elikkä E36/318i M43 (1996)kierrokset jää kanittamaan erityisesti moottorijarrutuksessa 4 ja 5.vaihteilla ja jyrkissä oikealle kääntyvissä mutkissa vaikka ei paina yhtään kaasupoljinta eli periaatteessa pa-syötön pitäisi olla nolla. Kuitenkin saa tavaraa ja kiekat nousee 5000 rpm asti ja pysyy siellä ellei rupea pumppaamaan kaasupoljinta josko tokenisi.
Jos ilmamäärämittarin tai kaasuläpän asentotunnistimen piuhan ottaa irti ja tekee koeajolenkin niin kaikki toimii niinkuin pitää. Tiedä sitten onko päästöt silloin päin prinkkalaa kun johdot irti ja sotkeelambdaa turhaan. Ilmeisesti menee jotkin vakioarvot päälle.
FAKTAT:
* kaasupoljin, vivustot, vaijerit, palautusjouset ok.
* lambda testattu-ok
* ei imupuolen vuotoja (letkut+haitarikumi)
* vaihdettu uusi kaasuläpän asentotunnistin=potentiometri 70 euroa
>> ei vaikutusta vikaan
* vian etsintä merkkihuollossa 2 h a 73 euroa
jolloin kokeiltu toimivaa tyhjäkäynnin säätöklaffia (kiertoluistia)toisesta autosta>>>ei vaikutusta.
* harkinnan jälkeen ilmamäärämittari testerin mukaan hiukan takertelee
tilattu uusi ilmamäärämittari 500 euroa, asennettu ja baanalle >>> ei vaikutusta. Toki palautin mittarin takaisin pajalle kun ei ollut hyötyä siitä.
ehdotuksia, itse alan epäillä boxi vikaa. boxi olikin yksi päivä kädessä mutta näytti päällisin puolin olevan ok ja kotelo oli täysin kuiva ja melko puhdas myös. Jos jollakin olisi lainat boxia 1/2 tunniksi niin saisi ainakin selvyyden onko boxissa vika. Kokkola-Vaasa-Seinäjoki-Tampere suunnalta
niin voisin tulla koettamaan ja katotaan tuleeko lasta vaiko p......
Boxi sinänsä on helposti irrotettavissa.
Yhteydenottoja/ehdotuksia kaivataan.
Jos ilmamäärämittarin tai kaasuläpän asentotunnistimen piuhan ottaa irti ja tekee koeajolenkin niin kaikki toimii niinkuin pitää. Tiedä sitten onko päästöt silloin päin prinkkalaa kun johdot irti ja sotkeelambdaa turhaan. Ilmeisesti menee jotkin vakioarvot päälle.
FAKTAT:
* kaasupoljin, vivustot, vaijerit, palautusjouset ok.
* lambda testattu-ok
* ei imupuolen vuotoja (letkut+haitarikumi)
* vaihdettu uusi kaasuläpän asentotunnistin=potentiometri 70 euroa
>> ei vaikutusta vikaan
* vian etsintä merkkihuollossa 2 h a 73 euroa
jolloin kokeiltu toimivaa tyhjäkäynnin säätöklaffia (kiertoluistia)toisesta autosta>>>ei vaikutusta.
* harkinnan jälkeen ilmamäärämittari testerin mukaan hiukan takertelee
tilattu uusi ilmamäärämittari 500 euroa, asennettu ja baanalle >>> ei vaikutusta. Toki palautin mittarin takaisin pajalle kun ei ollut hyötyä siitä.
ehdotuksia, itse alan epäillä boxi vikaa. boxi olikin yksi päivä kädessä mutta näytti päällisin puolin olevan ok ja kotelo oli täysin kuiva ja melko puhdas myös. Jos jollakin olisi lainat boxia 1/2 tunniksi niin saisi ainakin selvyyden onko boxissa vika. Kokkola-Vaasa-Seinäjoki-Tampere suunnalta
niin voisin tulla koettamaan ja katotaan tuleeko lasta vaiko p......
Boxi sinänsä on helposti irrotettavissa.
Yhteydenottoja/ehdotuksia kaivataan.
Comment