Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 -95, Putkessa paukkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukipuki
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 383
    • Kontiolahti, Lehmo

    E36 328 -95, Putkessa paukkaa

    Auto E36 328 -95 196tkm, ongelmana putkessa paukkaminen moottorijarrutuksessa varsinkin kylmällä koneella. Lämpimällä koneella paukkaa hiljaisemmin ja satunnaisesti. Vikakoodeja ei ole. Kulutusmittari ei aina mene heti nollaan päästettäessä kaasupolin ylös. Paukkaminen häviää silloin kun kulutusmittari menee nollaan.

    Mistähän kannattaisi alkaa metsästämään vikaa? Kaasuläpän asentotunnistin, joku muu anturi...?
    Aika noloa päristellä menemään kun äänet on moottorijarrutuksessa kuin amisdexissä...
    Ajossa:
    G20 330E
    Ex:
    E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    Koita kaasuläpältä käsin kun päästät tavallaan kaasun vapaaksi että "naksahtaako" se tavallaan tyhjäkäyntiasentoon.

    Eli kun avaat kaasuläppää ja sitten vapautat varovasti pitäisi tuntua selvä naksaus kun se menee tyhjäkäyntiasennolle, takerteleeko vaijeri/kaasuläppä?

    Comment

    • Jukipuki
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 383
      • Kontiolahti, Lehmo

      #3
      Originally posted by Antti O View Post
      Koita kaasuläpältä käsin kun päästät tavallaan kaasun vapaaksi että "naksahtaako" se tavallaan tyhjäkäyntiasentoon.

      Eli kun avaat kaasuläppää ja sitten vapautat varovasti pitäisi tuntua selvä naksaus kun se menee tyhjäkäyntiasennolle, takerteleeko vaijeri/kaasuläppä?
      Joo pitänee kokeilla jotain tuollaista. Oisko tuohon kaasuläpänanturiin jotain arvoja mitä voisi mittailla yleismittarilla?
      Ajossa:
      G20 330E
      Ex:
      E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by Jukipuki View Post
        Joo pitänee kokeilla jotain tuollaista. Oisko tuohon kaasuläpänanturiin jotain arvoja mitä voisi mittailla yleismittarilla?
        Jep,
        Pinnien 1 ja 3 välillä n. 4000 - 5000 Ohmia (asennolla ei väliä)

        Pinnien 1 ja 2 välillä läppä täysin auki asento n. 3500 - 5000 Ohmia

        Pinnien 1 ja 2 välillä läppä täysin kiinni asento n. 1000 - 2000 Ohmia

        Resistanssien muutoksen pitää sit olla tasaista kun kääntelet kaasuläppää, ei pätkivää tai yhtäkkistä nousua/laskua.
        Last edited by antti79; 11-06-2007, 23:15.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • trisuh
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 31
          • sd

          #5
          Onko tähän keksitty jo ratkaisu? Minulla tekee samaa. Nostaa kierrokset vaikkapa n. 3k ja päästää kaasusta niin komeasti paukkuu putkessa.
          BMW E36 328i

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            #6
            Nostetaan taas ylös, minulla täysin samat oireet kuin threadin aloittajalla. Eli onko mitään ratkaisua löytynyt?
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • juha77
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 749
              • Vaasa

              #7
              Mulla paukku putkessa kun oli puola sökönä, tosin ei liittynyt mitenkään moottorijarrutukseen. Ei varmaan haittaakaan jos nuo puolat tsekkaa jos ei ole jo katottu.
              e90 330ia
              E36 328i touring
              Ex:
              e46 330i touring facelift
              e46 318ci facelift
              e36 320i cab M-Sport
              e36 325i coupe
              e30 318i

              Comment

              • Jukipuki
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 383
                • Kontiolahti, Lehmo

                #8
                Edit: ei enää mitn, leima saatu
                Last edited by Jukipuki; 06-05-2008, 00:06. Reason: leima saatu
                Ajossa:
                G20 330E
                Ex:
                E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                Comment

                • Jukipuki
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 383
                  • Kontiolahti, Lehmo

                  #9
                  Originally posted by Jukipuki View Post
                  Auto E36 328 -95 196tkm, ongelmana putkessa paukkaminen moottorijarrutuksessa varsinkin kylmällä koneella. Lämpimällä koneella paukkaa hiljaisemmin ja satunnaisesti. Vikakoodeja ei ole. Kulutusmittari ei aina mene heti nollaan päästettäessä kaasupolin ylös. Paukkaminen häviää silloin kun kulutusmittari menee nollaan.

                  Mistähän kannattaisi alkaa metsästämään vikaa? Kaasuläpän asentotunnistin, joku muu anturi...?
                  Aika noloa päristellä menemään kun äänet on moottorijarrutuksessa kuin amisdexissä...
                  Tämä vika on taas aktiivisena. Eli putkessa paukuttelee sillointällöin. Puolia testailtu, imuvuotoja etsitty jne. tuloksetta. Uutta osaa: tulpat, ilmansuodatin, lambdat vaihdettu viime vuoden katsastukseen.

                  Nyt oireilee ja vaikuttaa päästöihin sillalailla että tyhjäkäynnillä vain HC-arvo liian korkea (laskee kyllä erittäin hitaasti välillä sallittuihin). Asentaja puhui jotain että ennakko voisi olla pielessä. Mutisi itsekseen myös että laihalla käy kun CO pieni..
                  Ajossa:
                  G20 330E
                  Ex:
                  E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                  Comment

                  • Jukipuki
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 383
                    • Kontiolahti, Lehmo

                    #10
                    Originally posted by Jukipuki View Post
                    Tämä vika on taas aktiivisena. Eli putkessa paukuttelee sillointällöin. Puolia testailtu, imuvuotoja etsitty jne. tuloksetta. Uutta osaa: tulpat, ilmansuodatin, lambdat vaihdettu viime vuoden katsastukseen.

                    Nyt oireilee ja vaikuttaa päästöihin sillalailla että tyhjäkäynnillä vain HC-arvo liian korkea (laskee kyllä erittäin hitaasti välillä sallittuihin). Asentaja puhui jotain että ennakko voisi olla pielessä. Mutisi itsekseen myös että laihalla käy kun CO pieni..
                    Jees, taitaa olla tämä "vika" aina välillä päällä. Kävin tuossa päivällä leimalle koittaa ja läpi meni että pätkähti.. Tällaisia arvoja katsastusmies rustasi ylös:

                    Tyhjäkäynnillä:
                    CO%: 0,01
                    CO2: 14,7
                    HC: 54
                    O2: 0,01

                    Kierroksilla:
                    CO%: 0,04
                    CO2: 14,6
                    HC: 19
                    O2: 0,38
                    lambda: 1,01
                    Last edited by Jukipuki; 06-04-2009, 18:25.
                    Ajossa:
                    G20 330E
                    Ex:
                    E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      #11
                      Sama ongelma täälläkin, ideoita kaivataan..

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Putkeen alkaa ainahin silloin paukkumaan jos suutin tai suuttimet vuotaa..
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          #13
                          Toisessa threadissa jo tiedustelinkin voisiko tuo Forten suuttimien putsausaine toimia tässä tilanteessa vai puranko suosiolla suuttimet irti ja lähetän ne pesuun?

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by Antti O View Post
                            Toisessa threadissa jo tiedustelinkin voisiko tuo Forten suuttimien putsausaine toimia tässä tilanteessa vai puranko suosiolla suuttimet irti ja lähetän ne pesuun?
                            Bingo
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎