Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 lämmöt nousee pienillä kierroksilla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wipez
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 133
    • Turku

    e36 lämmöt nousee pienillä kierroksilla!

    Nojoo, searchilla yritin haeskella aiheesta, mutta mitään vastaavaa ei ainakana silmään osunut (vaikka monella tuntuu olevan ongelmia lämpöjen kanssa..)

    Ongelmani on siis seuraava, kun kierrokset ovat yli 3k/rpm niin toimii kyllä hyvin, jäähdyttää ja pysyy siinä missä pitääkin pysyä mutta esim. kun kaupungissa ajelee hissukseen kierrokset siinä 1-2,5k niin lämmöt alkavat nousta kohti punarajaa ja menisi varmasti ylitse senkin ja keittäisi..

    Fööni ei puhalla lämmintä, tai puhaltaa kun kierrokset ovat yli tuon 3k jolloin myös kone pysyy viileänä.. Missäköhän vika? Vesipumpussa? vai jossain muualla.. Autollahan on ajettu jo tuo 250k joten jos aikasemmat omistajat eivät sitä pumppua ole vaihtaneet niin onhan tuon aikakin olla jo tiensä päässä.. :think
    e90 320d -07
    Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

    Kotisivut, IT-Tuki
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #2
    Onkos tuo syylärille menevä (ylä)vesiletku kuuma? Entä pois tuleva (ala)vesiletku? Vaikka eipä siinä hirveesti vaihtoehtoja ole jos koppiinkaan ei tule lämmintä - vesipumppu vaihtoon.

    Comment

    • ///MJ
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 1869
      • Joensuu

      #3
      Vesipumpusta voi olla siipiä hävinnyt jolloin ei jäähdytä. Elä missään nimessä ajele jos lämpöjä nostelee.
      F36 428iA GC M-Sport
      Z3 2.8i Roadster Myytävänä

      M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

      M: E36 328i osia

      M: E39 business cd ja info display

      M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

      Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

      Comment

      • wipez
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 133
        • Turku

        #4
        Originally posted by ///MJ View Post
        Vesipumpusta voi olla siipiä hävinnyt jolloin ei jäähdytä. Elä missään nimessä ajele jos lämpöjä nostelee.
        Suattaapi olla siis että vesipumppu hakuseen ja vaihtoon.. eipä tuo kai ole paha vaihtaakkaan?
        e90 320d -07
        Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

        Kotisivut, IT-Tuki

        Comment

        • Smack
          BTCF Member
          • May 2005
          • 320
          • Oulu

          #5
          Originally posted by wipez View Post
          Nojoo, searchilla yritin haeskella aiheesta, mutta mitään vastaavaa ei ainakana silmään osunut (vaikka monella tuntuu olevan ongelmia lämpöjen kanssa..)

          Ongelmani on siis seuraava, kun kierrokset ovat yli 3k/rpm niin toimii kyllä hyvin, jäähdyttää ja pysyy siinä missä pitääkin pysyä mutta esim. kun kaupungissa ajelee hissukseen kierrokset siinä 1-2,5k niin lämmöt alkavat nousta kohti punarajaa ja menisi varmasti ylitse senkin ja keittäisi..

          Fööni ei puhalla lämmintä, tai puhaltaa kun kierrokset ovat yli tuon 3k jolloin myös kone pysyy viileänä.. Missäköhän vika? Vesipumpussa? vai jossain muualla.. Autollahan on ajettu jo tuo 250k joten jos aikasemmat omistajat eivät sitä pumppua ole vaihtaneet niin onhan tuon aikakin olla jo tiensä päässä.. :think
          Sekin voi olla syynä että jos on vasta vaihettu jähytysnesteitä ja ilmattu huonosti.

          Comment

          • tigu
            BTCF Member
            • May 2006
            • 947
            • Oulu

            #6
            Originally posted by wipez View Post
            eipä tuo kai ole paha vaihtaakkaan?
            Kannattaa vaihtaa se pumppu ihan ekana ja sitten ilmata hyvin..on varmasta vaihdon edessä jos ei ole vielä vaihdettu.
            Ei ole paha rasti vaihtaa,noin tunnin homma.
            Ja siihen kun lisäät parin kolmen tunnin ilmauksen niin varmasti pelaa(nim. kokemusta on.)
            -e21 m50-

            Comment

            • Tamzu
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 56
              • Tampere

              #7
              Toimiiko visko? Se nyt ei kyllä aiheuta tota ettei lämpöä tule sisälle, mutta sen toimimattomuus aiheuttaa kyllä lämpöjen nousua.
              BMW 730iA E32
              BMW 525iA E34

              Comment

              • jonne
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 248
                • Rusko

                #8
                sellaista se on

                Originally posted by tigu View Post
                Kannattaa vaihtaa se pumppu ihan ekana ja sitten ilmata hyvin..on varmasta vaihdon edessä jos ei ole vielä vaihdettu.
                Ei ole paha rasti vaihtaa,noin tunnin homma.
                Ja siihen kun lisäät parin kolmen tunnin ilmauksen niin varmasti pelaa(nim. kokemusta on.)


                Niin, sellaistahan se on.
                Näin off-topiccina hämmästyttää miten paljon bemuissa on näitä ihmeellisiä lämpöongelmia kansipahvi-kansi-syylärinkorkki-syyläri-lämppärinkenno-vesipumppu-termostaatti-ilmaus -epäilyineen/ongelmineen.
                Miten voikaan kallis auto olla näin säälittävän epävarma moottorin perusrakenteiden osalta !!
                HELVETIN SURKEAA SUUNNITTELUA.
                Maailmassa on varmaan yhtä vähän haistamattomia koiran perseitä kuin on lämpö/kansiongelmattomia Bemareita.
                Näin siis tämän palstan perusteella.

                Ajeltuani yli kaksikymmentä vuotta Audilla ja Passatilla, ei koskaan mitään vastaavaa tullut eteen. Kuplavolkkariaikoina oli vielä helpompaa.....

                Vielä olen omalla 328i:llä pärjännyt, mutta, mutta...
                Pitää koputtaa puuta.
                Mikä laulaen tulee, se tulee.

                BMW E39 M5, vm. 2002

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by jonne View Post
                  Niin, sellaistahan se on.
                  Näin off-topiccina hämmästyttää miten paljon bemuissa on näitä ihmeellisiä lämpöongelmia kansipahvi-kansi-syylärinkorkki-syyläri-lämppärinkenno-vesipumppu-termostaatti-ilmaus -epäilyineen/ongelmineen.
                  Miten voikaan kallis auto olla näin säälittävän epävarma moottorin perusrakenteiden osalta !!
                  HELVETIN SURKEAA SUUNNITTELUA.
                  Maailmassa on varmaan yhtä vähän haistamattomia koiran perseitä kuin on lämpö/kansiongelmattomia Bemareita.
                  Näin siis tämän palstan perusteella.

                  Ajeltuani yli kaksikymmentä vuotta Audilla ja Passatilla, ei koskaan mitään vastaavaa tullut eteen. Kuplavolkkariaikoina oli vielä helpompaa.....

                  Vielä olen omalla 328i:llä pärjännyt, mutta, mutta...
                  Pitää koputtaa puuta.
                  ei oikeen ole M50 sarjan syylärin kyljessä olevan paisarin suunnittelu menny putkeen... ihan helvetinmoinen moka bmw:ltä.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎