Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 ratin "vatkaaminen"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Untzi
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 22
    • Hyvinkää

    E36 325 ratin "vatkaaminen"

    Mistähän mahtaa johtua että suunnilleen 70-90 km/h vauhdissa ratti tekee pientä oikea-vasen-liikettä, riippumatta siitä mitkä renkaat ovat alla? Eli renkaiden (epä)tasapainosta tuo ei johdu. Edellisessä E36:ssa oli tismalleen sama homma. Katsastusmies ei löytänyt myöskään minkään sortin välyksiä jne.
    Pirun ärsyttävää!
  • tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

    #2
    Täällä sama vika E46 kanssa, renkaat tasapainotettua useaankin otteeseen, ei mitään välyksiä löytyny merkkihuollossa eikä katsastuksessa... alkaa vituttaa kun ei keksi mistä johtuu

    Comment

    • djanni
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 883
      • 03

      #3
      Onko välyksiä etsitty myös takaa?

      Comment

      • tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

        #4
        Originally posted by djanni View Post
        Onko välyksiä etsitty myös takaa?
        multa ainakin joo. puslat kaikki pitäis olla kunnossa. raidetangonpäät ym kunnossa. 2 eri renkaat kokeiltu

        Comment

        • Untzi
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 22
          • Hyvinkää

          #5
          Mitä itse olen tarkastellut niin myöskään takaa ei ole löytynyt mitään välyksiä, ja edelliseen vastaavaan kärryyn oli juuri vaihdettu kaikki puslat taakse kun ostin sen ja tosiaan täysin samanlaista vatkaamista esiintyi siinä. Tarkennettakoon oireita vielä sen verran että jos kokeilee ajaa jarrua vasten niin sitten tuo vatkaaminen häviää.

          Comment

          • asvirkku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 514
            • Bern

            #6
            Originally posted by Untzi View Post
            Mitä itse olen tarkastellut niin myöskään takaa ei ole löytynyt mitään välyksiä, ja edelliseen vastaavaan kärryyn oli juuri vaihdettu kaikki puslat taakse kun ostin sen ja tosiaan täysin samanlaista vatkaamista esiintyi siinä. Tarkennettakoon oireita vielä sen verran että jos kokeilee ajaa jarrua vasten niin sitten tuo vatkaaminen häviää.
            Koita kattoa onko joku jarrulevy kuumempi kuin muut pienen lenkin jälkeen. Räkäse vaikka vanteen välistä. Näkee myös siitä, jos joku vanne on enemmän jarrupölyssä kuin muut. Eli jarrusatula tai tn. mäntä jumissa. Jälkimmäiseen auttaa uusi mäntä ja tiivistesarja, noin 50 e per nurkka. Asennus onnistuu kotikonstein. Jarrulevyt on voinut tossa palaa myös kieroksi.

            Toki levyt voi olla kierossa vaikka männät ei oiskaan jumissa, mutta silloin se väristää enemmän jarruttaessa kuin ajaessa.

            T AV
            e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3838
              • Nokia

              #7
              Alatukivarsien takapuslat voisi kokeilla vaihtaa.
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 53*BMW

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #8
                pyöränkulmat ei ole kohillaan, esim madalluksen tai uusien osien jäljiltä?

                Comment

                • Untzi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 22
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Kiitos vinkeistä, tarkennetaan yhä sen verran että pyöränkulmat on säädätetty eikä sillä ollut vaikutusta asiaan, samoin jarrulevyt on vaihdettu ja jarruja on herkistelty "kotikonstein". Ja edelliseen rassiin vaihdoin ne alatukivarsien takapuslatkin, ei vaikutusta

                  Voisiko hammastangossa olla jonkin sortin välystä?

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3838
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by Untzi View Post
                    Ja edelliseen rassiin vaihdoin ne alatukivarsien takapuslatkin, ei vaikutusta
                    Entäs alatukivarret (alapallot)? Aikoinaan omassa 328i sedanissa täristi ratti, vaihdettiin pallot ja takapuslat, korjaantui sillä.
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      #11
                      Mulla myös säädetty pyöränkulmat, pitäisi olla kunnossa.
                      Jarrutkin kunnossa. Auton on tosin madallettu hieman ja alla on 18" kumit...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎