Ajoin autolla töihin, kaikki tuntui ok. Päivän jälkeen käänsin avaimesta ja startti  pyöräytti "kerran" ja pysähtyi. Tämä toistui kolmasti kunnes auto lähti normaalisti käyntiin. Ajoin kilometrin verran ja lämmöt alkoivat nousemaan kohti ylärajaa ja sitten tippuivat suht nopeasti kohti keskikohtaa. Ei aivan ehtineet keskelle kun nousivat jälleen nopeasti punaiselle, sammutin auton heti. Mitä odotettavissa? Kaksi erillistä vikaa vai liittyvätkö tuo starttiongelma ja lämmöt toisiinsa? Auto on reilut 100tkm ajettu.
							
						
					E36 compact m43 1.6 lämmöt ylös, jäi tielle
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eiköhän ne ole ihan erilliset viat. Ootko kattonut onko nestettä tarpeeksi.Originally posted by Boreas View PostAjoin autolla töihin, kaikki tuntui ok. Päivän jälkeen käänsin avaimesta ja startti pyöräytti "kerran" ja pysähtyi. Tämä toistui kolmasti kunnes auto lähti normaalisti käyntiin. Ajoin kilometrin verran ja lämmöt alkoivat nousemaan kohti ylärajaa ja sitten tippuivat suht nopeasti kohti keskikohtaa. Ei aivan ehtineet keskelle kun nousivat jälleen nopeasti punaiselle, sammutin auton heti. Mitä odotettavissa? Kaksi erillistä vikaa vai liittyvätkö tuo starttiongelma ja lämmöt toisiinsa? Auto on reilut 100tkm ajettu.
 Jos on, lyö kone tulille ja kato kupliiko paisuntasäiliössä. Jos näin tekee on kansipahvi palanut. En usko termariviaksi. Se ei yleensä epäröi vaan jässähtää joko auki tai kiinni.
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep, tämä tuli esiin kun vanhoja ketjuja selasin. Voi saatana. Onkohan mahdollista edes selvitä pelkällä tiivisteellä?Originally posted by kake View PostSaattaa kyllä riittää yksikin vika. :think Mulla aikoinaan IS:stä oli kansi halki pytyn ja vesitilan välistä -> meni vettä pyttyyn -> kone jämähti startissa kun ei mäntä mahtunut ylös.  Mistäköhän tuollaista kantta kannattaisi kysellä jos sen vaihto tulee eteen? Uusi taitaa maksaa hunajata..
							
						Last edited by Boreas; 25-07-2007, 07:26. Mistäköhän tuollaista kantta kannattaisi kysellä jos sen vaihto tulee eteen? Uusi taitaa maksaa hunajata..
							
						Last edited by Boreas; 25-07-2007, 07:26.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voihan se olla että on mennyt pelkkä tiiviste, mutta joka tapauksessa kansi kannattaa tarkastuttaa. Itse käytin silloin kannen R-koneistuksessa. Tuolloin halkeaman hitsaus ja kannen oikaisu maksoi muistaakseni yht.250€.Originally posted by Boreas View PostJep, tämä tuli esiin kun vanhoja ketjuja selasin. Voi saatana. Onkohan mahdollista edes selvitä pelkällä tiivisteellä? Mistäköhän tuollaista kantta kannattaisi kysellä jos sen vaihto tulee eteen? Uusi taitaa maksaa hunajata.. Mistäköhän tuollaista kantta kannattaisi kysellä jos sen vaihto tulee eteen? Uusi taitaa maksaa hunajata..
 
 Uusi kansi kyllä maksaa hunajaa, ja käytetty kansikin kannattaa koeponnistaa ennen asennusta. Ehkä halvinta olisi korjauttaa vanha kansi?Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oho! Hinnasta voisi melkein luulla, että kauppaan kuului vaihtokonekin, laatikolla.Originally posted by Boreas View PostKannen tiivistehän se oli ja kantta oikaistiin. Laakkosella 1270€..  Vakuutukseen menneet hinaukset/taksi/laina-auto sentään hieman loiventaa tuskaa. Vakuutukseen menneet hinaukset/taksi/laina-auto sentään hieman loiventaa tuskaa.
 
 Pääasia on kuitenkin, että rattaat pyörii taas.
 Comment
 
							
						 
							
						
Comment