Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kardaanin kuminivelen vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    E36 kardaanin kuminivelen vaihto?

    onko millanen urakka? lähteekö kumi irti vaan ne 6 pulttia avaamalla, vai pitääkö kardaania muuten irrottaa? auto on 328 automaatti... oliskohan näistä jompikumpi siihen sopiva?


    Sisäreikä 38mm, ulkohalkaisija 110mm, reikäväli 78mm, korkeus 32mm. Lue lisää... Hinta: 60,00 EUR


    323Autom/328 E36 Kuminivel Ø50/132x30mm. . . . . . . . . . 18-4203 54.49 ???

    vai tämä?

    Korkeus 30mm, sisäreikä 50mm, halkaisija 135mm, pulttiväli 96mm Lue lisää... Hinta: 47,00 EUR
    Last edited by bemu2000; 26-08-2007, 01:19.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita
  • Janik83
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 473
    • Oulu/Oulunsalo

    #2
    Automaatista ei kokemusta, mutta manuaalissa joutu pakoputken pudottamaan takaa vaihdelaatikossa olevaan kiinikkeeseen asti ja alumiinisen lämpösuojan joutu ottamaan pois kardaanin edestä.. Sitten kuminivelestä pultit pois ja kardaanin tukilaakerin joutu kans löysäämään, hieman joutuu kardaania kääntelemään niin kyllä se kumi sieltä välistä lähtee. Ei ollut kovin paha homma vaihtaa. Näin heikossa hapessa oli tuon oman auton kuminivel... http://img214.imageshack.us/my.php?image=img0187kx7.jpg
    ___________________
    e39 530iA M-sport -02
    Dodge RAM VAN -89

    ex. e36 325i coupe -94

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      Originally posted by Janik83 View Post
      Automaatista ei kokemusta, mutta manuaalissa joutu pakoputken pudottamaan takaa vaihdelaatikossa olevaan kiinikkeeseen asti ja alumiinisen lämpösuojan joutu ottamaan pois kardaanin edestä.. Sitten kuminivelestä pultit pois ja kardaanin tukilaakerin joutu kans löysäämään, hieman joutuu kardaania kääntelemään niin kyllä se kumi sieltä välistä lähtee. Ei ollut kovin paha homma vaihtaa. Näin heikossa hapessa oli tuon oman auton kuminivel... http://img214.imageshack.us/my.php?image=img0187kx7.jpg

      toihan näyttää vielä hyvältä täytyypä ottaa omasta kuva kun saan irti... putki pitää tietysti irrottaa pakosarjalta asti, mutta sitä vaan mietin, että tarviiko kardaania enemmän purkaa...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Janik83
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 473
        • Oulu/Oulunsalo

        #4
        Ei varmaan pakosarjaan asti tarvi putkea irrottaa. Eikä kardaania tarvi ainakaan kokonaan irrottaa, tukilaakerin tai sen keski kiinnikkeen löysääminen kyllä pitäisi riittää.
        ___________________
        e39 530iA M-sport -02
        Dodge RAM VAN -89

        ex. e36 325i coupe -94

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Janik83 View Post
          Ei varmaan pakosarjaan asti tarvi putkea irrottaa. Eikä kardaania tarvi ainakaan kokonaan irrottaa, tukilaakerin tai sen keski kiinnikkeen löysääminen kyllä pitäisi riittää.
          näyttäis siltä, että pohjapanssari pitää irrottaa, että pääsee käsiksi pultteihin pakosarjalla ja sit koko potki alas... eihän takapöntön irrotuksesta mitään hyötyä ole ja koko etuosa on yhtä palikkaa.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Janik83
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 473
            • Oulu/Oulunsalo

            #6
            tarkotatko millä pohjapanssaria? Itse en ainakaan tehnyt muuta kuin puotin putken takaa alas ja irrotin siittä alumiinipellistä mutterit yms. kiinnikkeet. Sitten väänsin putkea sen verran alaspäin, että sain se lämpösuojan vedettyä sieltä putken ja pohjan välistä pois. Tämän jälkeen kardaani olikin tarpeeksi esillä, niin sitä pääsi kääntelemään.
            ___________________
            e39 530iA M-sport -02
            Dodge RAM VAN -89

            ex. e36 325i coupe -94

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by Janik83 View Post
              tarkotatko millä pohjapanssaria? Itse en ainakaan tehnyt muuta kuin puotin putken takaa alas ja irrotin siittä alumiinipellistä mutterit yms. kiinnikkeet. Sitten väänsin putkea sen verran alaspäin, että sain se lämpösuojan vedettyä sieltä putken ja pohjan välistä pois. Tämän jälkeen kardaani olikin tarpeeksi esillä, niin sitä pääsi kääntelemään.
              näytti vaan äkkiseltään, että putket on niin pahasti tiellä, ettei niitä pultteja saa muuten auki :think
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Janik83
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 473
                • Oulu/Oulunsalo

                #8
                Onhan se kuminivel kyllä paljon helpompi irrottaa jos putken ottaa kokonaan pois, mutta ei se putken pakosarjasta irrotuskaan välttämättä kovin herkkua hommaa ole kuminivel kyllä on pahimmoileen sen verran pahassa paikassa, ettei siellä avaimille liikaa tilaa ole.
                ___________________
                e39 530iA M-sport -02
                Dodge RAM VAN -89

                ex. e36 325i coupe -94

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  nätistihän sen tosiaan sai vaihdettua putken etupäätä irrottamatta

                  aika heikossa hapessa oli kumi
                  Attached Files
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Pasi_K
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 680
                    • Tyrnävä

                    #10
                    Hahaha ja minäku mietin että pitäiskö vaihtaa omastani kun pintaan on tullut muutama pieni hiushalkeama
                    Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                    Tsekkaa myytävät osat tästä

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      nätistihän sen tosiaan sai vaihdettua putken etupäätä irrottamatta

                      aika heikossa hapessa oli kumi
                      Mikä kumi?
                      ...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎