Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact m43 1.6 lämmöt ylös, jäi tielle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boreas
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 54

    E36 compact m43 1.6 lämmöt ylös, jäi tielle

    Ajoin autolla töihin, kaikki tuntui ok. Päivän jälkeen käänsin avaimesta ja startti pyöräytti "kerran" ja pysähtyi. Tämä toistui kolmasti kunnes auto lähti normaalisti käyntiin. Ajoin kilometrin verran ja lämmöt alkoivat nousemaan kohti ylärajaa ja sitten tippuivat suht nopeasti kohti keskikohtaa. Ei aivan ehtineet keskelle kun nousivat jälleen nopeasti punaiselle, sammutin auton heti. Mitä odotettavissa? Kaksi erillistä vikaa vai liittyvätkö tuo starttiongelma ja lämmöt toisiinsa? Auto on reilut 100tkm ajettu.
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    #2
    Originally posted by Boreas View Post
    Ajoin autolla töihin, kaikki tuntui ok. Päivän jälkeen käänsin avaimesta ja startti pyöräytti "kerran" ja pysähtyi. Tämä toistui kolmasti kunnes auto lähti normaalisti käyntiin. Ajoin kilometrin verran ja lämmöt alkoivat nousemaan kohti ylärajaa ja sitten tippuivat suht nopeasti kohti keskikohtaa. Ei aivan ehtineet keskelle kun nousivat jälleen nopeasti punaiselle, sammutin auton heti. Mitä odotettavissa? Kaksi erillistä vikaa vai liittyvätkö tuo starttiongelma ja lämmöt toisiinsa? Auto on reilut 100tkm ajettu.
    Eiköhän ne ole ihan erilliset viat. Ootko kattonut onko nestettä tarpeeksi.
    Jos on, lyö kone tulille ja kato kupliiko paisuntasäiliössä. Jos näin tekee on kansipahvi palanut. En usko termariviaksi. Se ei yleensä epäröi vaan jässähtää joko auki tai kiinni.

    Comment

    • Boreas
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 54

      #3
      Auto jäi siihen ilman kummempia testaamisia. Sen verran katselin ettei vehjes ainakaan keittänyt. Loistava tuuri kyllä, kaksi uutta vikaa viiden minuutin sisällä. Toivottavasti ei koko tili mene

      Comment

      • kake
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 590
        • Kerava

        #4
        Saattaa kyllä riittää yksikin vika. :think Mulla aikoinaan IS:stä oli kansi halki pytyn ja vesitilan välistä -> meni vettä pyttyyn -> kone jämähti startissa kun ei mäntä mahtunut ylös.
        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

        Comment

        • Boreas
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 54

          #5
          Originally posted by kake View Post
          Saattaa kyllä riittää yksikin vika. :think Mulla aikoinaan IS:stä oli kansi halki pytyn ja vesitilan välistä -> meni vettä pyttyyn -> kone jämähti startissa kun ei mäntä mahtunut ylös.
          Jep, tämä tuli esiin kun vanhoja ketjuja selasin. Voi saatana. Onkohan mahdollista edes selvitä pelkällä tiivisteellä? Mistäköhän tuollaista kantta kannattaisi kysellä jos sen vaihto tulee eteen? Uusi taitaa maksaa hunajata..
          Last edited by Boreas; 25-07-2007, 06:26.

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #6
            Originally posted by Boreas View Post
            Jep, tämä tuli esiin kun vanhoja ketjuja selasin. Voi saatana. Onkohan mahdollista edes selvitä pelkällä tiivisteellä? Mistäköhän tuollaista kantta kannattaisi kysellä jos sen vaihto tulee eteen? Uusi taitaa maksaa hunajata..
            Voihan se olla että on mennyt pelkkä tiiviste, mutta joka tapauksessa kansi kannattaa tarkastuttaa. Itse käytin silloin kannen R-koneistuksessa. Tuolloin halkeaman hitsaus ja kannen oikaisu maksoi muistaakseni yht.250€.

            Uusi kansi kyllä maksaa hunajaa, ja käytetty kansikin kannattaa koeponnistaa ennen asennusta. Ehkä halvinta olisi korjauttaa vanha kansi?
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • Boreas
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 54

              #7
              Originally posted by kake View Post
              Itse käytin silloin kannen R-koneistuksessa. Tuolloin halkeaman hitsaus ja kannen oikaisu maksoi muistaakseni yht.250€.
              Tämä laitetaan korvan taa

              Comment

              • Boreas
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 54

                #8
                Kannen tiivistehän se oli ja kantta oikaistiin. Laakkosella 1270€.. Vakuutukseen menneet hinaukset/taksi/laina-auto sentään hieman loiventaa tuskaa.

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #9
                  Originally posted by Boreas View Post
                  Kannen tiivistehän se oli ja kantta oikaistiin. Laakkosella 1270€.. Vakuutukseen menneet hinaukset/taksi/laina-auto sentään hieman loiventaa tuskaa.
                  Oho! Hinnasta voisi melkein luulla, että kauppaan kuului vaihtokonekin, laatikolla.

                  Pääasia on kuitenkin, että rattaat pyörii taas.

                  Comment

                  • Boreas
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 54

                    #10
                    Originally posted by Matula View Post
                    Oho! Hinnasta voisi melkein luulla, että kauppaan kuului vaihtokonekin, laatikolla.
                    Melkein, tuli nimittäin uudet tulpat

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎