Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 keittää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HenriT
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 13

    #16
    Käyn tänään ostamassa paisarin korkin ja termostaatin. isken tulille ja toivon että viat jäi siihen. jos alkaa lämmöt nousemaan niin eikun huoltoon ammattimiehille makso mitä makso. Kiva käydä pyörällä töissä..

    Comment

    • e36
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 241
      • TKU

      #17
      Kannattaa ihan tosissaan ilmata se kunnolla ennenkun rupeat mitään massiivisia korjauksia edes harkitsemaan...

      Jos viet sen jonnekin liikkeeseen niin ne tekee siihen todennäkösesti turhan kansirempan ja se ei varmaankaan oo kovin edullista.
      Varsinkin siis jos vika on vaan siinä ettei sitä oo osattu ilmata kunnolla.

      Ohjeet löytyy tuolta FAQista

      Comment

      • HenriT
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 13

        #18
        Kyllä se näin taitaa olla että sinne on ajan kanssa ilmaa kertyny.. Ilmaus kunnolla ja luulen että pelittää. Paisuntasäiliön vuodon takia nestettä on joutunut välillä lisäämään ja ilmaa jäänyt sisään. Osat on tietenkin hyvä uusia mutta tosiaan huoltoon ei näillä näkymiin tarvitse viedä.

        Hmm.. Autoliike Hartikaisella termostaatti kopan tiiviste 6 euroa.. Ihanan kallista

        Tosiaan autoasioissa on hyvä muistaa että hiki säästää verta.
        Last edited by HenriT; 18-08-2007, 15:22.

        Comment

        • HenriT
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 13

          #19
          Korjaus aiempiin... Kansi mennyt

          Rupesin ilmauksen jälkeen ajelemaan ja pysähdyin tarkastamaan nesteiden pinnan ja huomasin että jäähdytysneste oli harmaata.. eipähän siinä. nyt budjettia väsäämään ja korjaajaa miettimään.

          Comment

          • bibblibob
            Newbiemmer
            • Sep 2013
            • 3
            • jyväskylä

            #20
            Jäähdytin/ jäähdytys järjestelmä ongelma

            Hei!

            mulla olis pienoinen ongelma oman autoni kanssa 325i vanos ajettu noin 300tkm
            rupesu kuukausi takaperin olemaan ongelmia kun katkesi syylärin ilmausruuvi jossa sittemmin ollut 10m pultti patentti(odotan uutta ilmausruuvia parhaillaan).

            3 päivää auto on nyttemmin nostanut lämpöjä vaikka olen nestettä lisännyt säännöllisesti en ole antanut lämpöjen nousta juurikaan yli keskiviivan tarkistin termostaatin se liikkuu mutta kotelon tiivisteet oli ihan loppu, sekä alavesi letku ei meinaa lämmetä. mietin vain että onko tässä nyt joku muu vika taustalla kokeilimme eilen korkki auki ja auto käyntiin että tuleeko sieltä vettä takaisin säiliöön ja tuli ihan hyvin joten uskoisin veden kiertävän.

            muuta mitä olen asian yhteydessä havainnut on että 6:nen sylinterin kohdalla siinä missä se kuudes pakoaukon liitos kohta on niin vettä vuotaa noin 3 pisaraa/min kun kone on lämmin sekä liitos kohdan ympärys on ihan märkä vesi tippuu suoraan pakoputken päälle. auto on noin kuukauden vienyt oudosti nestettä ollaan epäilty kantta, ilmausruuvia, vespumppua sun muuta mutta ei oikein varmaksi osaa sanoa. osaisiko joku hieman antaa jotain vinkkiä millä kokeilla tai varmistua viasta/vioista on niitä yksi vai useita.

            auto käy ilman ongelmia ja öljykorkkiin ei ole tullut "vaaleaa harsoa". kiitos

            Comment

            • joko
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1960
              • Seinäjoki

              #21
              Olis kans pieni ongelma jäähdytysnesteiden kanssa. Elikkäs auto on m52b28 koneella oleva -95 328. Lämmöt pysyy ajossa normaalilukemissa, lämpeää nopeasti ja lämppäri puhaltaa lämmintä ilmaa normaalisti. Flekti on hajalla eli pitkään paikalla käytettäessä lämmöt nousee aavistuksen puolenvälin yläpuolelle mutta en ole päästänyt tietenkään keittämään asti. Uusi flekti on hommattu kyllä mutta en ole sitä vielä vaihtanut paikalleen. Mutta sitten itse ongelmaan, eli autolla voi ajaa vaikka 500km putkeen niin että kaikki pelaa normaalisti ja lämmöt on puolessavälissä. Ei puske nesteitä ulos, mutta pian sammuttamisen jälkeen sylkäisee arviolta noin desin nestettä pihalle jostain. Neste siis valuu pikkuhiljaa pohjamuovin päältä auton alle tippoina.
              Jäähdyttimen korkin olen tuohon vaihtanut, mutta onkohan kyse nyt siitä että järjestelmässä on ilmaa vai voiko halkinainen paisuntasäiliö tai syyläri oireilla noin? Ei sylje nesteitä sitten enää ulos kun paisuntasäiliössä alkaa nesteen pinta olla lähellä alarajaa, mutta jos järjestelmän täyttää kylmänä siten että paisuntasäiliö on puolillaan niin tällöin puskee sammuttamisen jälkeen aina sen reilun desin ulos tippoina.

              Edit: jotain tämänsuuntaista itse ajattelisin että vois olla kyseessä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...90&postcount=4

              Ajaako motonetin paisuntasäiliö asiansta vai onko parempi tilata alkuperäinen? Ei viitsi pelkkää tiivistettä kyllä vain vaihtaa kun säiliö näyttäisi kovasti olevan vielä alkuperäinen muovikoppura (19 vuotta vanha).
              Last edited by joko; 29-06-2014, 16:12.
              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
              W906 319 sprinter - 14

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎