Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 M3 Ilmapumpun Poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z3BMW3
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 159
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Doni View Post
    Bimmerworld myy tällaista settiä:


    Mutta onko tuollaiselle setille oikeasti tarvetta?
    Näköjään, jos on tuo OBD-II?
    Harvemmissä eurolaitteissa, ainakaan vanhemmissa noita ei ole liiemmin näkynyt.

    Omassa Z3M -97 ei ollut lainkaan asennettuna tuota pumppua, konetila vain senverran ahdas, että puolet piti purkaa huollon yhteydessä, jotta tuon voi todeta...
    Z3BMW3

    Comment

    • RedBullet
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 256
      • Anttola

      #17
      Jaahas. Joutuu sitten loman aikana omastakin ämmäläisestä ton räpeltämään poies.
      No coffee breaks... No weekends... No sick days...

      "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

      Comment

      • asvirkku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 514
        • Bern

        #18
        Pitääkö 3.2 koneisessa kikkailla jotain, ettei tule joulukuusta kojelautaan, vai meneekö tää ihan romut irrottelemalla? Ja joku peitelevy pakosarjaan. Kenelläkään omakohtaista kokemusta?

        T AV
        e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2842
          • Kyrsälä

          #19
          Poistin tänään pumpun ja letkut. Koneeseen jäi vielä roikkumaan osat 5-9 (kts kuva tästä). Noiden osien poistaminen vaikuttaa mahdottomalta ilman gynekologin koulutusta. Osa #5 on non-return valve joten sen voisi jättää sellaisenaan paikoilleen.

          Alipaineohjaus tulee osasta #4 (kts kuva tästä). Kysymys onkin nyt, että voiko myös osan #4 poistaa kaikkineen osineen ja tulpata lähtö läppärungoissa?
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • Z3BMW3
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 159
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Doni View Post
            Poistin tänään pumpun ja letkut. Koneeseen jäi vielä roikkumaan osat 5-9 (kts kuva tästä). Noiden osien poistaminen vaikuttaa mahdottomalta ilman gynekologin koulutusta. Osa #5 on non-return valve joten sen voisi jättää sellaisenaan paikoilleen.

            Alipaineohjaus tulee osasta #4 (kts kuva tästä). Kysymys onkin nyt, että voiko myös osan #4 poistaa kaikkineen osineen ja tulpata lähtö läppärungoissa?
            Itse ottaisin tuon non-return valven pois ja tulppaisin sen pakosarjan pään. Harvinaisempaa on, että siellä on alipainetta, mutta jos on, niin ylimääräinen happi sekoittaa ruiskun.

            Alipaineohjauksen (4) jättäisin paikoilleen ja tulppaisin imusarjaan päin olevan pillin. Näin luulisi, että ei tule vikakoodeja, kun on sähköiset osat, kuin ennenkin.

            Kyllä varmaankin toimii jo nykyisenlailla hyvin?
            Z3BMW3

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #21
              Originally posted by Z3BMW3 View Post
              Itse ottaisin tuon non-return valven pois ja tulppaisin sen pakosarjan pään. Harvinaisempaa on, että siellä on alipainetta, mutta jos on, niin ylimääräinen happi sekoittaa ruiskun.

              Alipaineohjauksen (4) jättäisin paikoilleen ja tulppaisin imusarjaan päin olevan pillin. Näin luulisi, että ei tule vikakoodeja, kun on sähköiset osat, kuin ennenkin.

              Kyllä varmaankin toimii jo nykyisenlailla hyvin?
              Haluaisin itsekkin ottaa non-return valven pois ja tulpata lähdön. Vaikutti siltä että se vaatii pakosarjan irroittamisen koska omat kädet ei sinne pakosarjan alle taivu.

              En ole vielä kokeillut toimivuutta.
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • Tuiske
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1441
                • Lempäälä

                #22
                Tulipa tänään nypättyä kyseinen pumppu pois myös omasta autosta. Saiskohan siitä jonku budjettiahtimen mökkimopoon? ..tuskimpa se tosin painetta juurikaan jaksaa tehdä.
                Corvette C4 LT4 TURBO
                Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                Comment

                • HILLOPAALLIKKO
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 241
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by valtti81 View Post
                  Poistin ko härpäkkeen remmin tänään ja pelaa kuin unelma eli nou ropleemos.
                  Saisko tästä lisätietoja? Eikö hihnan kiristys tapahdu juurikin tuolla pumpulla? Itsellä vetelee pumppu viimeisiään ja tarvisin ohjeet sen ohittamiseen.

                  Kuinka pitkä hihna siihen menee ilman ilmapumppua?

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1441
                    • Lempäälä

                    #24
                    Originally posted by HILLOPAALLIKKO View Post
                    Saisko tästä lisätietoja? Eikö hihnan kiristys tapahdu juurikin tuolla pumpulla? Itsellä vetelee pumppu viimeisiään ja tarvisin ohjeet sen ohittamiseen.

                    Kuinka pitkä hihna siihen menee ilman ilmapumppua?
                    Pumpulla sitä ei kiristetä vaan erillisellä kiristimellä. Kiristin on täysin samassa paikassa kuin esim. m50&m52 koneissa. Sopivan pituinen hihna on m50 koneen ilmastoinnin hihna 5K890. Juuri tuolla hihnalla eilen korvasin vanhan pidemmän hihnan ja kiristysvara riitti juuri ja juuri, eli 880mm hihna saattaisi olla suositeltavampi.

                    EDIT .. jahas sulla oli kyseessä s38. eli siihen en kommentoi
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #25
                      Jahas, tänään hieman tutkailin tuota pumppua S50B32 koneesta ja sama kysymys tuli itselläkin mieleen, eli jos poistan pumpun ja laitan tilalla ihan normi M50 ilmastoinnin hihnan niin mistä/miten tapahtuu hihnan kiristäminen/löysääminen?
                      Ja jos poistan myös kaikki systeemiin liittyvät putket niin pitääkö pakosarjan puolelle tehdä jokin "tulppa" vai onko siellä venttiili ettei pakokaasut pääse karkaamaan väärästä paikasta?
                      Toinen putkihan menee vain ilmanputsarikoteloon, mutta sitä en vielä tutkinut miten tuo toinen kytkeytyy pakosarjaan :think
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • asvirkku
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 514
                        • Bern

                        #26
                        Originally posted by Jube View Post
                        Jahas, tänään hieman tutkailin tuota pumppua S50B32 koneesta ja sama kysymys tuli itselläkin mieleen, eli jos poistan pumpun ja laitan tilalla ihan normi M50 ilmastoinnin hihnan niin mistä/miten tapahtuu hihnan kiristäminen/löysääminen?
                        Ota siitä ainoasta kyseisessä kierrossa olevasta hihnapyörästä muovikorkki irti, niin näet että se on epäkesko ja löysäämällä ja kääntämällä kiristyy.

                        Originally posted by Jube View Post
                        Ja jos poistan myös kaikki systeemiin liittyvät putket niin pitääkö pakosarjan puolelle tehdä jokin "tulppa" vai onko siellä venttiili ettei pakokaasut pääse karkaamaan väärästä paikasta?
                        Toinen putkihan menee vain ilmanputsarikoteloon, mutta sitä en vielä tutkinut miten tuo toinen kytkeytyy pakosarjaan :think
                        Tuskin poistat "kaikkia putkia" ottamatta pakosarjaa tai yläkertaa irti tai käyttämällä dynamiittia, joten ne taitaa jäädä sinne. Siellä on non-return-valve joten sillä ei ole mitään väliä, että ne jää sinne. Ilmanputsarin pään voi teipata umpeen, imee muuten ilmaa filtterin ohi.

                        T AV
                        e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #27
                          Ok, kiitoksia vastauksesta!
                          Torstaina lähtee --->
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #28
                            Tänään lähti itse ilmapumppu ja putsarilta pumpulle tuleva putki, mutta sinne takaiskuventtiilille kun tulee alipaineputki niin tukkoonko se laitetaan vai poistetaan vai kuinka?
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • asvirkku
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 514
                              • Bern

                              #29
                              Originally posted by Jube View Post
                              Tänään lähti itse ilmapumppu ja putsarilta pumpulle tuleva putki, mutta sinne takaiskuventtiilille kun tulee alipaineputki niin tukkoonko se laitetaan vai poistetaan vai kuinka?
                              Ei sille tarvi tehdä mitään,

                              T AV
                              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                              Comment

                              • Doni
                                Moderator
                                • Sep 2004
                                • 2842
                                • Kyrsälä

                                #30
                                Yksi S50B32 moottori pukissa. B30 moottorista olen ilmapumpun poistanut ilman että tulee ylimääräisiä vikakoodeja. Pysyykö tuo B32 ECU myös vikakoodivapaana kun ilmapumpun poistaa?
                                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎