Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäykemmät kallistuksenvakaajat E36:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #31
    Huudellaas tännekkin välillä.

    Eli, 2 ratapäivät käyty ahvenistolla säätämässä.


    Puskemisen sai hyvin kuriin, kun tiputti eturenkaista paineet pienemmäks ja ulosjouston keulasta löysemmälle.
    Toisaalta tuohon pitoon / puskemiseen vaikutti varmaan vielä toi radan pinnan lämpötilakin, kun alkaa jo aika viileät kelit olla.

    No, kohta lähtee tuo kärry talviteloille ja katsotaan mitä keksii talven aikana.
    Ensi vuonna uudet kujeet.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16445
      • Asikkala

      #32
      Originally posted by Hammu View Post
      Huudellaas tännekkin välillä.

      Eli, 2 ratapäivät käyty ahvenistolla säätämässä.


      Puskemisen sai hyvin kuriin, kun tiputti eturenkaista paineet pienemmäks ja ulosjouston keulasta löysemmälle.
      Toisaalta tuohon pitoon / puskemiseen vaikutti varmaan vielä toi radan pinnan lämpötilakin, kun alkaa jo aika viileät kelit olla.

      No, kohta lähtee tuo kärry talviteloille ja katsotaan mitä keksii talven aikana.
      Ensi vuonna uudet kujeet.
      Mikä rengaskoko ja mistä arvosta pudotit paineet mihin ?

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #33
        215/40/17 edessä 8,5" vanteella.

        225/45/17 takana 10" vanteella.


        Edessä oli 2,6 --> 2,3Bar
        Takana oli 3 --> 2,6Bar

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16445
          • Asikkala

          #34
          Originally posted by Hammu View Post
          215/40/17 edessä 8,5" vanteella.

          225/45/17 takana 10" vanteella.


          Edessä oli 2,6 --> 2,3Bar
          Takana oli 3 --> 2,6Bar
          Aika kovilla paineilla oot alottanu, tosin oli mullakin kesäkuussa apparalla 3,4 edessä... Pudotin kyllä siitä. Olisko sulla takana vieläkin liikaa, vähempi paine vois "irrottaa perän" eli puskeminen rauhoittuu ?

          E: Saitkin puskemisen kuriin, vai ?

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #35
            Originally posted by jr66 View Post
            Aika kovilla paineilla oot alottanu, tosin oli mullakin kesäkuussa apparalla 3,4 edessä... Pudotin kyllä siitä. Olisko sulla takana vieläkin liikaa, vähempi paine vois "irrottaa perän" eli puskeminen rauhoittuu ?

            E: Saitkin puskemisen kuriin, vai ?


            Puskemisen juu sai kuriin.

            Takaa ei viitsi enää hirveästi paineita tiputella kun on aika gyntheroptik, ettei käy mitään ikävää yllätystä.
            No, sillä ei ole enään mitään väliä, ensi vuonna onkin sitten radalla eri kumit/vanteet.

            Comment

            • jukkat
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 309
              • Veteli

              #36
              jeps. ei puske

              Takavakaajan kiristys auttoi täällä.

              Edelleen rengastuksena 225/45 17" Michelin ps2 17x8" vanteella ja varsin nöyrästi kääntyi. Paineet kylmänä 2.4bar joka kulmassa. Ehkä vähän voisi tuosta vielä laskea, täytyy tutkia ensi kesänä.

              Seuraavana pitää rempata jarrut....

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2318
                • Uusimaa

                #37
                Kaytän tätä vanhaa threadia hyväkseni, vaikkakin asia koskee vähemmän ratahenkistä asiaa...

                Mittailin tänään nuo E36 Alpinan vakaajatankojen paksuudet, kun on tarkoitus tilata uudet vakaajien puslat (+kaikki muutkin puslat). Yllätyksekseni tehdasvakaajien paksuudet oli edessä 24mm ja takana 15mm. Auton takapää on koko ajan tuntunut ajossa jotenkin levottomalta ja meno muutenkin hieman aliohjaavalta. Voisiko osittainen syy piillä tuossa 15mm takavakaajassa? Mitä mieltä olette? Voisi kuvitella että tuo 24mm tangon kaverina olisi takana min.17mm vakaajatanko?

                Voisin ehkä tuollaisen vaihtaa tilalle, jos joltakin löytyisi tuollainen jäykempi takavakaaja myytäväksi. Pistäkää privaa jos löytyy.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎