Minulla on E36 328 jolla on ajettu 144 000 km ja olen viimeaikoina huomannut että laatikko reagoi hitaasti. Minulla on tapana laittaa N:lle liikennevaloissa, en tiedä onko tämä hyvä idea mutta luulisi ettei öljy kuumene turhaan, ja kun valot vaihtuu ja laitan D:lle niin nykyään on pieni viive ja auto lähte räväkkäästi liikkeelle. Luulisin että kyseessä on se että öljy on likaista ja ehkä paksua kun ei ole koskaan vaihdettu ja siksi venttiilit reagoi hitaasti. Laatikko ei vaihda ylivaihteelle ennen kuin laatikko on lämmennyt ja sekin tuntuu pienenä nykäisynä.
Ajattelin vaihtaa öljyt itse mutta haluaisin tietää onko tässä homassa jotain mitä pitäisi erityisesti huomioida? Onko jotain tiettyä öljyä mitä suosittelisitte? Pitääkö ostaa BMW:n suodatin vai kelpaako joku halvempi merkki? Olin ajatellut tehdä niin että ensin täytän jollain halvemmalla öljyllä ja suodattimella ja ajan muutama sata km, sen jälkeen vaihdan uudestan mutta laitan parempaa öljyä ja suodantin. Näin saisin laimennettua se vanha öljy joka sinne jää ja toivottavasti suurin osa liasta suodatettua pois. Kuullostaako tämä järkevältä?
Ajattelin vaihtaa öljyt itse mutta haluaisin tietää onko tässä homassa jotain mitä pitäisi erityisesti huomioida? Onko jotain tiettyä öljyä mitä suosittelisitte? Pitääkö ostaa BMW:n suodatin vai kelpaako joku halvempi merkki? Olin ajatellut tehdä niin että ensin täytän jollain halvemmalla öljyllä ja suodattimella ja ajan muutama sata km, sen jälkeen vaihdan uudestan mutta laitan parempaa öljyä ja suodantin. Näin saisin laimennettua se vanha öljy joka sinne jää ja toivottavasti suurin osa liasta suodatettua pois. Kuullostaako tämä järkevältä?
Comment