Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ylikierrokset PART II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • illinois
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 68
    • Raceland

    E36 ylikierrokset PART II

    elikkä E36/318i M43 (1996)kierrokset jää kanittamaan erityisesti moottorijarrutuksessa 4 ja 5.vaihteilla ja jyrkissä oikealle kääntyvissä mutkissa vaikka ei paina yhtään kaasupoljinta eli periaatteessa pa-syötön pitäisi olla nolla. Kuitenkin saa tavaraa ja kiekat nousee 5000 rpm asti ja pysyy siellä ellei rupea pumppaamaan kaasupoljinta josko tokenisi.

    Jos ilmamäärämittarin tai kaasuläpän asentotunnistimen piuhan ottaa irti ja tekee koeajolenkin niin kaikki toimii niinkuin pitää. Tiedä sitten onko päästöt silloin päin prinkkalaa kun johdot irti ja sotkeelambdaa turhaan. Ilmeisesti menee jotkin vakioarvot päälle.

    FAKTAT:
    * kaasupoljin, vivustot, vaijerit, palautusjouset ok.
    * lambda testattu-ok
    * ei imupuolen vuotoja (letkut+haitarikumi)

    * vaihdettu uusi kaasuläpän asentotunnistin=potentiometri 70 euroa
    >> ei vaikutusta vikaan

    * vian etsintä merkkihuollossa 2 h a 73 euroa
    jolloin kokeiltu toimivaa tyhjäkäynnin säätöklaffia (kiertoluistia)toisesta autosta>>>ei vaikutusta.

    * harkinnan jälkeen ilmamäärämittari testerin mukaan hiukan takertelee
    tilattu uusi ilmamäärämittari 500 euroa, asennettu ja baanalle >>> ei vaikutusta. Toki palautin mittarin takaisin pajalle kun ei ollut hyötyä siitä.

    ehdotuksia, itse alan epäillä boxi vikaa. boxi olikin yksi päivä kädessä mutta näytti päällisin puolin olevan ok ja kotelo oli täysin kuiva ja melko puhdas myös. Jos jollakin olisi lainat boxia 1/2 tunniksi niin saisi ainakin selvyyden onko boxissa vika. Kokkola-Vaasa-Seinäjoki-Tampere suunnalta
    niin voisin tulla koettamaan ja katotaan tuleeko lasta vaiko p......
    Boxi sinänsä on helposti irrotettavissa.

    Yhteydenottoja/ehdotuksia kaivataan.
    DetroitDieselandia
  • illinois
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 68
    • Raceland

    #2
    Tähän viestiin lisäyksenä vielä että vaihdettu myös
    ilmanputsari ja polttoainesuodatin, kun nyt muutenkin oli jo aika.
    DetroitDieselandia

    Comment

    • Z3BMW3
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 159
      • Tampere

      #3
      Re: E36 ylikierrokset PART II

      Originally posted by illinois
      elikkä E36/318i M43 (1996)kierrokset jää kanittamaan erityisesti moottorijarrutuksessa 4 ja 5.vaihteilla ja jyrkissä oikealle kääntyvissä mutkissa vaikka ei paina yhtään kaasupoljinta eli periaatteessa pa-syötön pitäisi olla nolla. Kuitenkin saa tavaraa ja kiekat nousee 5000 rpm asti ja pysyy siellä ellei rupea pumppaamaan kaasupoljinta josko tokenisi.Yhteydenottoja/ehdotuksia kaivataan.
      Ota sieltä johtosalaatista ulos yleismittarille lambdan arvot. Näkeepi ongelman sattuessa, käykö ehkä rikkaalla. Joskus omassa ranskan GTIssä oli mystinen vika, eli joskus kierrokset nousivat. Tuota ei huomannut/tapahtunut kuormituksella.

      Ongelmana oli keskeltä poikki oleva veden lämpötila-anturin johto ja koneen ollessa tietyssä asennossa, kontakti pätkäisi -> ilmoitti veden liian kylmäksi -> liian rikas seos -> kierrokset yli 3000rpm.

      Eli katso myös anturit ja liitokset. Kaikkea hommaa noin yleensä tuon lambdan arvojen tietäminen auttaa.
      Z3BMW3

      Comment

      • E65
        Bimmer Rookie
        • Jan 2003
        • 130

        #4
        :?:

        Comment

        • illinois
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 68
          • Raceland

          #5
          Missähän tuo veden lämpötila-anturi M43:ssa sijaitsee ?
          DetroitDieselandia

          Comment

          • ktk
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 61
            • kiuruvesi

            #6
            ylikierrokset

            voisko olla kannen takasivulla vasemmalla puolen?pyöreä musta pistoke 4-napainen (osa nro: 13 621 703 993)

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Hullu arvaus että moottorin kiinnike kumi... :P kone sitte pääsee tuollaisissa tilanteissa sopivasti käännähtään, vaijeri kiristyy ja kone huutaa... :lol: :lol:

              Luulis kyllä että on kurkattu mutta laitetaanpas tällane viesti silti...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎