Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonza76
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 29
    • Riihimäki

    E36 325i pätkii

    Vika ois sellainen, että kun autolla ajaa noin 3500 kiekalla auto niin kuin pätkii.
    Olen tuossa etsiskellyt vanhoja threadeja, mutta en ole oikein vastausta löytänyt. Onkohan vika nokka tai kampiakselin tunnistimessa, puolissa, ekussa vai missä. En viitsisi vaihdella kaikkia osia ihan mutu tuntumalla, niin oiskohan kellään tietoa tai käsitystä mistä moinen johtuu? Vika koodit on luettu eikä mitään löydetty. Auto -94 325i E36
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    - Heijaako kulutusmittari miten sattuu?
    - Onko kulutus normaalitasolla?


    Eipä tuo suuttimistakaan varmaan voi johtua jos se vain pätkii noilla tietyillä kierroksilla...

    Puolatkin on luultavasti hiukan kaukaa haettua...

    Ootko kokeillu ottaa akunkengän irti n30min ajaksi että saa varmasti nollattua kaikki?

    Comment

    • tonza76
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 29
      • Riihimäki

      #3
      Kulutus on hieman korkea omasta mielestä vähän yli 12 sekalaisessa ajossa.
      On ollut akunkenkä irti yli tunnin eikä vaikutusta.

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #4
        Tietoa Lambdan kunnosta?

        Comment

        • tonza76
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 29
          • Riihimäki

          #5
          Vaihdettu 2kk sitten ennen leimaa ja on alkuperäinen varaosa. Silloin kun vanha oli rikki meni 2-3 litraa enemmän polttoainetta.

          Comment

          • O37
            Newbiemmer
            • Jul 2008
            • 7
            • Oulu

            #6
            E36 325i pätkii

            Eli vika alkoi jo monta kuukautta sitten. Tyhjäkäynti huopaa aina ajossa kokoajan noin 950-1600 välillä, matka ajoa kun yrittää ajaa niin joko vetää tai ei, ei saa välimaastoon ollenkaan. lenkkarin ku tempasee lattiaan nii kyllä sitte liikettä tapahtuu ja vetää ihan oikein. joskus tuntuu että ihan ku ois vedoissa puutetta mutta en usko että hirveästi. kun tasasella ajaa, kulutus näyttää esim 60 vauhdissa 9L, ja millin ku löysää kaasua nii lyö heti ruiskut kiinni = kulutus näyttää nollaa. mutta ku kierrokset antaa laskea vaikka alle tonnin nii kone alakaa vetämää ihan itekseen. on tullu tässä jo kohta 3 kk ajeltua tuolla huopaajalla ja oppinu kohta ajamaanki sillee että kaasua ei tarvi kohta käyttää ollenkaan alle 40 vauheissa koska aina kun huopaa, lähtee vetämään itekseen kohti sitä 1500, kun saavutettu vaihdan vaihetta ja taas vetää itekseen ku on käyny alhaalla.

            -Oon käyttäny imusarjan auki, ei vuotoja
            -Lisäilmaluisti vaihettu, ei vikaa
            -ilmamassamittari vaihettu, ei vikaa
            -Tulpat vaihettu, entiset oli ngk:t nyt on uuet possit
            -Lamda vaihettu, entistä herjas vikakoodissa
            -Kaasuläpän asentotunnistin vaihettu, ei vikaa
            -kaikki anturit on mitattu autodatan mukaan toimiviksi + vikakoodissa ei näkyny mitään
            -ilmanputsari on uus
            -tänään vaihdoin puolat coupesta, ei vaikutusta
            -kaikki kumiletkut on käyty läpi että ei vuoda
            -Sytytysboksi vaihettu, ei vikaa
            -Pensanpaineet on mitattu, ei vikaa
            -Ruiskut kuunneltu, ei pätki

            Olisko sitte pensansuodatin. huomenna käyn ostaan, mutta jotenki ei vaan enää jaksa ees uskoa. kohta alan vaihtaan jo koko koneen ku ei viiti koko vuotta ajaa huopatossulla tai myyn koko auton pois.

            Jos jollaki ois vinkkiä nii ois ihan jees
            Currently E46 328i sedan

            Comment

            • Ape86
              Newbiemmer
              • Oct 2008
              • 24
              • Pohjanmaa

              #7
              Bensapumppu?
              2.5 V6 & 2.5 R6

              Comment

              • inzy
                Newbiemmer
                • Feb 2009
                • 4
                • helsinki

                #8
                ömn

                mites noissa e36 toimii kaasupolkimen asentotunnistin? onko sitä?

                Kaverilla oli e36's vapaavirtaussuodatin ja se talvella suihkutti siihen
                jotai (sitä öljyä), jonka ansiosta kaasuläppäyksikkö jumittautui.

                Vikaa etsittiin vähän liiankin kauan eri osista, kun pakkasella ei toiminut kunnolla ja plussakelillä ihan ok.
                No muutenkin jos itse kaasuläppäyksikkö takertelee ja kusee se ei vastaa
                oikein kaasuttamiseen.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Jotenkin se vaan imuvuodolta haiskahtaa...mikäs tuo moottori on tyypiltään kun siinä vielä sytytysboksi on :think
                  Mikäli siinä on vapaavirtaussuodatin niin heitä mäkeen ja ihan tavallinen tilalle.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • hardox
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 33
                    • kerava

                    #10
                    e36 325i pätkii

                    terve! olen ostamassa e36 325i (ilman vanosta) vm.92. siinä ihmeellinen vika., vikakoodiksi antoi kaasuläpän asentotunnistimen,vaihdoin,nollasin vikakoodit kaikki vikakoodit hävisi mutta vika säilyi :/ elikkäs auto rupee rötäämään/pätkimään kun kuormittaa konetta eli isolla vaihteella kiihdytät tai sitten kierroksilla päästät kaasun ja äkkiä pistät pohjaan niin pätkii.... jos jollain olisi tietoa asiasta niin kertokaa ihmeessä kiitos

                    Comment

                    • Kraak
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 74
                      • Finland

                      #11
                      Lähtisin itse tarkastamaan ensimmäisenä tulpat.
                      Itsellä oli samanlaisia oireita kun oli mennyt tulpankolon tiivisteet ja kaikki tulpat ihan öljyssä. Samalla on helppo katsoa, että kaikki puolat ovat ehjiä ja nakata muutenkin uudet tulpat jos ei ole aikoihin vaihdettu.

                      Olivat tiivisteet itsellä kuin hapankorppua, helppo vaihtaa. Itsellä taisi venttiilikopan tiivistesarja, mikä sisällsi kaiken maksaa 18-20€

                      Comment

                      • hardox
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 33
                        • kerava

                        #12
                        noniin aamulla luin vikakoodit ja antoi ilmämäärä mittarin ... eikä saanut nollattua pois. voisko vika olla sit siinä??

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8233
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by hardox View Post
                          noniin aamulla luin vikakoodit ja antoi ilmämäärä mittarin ... eikä saanut nollattua pois. voisko vika olla sit siinä??
                          no mä olisin melkeen sitä arvannu mutten kerenny.. jostakin kokeiluun ehjä ja jos sillä toimii niin tilausta meneen
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Rami72
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 68
                            • Kauhajoki

                            #14
                            Originally posted by hardox View Post
                            noniin aamulla luin vikakoodit ja antoi ilmämäärä mittarin ... eikä saanut nollattua pois. voisko vika olla sit siinä??
                            Käytättäny E10:ä?
                            ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #15
                              Puolavika tai tulpat öljyssä. Katso noi läpi ennenkuin ostat kalliin MAF:in. Ei anna yleensä vikakoodia tuo puola, saati tulpat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎