Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i Kytkinremppa edessä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w3zzu
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 20

    e36 325i Kytkinremppa edessä!

    Eli pohjatietoja. Auto e36 325 a.k.a Ohjus vuosimallia -92 berliinin tuliainen. Mittarissa 169 000, ehkä enemmän?

    Noniin, nyt on sitten varmaa etten lainaa tuota autoa kenellekkään.. Sisko kävi tyttöjen kanssa munkittamassa tuolla kylillä ja tuli takaisin surkeennäkösenä ja tokas että toi haisee vähän palaneelle. Lähdin sitten ajelemaan ja kytkin käyttäytyy vähän tönkösti ei oikeen irroita kun ykkösellä lähtee (täristää oudosti) ja jos kovaa meinaa kiihyttää niin kierrokset nousee muttei mitään huomattavaa tapahdu kiihtyvyydessä. Todennäköisesti nyt menee kytkinsetti vaihtoon, siihen liittyen haluaisin kysyä muutamaa asiaa..

    Eli mitä kannattaa vaihtaa kytkin remontin yhteydessä? (ilmeisesti ei onnistu vaihto ilman koneen irroittamista = ~ määrä työtunteja, jotan miksi maksaa turhasta kun voi kuluvat osat vaihtaa samaan syssyyn...)

    Mitä voisi uuden kytkimen ja rempan maksavan noin suuntaa antavasti?

    Ja jos jollain on loistavaa/edullista kytkin pakettia suositella..

    Kiitos1!
    e36 320cci -94 ex: e36 325i -92
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    Ei nyt konetta sentään tarvitse irroittaa, kyllä se laatikon irroittamalla onnistuu. Vaihdevivuston puslat vaihtuu näppärästi samalla kun alla pyörii, tietty koko kytkinpaketti (levy, paineasetelma, laakeri) myöskin.
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Pande
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1324
      • Helsinki

      #3
      Itse kyselin monia korjaamoita pääkaupunkiseudulla ja hinnat työlle oli 150e-450e. 2 firmaa kymmenestä anto alle 200e arvion työlle, muut oli järestään yli 350e, että kannattaa kyllä soitella firmoja läpi. Eli firmat laski työlle aikaa noin 3h-6h.

      Ja koko kytkinasetelma kannattaa vaihtaa, maksaa noin 200e (sachs ja luc)
      Kannattaa varmistaa että asetelmaan tulee painelaakeri ja jotkut sanoo että kannattaa vaihtaa kampiakselin stefa, mutta korjaamolla sano että ei tartte vaihtaa jos näyttää stefa terveeltä. Stefa maksaa jotain 50e kieppeillä.

      Ei tartte ottaa konetta pois.

      Kokonaishinta töineen ja osineen on siis jotain 400e maisemissa halvimmissa paikoissa mitä minä löysin.
      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
      sigpic

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Pande View Post
        Itse kyselin monia korjaamoita pääkaupunkiseudulla ja hinnat työlle oli 150e-450e. 2 firmaa kymmenestä anto alle 200e arvion työlle, muut oli järestään yli 350e, että kannattaa kyllä soitella firmoja läpi. Eli firmat laski työlle aikaa noin 3h-6h.

        Ja koko kytkinasetelma kannattaa vaihtaa, maksaa noin 200e (sachs ja luc)
        Kannattaa varmistaa että asetelmaan tulee painelaakeri ja jotkut sanoo että kannattaa vaihtaa kampiakselin stefa, mutta korjaamolla sano että ei tartte vaihtaa jos näyttää stefa terveeltä. Stefa maksaa jotain 50e kieppeillä.

        Ei tartte ottaa konetta pois.

        Kokonaishinta töineen ja osineen on siis jotain 400e maisemissa halvimmissa paikoissa mitä minä löysin.
        Jep, 400e maksoi kytkimen uusiminen omaan M50 E34:seen osineen.
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • w3zzu
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 20

          #5
          Joo kiitoksia hyvistä vastauksista. Nyt tietää ainakin mihin varautua.. kiitos!

          Sellanen vielä tuli mieleen että pitäisi tossa vkloppuna lähteä itään köröttelemään, niin uskaltaako tuolla ajaa vai voiko tulla lisää damagea?! Oireethan tällä hetkellä on mieletön palaneen katku ja kytkin takertelee....
          e36 320cci -94 ex: e36 325i -92

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #6
            turha sitä on ajella oikeestaan ku rikki mikä rikki. Varmaan luistaa ihan huolella jos haisee. Tarkistappas muuten öljyt. Ettei ole juurikin tuo takapään stefa motista porsinu ja ruiki öljyä kytkimeen. En kyllä tuohon usko, mutta kannattaa seurailla.
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • Pande
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1324
              • Helsinki

              #7
              itellä luistaa kytkin kun nelosella tai vitosella antaa kunnolla hanaa, mutta esim ykkösellä tai kakkosella kun lähtee niin ei luista ja muuten toimii ihan normaalisti kytkin. Itse olen kyllä nätisti ajellut nytten töihin, eikä mitään ongelmaa ole ollut, mutta mulla ei haise eikä kytkin takertele mitenkään.

              Maanantaina lähtee auto kytkimen vaihtoon. Sit pääsee käyttämään ton 328 vääntöjäkin
              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
              sigpic

              Comment

              • w3zzu
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 20

                #8
                Originally posted by Pande View Post
                itellä luistaa kytkin kun nelosella tai vitosella antaa kunnolla hanaa, mutta esim ykkösellä tai kakkosella kun lähtee niin ei luista ja muuten toimii ihan normaalisti kytkin. Itse olen kyllä nätisti ajellut nytten töihin, eikä mitään ongelmaa ole ollut, mutta mulla ei haise eikä kytkin takertele mitenkään.
                No mulla on itseasiassa ihan sama vika.. Eli haisee kyllä mutta ykkösellä ja kakkosella ei luista, mutta sitten kun lyöt kolmosen silmään ja painat kaasua niin tuntuu et melkeen ei liikkus yhtää.. Sitten kun päästää vähän kaasua pois ja painaa uudelleen niin lähtee kyllä liikkeelle..

                Pitää kyllä noi öljyt kattoa, että jos sieltä se käry lähtisi.

                Sitten itseäkin hävettävä kysymys.. Eli missäs se kytkin oikein sijaitsee.. Käsittääkseni se on Siinä koneen ja vaihdelaatikon välissä..?
                Olenko nyt aivan väärässä. Mestarit kertokoot!
                e36 320cci -94 ex: e36 325i -92

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #9
                  Siinähän se koneen ja vaihdelaatikon välissä. Ihan älyttömästi ei kannata luistatella ettei parhaassa tapauksessa pilaa vauhtipyörää. Jos se normaaliajossakin luistaa reilusti isommilla vaihteilla, jättäisin tuolla autolla pidemmät reissut tekemättä..
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • w3zzu
                    Newbiemmer
                    • Apr 2007
                    • 20

                    #10
                    Selvä! Uskotaan teitä viisaampia. Eli auto jää pihaan ja -86 mersu alle . Ja just nyt piti levähtää, kun piti mennä tytölle näyttämään tota harmittaa...
                    e36 320cci -94 ex: e36 325i -92

                    Comment

                    • tigu
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 947
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Jusaus View Post
                      Vaihdevivuston puslat vaihtuu näppärästi samalla kun alla pyörii.
                      Kuinka paljon noita puslia siellä vivustossa on?Itsellä laatikon vaihto ensiviikolla edessä..voisi tietty noi puslat uusia kun kepissä on väljää joka suuntaan.
                      -e21 m50-

                      Comment

                      • Jusaus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1124
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by tigu View Post
                        Kuinka paljon noita puslia siellä vivustossa on?Itsellä laatikon vaihto ensiviikolla edessä..voisi tietty noi puslat uusia kun kepissä on väljää joka suuntaan.

                        Onhan niitä pari, hinnat ei päätä huimaa onneksi.. linkki Noista ainakin osa nr.2 ja 7.
                        Nyk: GSX1300R -00
                        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                        ---------------------------------------------
                        -Official member of BTCF-Sauna Team-
                        ---------------------------------------------

                        Comment

                        • 325e36cabrio
                          Newbiemmer
                          • Nov 2007
                          • 1

                          #13
                          vauhtipyörä pilalla?

                          Originally posted by eeki View Post
                          Siinähän se koneen ja vaihdelaatikon välissä. Ihan älyttömästi ei kannata luistatella ettei parhaassa tapauksessa pilaa vauhtipyörää. Jos se normaaliajossakin luistaa reilusti isommilla vaihteilla, jättäisin tuolla autolla pidemmät reissut tekemättä..
                          mistäs tietää jos vauhtipyörä pilalla. äiti ajeli mun 325 e36 ja onnistu käryttää kytkimen totaalisesti. sellane haju oli kun tuli pihaan ettei koskaan. no vaihdatti sentään lucin kytkimen, kaikki mitä sinne nyt tarvis. ei vaihettu vauhtipyörää. no kytkimen vaihdon jälkeen äiti ajeli vielä 2vk bemarilla. ja sen jälkeen ollut suoraan sanoen per... koko auto ajaa. kytkin ei luista mutta joka kerta kun kylmänä lähen ajelee niin tulee semmonen pikkunen tärinä kun nostan 1 kytkimen ja pikkusen täristää kun vaihan 2 ja nostan kytkimen. täristää siinä otto vaiheessa, ei enää kun kytkin on päästetty kokonaan ylös. ja muutenkin sellane omituisen tuntunen, ei ole ikinä noissa halvoissa kipoissakaan ollut näin per.. ajaa. kytkin ei ole sellainen että saa pehmeän lähdön niinkuin kuuluu. aina saa antaa kierroksia. kaveri neuvo että anna kierroksia ja kässäri päälle ja sit nostat kytkimen. näin kuulema polttaa mahd. karstat tai jotkut kytkimen pinnoilta. no kokeilin niin tuntu et autto (vähän käryn hajua ilmassa). mutta joka kerta kun teen näin niin vähän taas ajeltu homma palaa ennalleen. täristää taas. pitäskö taas tehä kytkinremppa vai pitääkö vaihtaa vauhtipyörää?

                          Comment

                          • JnW
                            Newbiemmer
                            • Mar 2011
                            • 7
                            • Kärkölä

                            #14
                            Juu elikkäs kaverin autoon myös kytkinremontti käynnissä, mutta nyt ongelmaksi muodostui, että miten tuon vaihdevivuston saa irti. Koitettiin irroittaa sitä alfamerin kirjassa neuvotulla tavalla, mutta emme saaneet sitä lukitusta siitä irti. Olisiko teillä kenelläkään tähän jotain vinkkiä, että mistä sen vivuston kätevimmin saa irti?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎