Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getragista ZF:ään vaihtaneet(e36)!!Pikaista apua kaivataan..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 947
    • Oulu

    Getragista ZF:ään vaihtaneet(e36)!!Pikaista apua kaivataan..

    Kyseessä on e36 325.
    Tuli laatikko vaihdettua ja tietenkin tuli ongelmaa..
    Ja asiaan..Eli onko getarin ja ZF:än vaihteensiirtäjät erit?Ja millä tavalla.Siis tarkoitan osia numero1,5,9http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&hg=25&fg=05 Tai sen totesin että on eroja ainakin osan numero 9 kanssa..mutta sain hitsattua siitä suht toimivan.
    Ongelma on vain se että kepin liikerata on noin puolet suurempi kuin getragissa.
    Kakkosta ja nelosta ei meinaa saada pysymään päällä koska keppi ottaa keskikonsolin muoveihin kiinni..eli vaihdetta ei saa kunnolla päälle..sitten kun kasaa vielä sen kumin/vaahtomuovin/vaihdekepinpussin kepin ympärille niin ei puhettakaan että kakkosta saisi pesään.Ilman noita jotenkin saa päälle,mutta puskee vaan suht lämmintä ja vittumaisen hajusta kiesua siitä reijästä ilman noita.
    Jotenkin tuntuu että ZF:ssä olisi ihan eri systeemi kuin getarissa.

    Apuja kaivattaisiin nopeasti..pitäisi saada kalajoelle lirssi kuntoon
    Last edited by tigu; 27-06-2007, 17:49.
    -e21 m50-
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Soot lyhentäny tota osaa 9. liikaa.
    Osan 5. pallon ja alarinkulan väliä kasvattamalla saat TI-vaihteenlyhentäjän, n. 25mm lisää ja liike puolittuu.
    ...

    Comment

    • tigu
      BTCF Member
      • May 2006
      • 947
      • Oulu

      #3
      Eikun lisäsin tuohon nro 9:siin noin 1cm rautaa..ilman lisäystä keppi olisi jäänyt konsolin muoviin kiinni..eli vapaalla keppi oli ihan alhaalla.
      Se kun saisi selville että onko ZF:än hilppeet erillaiset niin homma olisi harvinaisen selvä:think
      -e21 m50-

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663

        #4
        Itehä tein just vastaavan homman.. jatkoin siis sen saman tangon minkä sieki ja sit vaihoin e36 m3: n vaihekepin niin nyt on vaihe välit normaalit. Saisi olla kyllä lyhyemmät eli laita vielä pidemmällä alaosalla oleva keppi jos haluat lyhyet välit. Noista kepeistähän oli juttua, käytä searchia. Muuta ei tarvinu tehä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎