Mulla ainaki omassa E46 ottanu kaareen niin että siitä lähteny jo vähän maalikin ja on kirkkaalla pellillä, kellään hyvää maalaria tiedossa joka korjaa ettei lähe ruostumaan?
jos kerran kirkkaalla on niin ei se siinä ruostu kun hioutuu kokoajan puhtaaks. tuskin uusikaan maali siinä hetkeekään kauempaa pysyy.
sigpic
E46 2d 330 -02 EX. E36 2d 328 -97 e92 335d -07 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm) Audi S4 -99 (324hp/497nm) Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm) Bmw 325 iA 2D -93 Bmw 325 4d -92
Ootko iskareita tsekannu mis kunnos ne on? Mul korkkas entises ni alko vakio 15 tuumaset raapimaan mut pitäähä renkaan kuite pyöräkoteloon mahtua et tuskinpa se mankelointi hukkaa menee ja taitaa tuoda ulkonäköäkin autoon..
Juuri käytin katsastuksessa ja takaiskareiden tehot oli vas 69% ja oik 70%. ja vaihdoin taakse tosiaan vahvistut jouset.
No se katsastuksen testaus ei kyllä välttämättä kerro yhtään mitään iskareiden oikeasta kunnosta, se kertoo ainoastaan onko iskarit yhtä lötköt molemmilta puolilta.
Eli kyllä itsekin katselisin melko huolella niiden iskareiden kuntoa jos tuommoisilla renkailla harppii jo kiinni kaariin kuormaamattomana, vaikka vanteiden ET:llä jotain osuuttaa asiaan onkin.
Asiahan on niin että JOS renkaan leveys ja vanteen leveys ja et ja pyörän camber eli kaikki mitoitukset on oikeat niin ei ota kaariin kiinni vaikka norsu olis peräkontissa ja jouset kokoajan pohjassa, turha yrittää korjata tilannetta jousta tai iskaria vaihtamalla eli tekemällä jousituksesta niin kovan että ajaessa joustoliike ei yletä saattamaan rengasta lokariin. Esim. german-look vai mikä saatana se onkaan vaatinee kivikovan jousituksen kun vannekin tulee tuuman ulos kaaresta, kauhean näköinen ja luultavasti kauhea ajaa mutta siitähän ei ollu luultavasti nyt kysymys? Heitinpähän vaan esimerkin asiasta ja mielipide on täysin oma, jokainen saa toki tehdä autolleen mitä haluaa, ei ole minulta pois.
Asiahan on niin että JOS renkaan leveys ja vanteen leveys ja et ja pyörän camber eli kaikki mitoitukset on oikeat niin ei ota kaariin kiinni vaikka norsu olis peräkontissa ja jouset kokoajan pohjassa, turha yrittää korjata tilannetta jousta tai iskaria vaihtamalla eli tekemällä jousituksesta niin kovan että ajaessa joustoliike ei yletä saattamaan rengasta lokariin. Esim. german-look vai mikä saatana se onkaan vaatinee kivikovan jousituksen kun vannekin tulee tuuman ulos kaaresta, kauhean näköinen ja luultavasti kauhea ajaa mutta siitähän ei ollu luultavasti nyt kysymys? Heitinpähän vaan esimerkin asiasta ja mielipide on täysin oma, jokainen saa toki tehdä autolleen mitä haluaa, ei ole minulta pois.
Joo se german look on ihan kamala. Mä sain hoidettua asian ilman mankelia!!!
No niin Taikuri Bouma pääsi näyttään taitonsa ja antoi palaa. Hakkasin sisäpuolen pokkaukset sisään ja sain himpun verran taitettua kaaria. Hioin pellille asti kaaren sisäpuolen, pohjamaali päälle ja massa ja täytyy sanoa että näyttää hyvältä. pistin 7kpl multa säkkejä (150kg) takaluukkuun ja kävin testaan.:think Ei ottanut yhtään kiinni missään hidasteessa ym ym. Tosi hyvä juttu, ei siis tarvi mankelia.
Mulla oli vastaava ongelma omien vanteiden kanssa E36 coupessa vm 94
Takavanteet oli 10 tuumaa leveät ja et 15 kumeina oli 255/40/17 ja sivupeilistä näki kulutuspinnan.
Etuvanteet oli 8,5 tuumaa leveät ja et 15 kumeina oli 235/40/17.
Ostin vanteet kaverilta tietämättä mikä on sopiva et luku, no tällä hetkellä autossa on sopivat ja ennen kaikkea hyvin istuvat vanteet paikallaan.
Niin tosiaan niin kuin sanoin, takarenkaat ottaa kiinni pyöränkaariin?Vanteet on 8.5"x18" ja renkaat 225/40.Pyöränkaarien Sisäpuolen pokkaukset hakattu sisään, auto ei ole madallettu yhtään.Kun ajaa esim. pieneenkin pomppuun liian lujaa(vauhtia ehkä 40-50km/h) niin heti ottaa kiinni(takana ei istu kukaan).? Missä vika,Mistä kannattaa aloittaa tutkii? Levityksiin ja maalaukseen ei ole varaa.! Mutta onhan sitä isoimmillakin kumeilla ja vanteilla vakio pyöränkaarissa renkaat pyörinyt komeasti ja vielä madallettuina?Auttakaa ettei uudet renkaat ja vanteet mene pilalle?!
Oisko vikana kuitenkin ET eli oletko ostanut 500-sarjan vanteet?
Pahoinpitele kaaria niin sillä saat väärät (3-5/7) aluvanteet sopimaan.
Comment