Mulla on vähän vuoto-onglemia kans. Auto tosin on 325td eli pumppu on sitten mekaaninen (siis ohjaus)? Ajattelin kokeilla vaihtaa noita tiivisteitä. Voisiko joku kommentoida (esim linkillä) mistä näitä tiivisteitä saa.

                              Tossa kuvassa on kaksi nuolta. Kattelin että jommasta kummasta kohtaa vuotais. Paha sanoo vielä kun on niin sotkuinen toi pumppu.

                              Tossa kuvassa näkyy nyt siis kohta josta toi tod.näk vuotaa (punainen neliö)... siitä ainakin tiputtaa kivasti ku polkee konetta.

                              Nuolen kohdat ovat muuten vaan epäiltyjä
                              Attached Files
                              Last edited by gatanass; 09-05-2011, 19:46. Reason: more info

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎