Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarruongelmaa (E36 325i Coupe '92)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neutrone
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 1320
    • Tampere

    Jarruongelmaa (E36 325i Coupe '92)

    Kysytääs nyt jos jollain olis ollu samanlaista ongelmaa. Eli siis jarrut täristää melko lailla hirveesti. Huomaa jo ihan pienissäkin nopeuksissa että jarrutuksessa on "portaita" vaikka poljin on samassa asennossa. Välillä jarruttaa siis enemmän ja välillä vähemmän. Levythän tuossa varmaan on kierot mutta mikä sen aiheuttaa? Muuten varmaan vaihtasin suoriltaan levyt +palat uusiin, mutta tämä on jo viime keväänä tehty samojen ongelmien takia, ja nyt se on pikkuhiljaa hiipinyt samanlaiseks. Etupäässä ei ole väljää kuin ehkä raidetangon päässä oikealla, ja sitäkin niin vähän ettei ainakaan ajossa huomaa. Alapallot +koiranluut on vaihdettu jo viime kesänä. Vinkkejä?
    F10 530d semiVOLL
    ex. E90 320d M-Sport '06
    ex. E39 523i M-Sport '00
    ex. E36 325i Coupe '92
    ex. E30 316i '89



  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Jarrusatuloiden liukusysteemit jumittavat. Aiheuttaa mm. sen että toinen satulan jarrupaloista kuluu enemmän ja ns. viistoksi. Oletko aivan varma, että alatukivarsien takapuslat eivät ole väsähtäneet?

    Comment

    • Speedboys
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 545
      • Kurikka

      #3
      Originally posted by Neutrone View Post
      Kysytääs nyt jos jollain olis ollu samanlaista ongelmaa. Eli siis jarrut täristää melko lailla hirveesti. Huomaa jo ihan pienissäkin nopeuksissa että jarrutuksessa on "portaita" vaikka poljin on samassa asennossa. Välillä jarruttaa siis enemmän ja välillä vähemmän. Levythän tuossa varmaan on kierot mutta mikä sen aiheuttaa? Muuten varmaan vaihtasin suoriltaan levyt +palat uusiin, mutta tämä on jo viime keväänä tehty samojen ongelmien takia, ja nyt se on pikkuhiljaa hiipinyt samanlaiseks. Etupäässä ei ole väljää kuin ehkä raidetangon päässä oikealla, ja sitäkin niin vähän ettei ainakaan ajossa huomaa. Alapallot +koiranluut on vaihdettu jo viime kesänä. Vinkkejä?
      Pienikin rt.pään välys kertaantuu melkoisena jarrujentäristäjänä jos on pientäkin heittoa levyssä.
      Onko navan ja levyn väli puhdas.?
      "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

      BMW 530da
      BMW 530i v8
      BMW 330da
      BMW 320d
      BMW 316

      Comment

      • Neutrone
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 1320
        • Tampere

        #4
        Hmm, tuo liukusyysteemi voisi kyllä ollakin syynä. Väljää ei tosiaan PITÄISI olla, mutta mistäs sen koskaan tietää. Ainoa minkä oon huomannu on kuitenkin repsikan puolen raidetanko ja siinäkin vain inaus. Enemmän kaatusin sillon tuon väljyyden piikkiin jos tärinä tulis vaan suuremmissa nopeuksissa, mutta sen huomaa tosiaan jo 20 km/h nopeudessakin. Jos kovassakin vauhdissa jarruja polkee terävästi ja kovaa niin sillon ei ratti tärise.
        F10 530d semiVOLL
        ex. E90 320d M-Sport '06
        ex. E39 523i M-Sport '00
        ex. E36 325i Coupe '92
        ex. E30 316i '89



        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎