Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i -92 Tyhjäkäynti / Kulutus -Kiire!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sspit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 357
    • Lappeenranta

    e36 325i -92 Tyhjäkäynti / Kulutus -Kiire!

    Eli ongelmana seuraava --> tyhjäkäynti sekä kylmällä koneella ja lämpimällä koneella seilaa ~450 - ~ 1100 rpm väliä, eli meinaa sammua mutta sitten nostelee kierroksia tolleen ylös alas jatkuvasti. Tänää päivällä auto toimi taas moitteetta tyhjäkäynti siinä ~600rpm hujakoilla ja toimi hyvin. Mutta äsken taas kotiin ajellessani seilasi samalla tavalla. Akun kengän olen irroittanut ja pitänyt tunnin verran irti, mutta ei ollut siitäkään apua. Toinen mikä on tullut kyseisen ongelman yhteydessä esiin on kova kulutus. Eli ennen seka ajossa kulutus noin 9-10 litraa sadalla (pää asiallisesti kaupunkiajoa). Nyt kulutus noin 15 litraa satasella.
    Eli voisiko kysymys olla nyt lambda anturista?
    Sen haitariputken mikä menee imusarjaan on katsottu eikä siinä ollut reikiä yms.
    Help me! Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
    (Ei ole vanos koneella) 6/92
    BMW 325i
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Kuopio

    #2
    Lamdaltahan tuo kuulostaa. Todennäköisesti putkesta tulee mustaa, kun polkee paikallaan? Itsellä samat oireet ja lamdan vaihto auttoi.

    Comment

    • sspit
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 357
      • Lappeenranta

      #3
      Joo mustaa oli kyllä putken päässä.
      Tyhmä kysymys missäs tämä lambda sijaitsee? :o Ja millanen palikka kannattais ostaa ku niitä saa 50-100e väliltä ni toimiiko tollanen 50 euron anturi yhtä hyvi?
      BMW 325i

      Comment

      • Stude
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 162
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by sspit View Post
        Joo mustaa oli kyllä putken päässä.
        Tyhmä kysymys missäs tämä lambda sijaitsee? :o Ja millanen palikka kannattais ostaa ku niitä saa 50-100e väliltä ni toimiiko tollanen 50 euron anturi yhtä hyvi?
        Sijaitsee pakoputkessa ennen katalysaattoria. Itsellä ei ainakaan kestänyt 50€ anturi kuukauttakaan.
        -325i sedan -92 Mauritius blau
        -Volvo S80

        Comment

        • sspit
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 357
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Stude View Post
          Sijaitsee pakoputkessa ennen katalysaattoria. Itsellä ei ainakaan kestänyt 50€ anturi kuukauttakaan.
          Eli auto ylös, ja lähtee kotikonstein pois?
          Täytyy siis ostaa kalliimpi lambda.
          Jos jollain olisi vielä kuva kyseisestä paikasta niin helpottaisi ehkä hieman etsiskelyä. Kiitos ja kumarrus
          BMW 325i

          Comment

          • Stude
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 162
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by sspit View Post
            Eli auto ylös, ja lähtee kotikonstein pois?
            Täytyy siis ostaa kalliimpi lambda.
            Jos jollain olisi vielä kuva kyseisestä paikasta niin helpottaisi ehkä hieman etsiskelyä. Kiitos ja kumarrus
            Lähtee ihan kotikonsteilla pois, mutta paikka on ahdas ja yleensä lambda melko tiukassa kiinni.


            Kuvassa osa nro25, mikäli kuva näkyy.
            -325i sedan -92 Mauritius blau
            -Volvo S80

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              Jos ei meinaa lähteä irti niin kannattaa ajaa lämä tiskissä ennen lamban vaihtoa että saa pakoputkiston lämpenemään, irtoaa paljon helpommin lämpimänä kuin kylmänä. Kannattaa myös hakea motonetistä tai vastaavasta puljusta ns. lambahylsy, maksaa 5e ja säästää hermoja tupakka askillisen verran.

              Comment

              • sspit
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 357
                • Lappeenranta

                #8
                Noniin, eli kävin kyselemässä tänään uutta anturia ja en ostanutkaan kun unohtui kysyä että on anturi zirkonia vai titaania? :o Ja sitten sitä sai vielä pistokkella ja ilman eli helpompi asennus pistokkeen kanssa vai? Hylsyn sentään ostin valmiiksi
                BMW 325i

                Comment

                • Hammu
                  Moderator
                  • Nov 2006
                  • 3971
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  4 johtoinen titaanilambda pistokkeella.

                  Boschia suosittelen vaikka onkin vähän kalliimpi.
                  Pidemmänpäälle säästää...

                  Comment

                  • Autobahnboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 400
                    • Espoo

                    #10
                    Itsellä hajos lambada puoltoista vuotta sitten. Nyt on tullut ajeltua tuolla boschin mallisella yli vuosi ja hyvin on toiminut virilastun kanssa vaikka monilla lastun kanssa hajoaa muutamassa kuukaudessa.

                    Helppo homma kun putki on lämmin. Lainasin korjaamolta katkaistua lenkkiavainta ja helposti irtos.

                    Comment

                    • Hanelainen
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 67

                      #11
                      jos kuitenkin menee kohta uudestaan kannattaa varmaan tarkistaa ettei oo imuilmavuotoja. mulla ainakin meni noita halpis lambdoja kun purkkaa, aina kun meni lambda oli joku ilmaputki taas halki nyt on taas pelaillu, kun on vuodot korjattu. toki meneehän niitä vanhuuttaankin.
                      E46 330Ci Topasblau metallic
                      "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎