siis kyseesä on tuontiauto joka pitäs rekisteröintikatsastaa ja todennäköisesti jotain vikaa kun valo palaa, eikö olis helpoin vaan repiä ratti irti ja lamppu irti tms ja leimalle. Mistä katsuri tietää onko autos ollu bägi vm -92 e36 coupe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 airbagin poisto
Collapse
X
-
Eikö se olis helpointa vaa korjata tai korjauttaa, vika voi olla todella helppo ja siitä saa paljon jo irti kun lukee mitä vikaa airbagin yksikkö herjaa. En käsitä mitä ideaa poistaa varusteita jotka voivat pelastaa joko oman tai toisen hengen. Mitä sitte sanot jos myyt auton eteenpäin jossa bägit on poistettu "laittomasti" ja joku kosauttaa ittensä hengiltä...tuskin tulevat kiittelemään ainakaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEikö se olis helpointa vaa korjata tai korjauttaa, vika voi olla todella helppo ja siitä saa paljon jo irti kun lukee mitä vikaa airbagin yksikkö herjaa. En käsitä mitä ideaa poistaa varusteita jotka voivat pelastaa joko oman tai toisen hengen. Mitä sitte sanot jos myyt auton eteenpäin jossa bägit on poistettu "laittomasti" ja joku kosauttaa ittensä hengiltä...tuskin tulevat kiittelemään ainakaan.
eipä saanut yhteyttä bägiin, voihan se olla et vika korjaantuu boxin vaihdolla tiedä sitten...Last edited by Ape86; 02-02-2009, 17:26.2.5 V6 & 2.5 R6
Comment
-
-
Originally posted by Ape86 View Posteipä saanut yhteyttä bägiin, voihan se olla et vika korjaantuu boxin vaihdolla tiedä sitten...- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo sitten pitää mitata boksin liittimestä että kaikki jännitelinjat tulee boksille samoin kuin maat sekä että väyläliitäntä menee perille. Jos nää on kunnossa niin sitten boksin vaihto auttanee todennäkösesti.
Edit: Eipä löydy koko ohjainboxia missä se on?Last edited by Ape86; 03-04-2009, 17:19.2.5 V6 & 2.5 R6
Comment
-
-
Mites tämä asia tänä päivänä? Onko tuollaisesta 1995 vuoden coupesta mahdollista katsastaa bägillinen ratti pois?
Jos on mahdollista niin mitä se vaatii?
Oma auto on kaarilla ja kuppipenkeillä ja monipistevöillä ja kaikki on otteessa. Ratin voi noiden puolestakin huoleti vaihtaa ilman pussia olevaksi.1985 e30 320i Baur Cabriolet
1995 328 ex ratakikkare
Comment
-
-
Tietysti asiaan vaikuttaa onko auto kahdella bägillä vai pelkästään ratilla. Jos yhdellä niin ratti vaihtoon ja menet sen kanssa normi vuosikatsastukseen.
Eipä noita katsastuksessa paljon kiinnosta airbagit, yhdessä pakussa palo airbagvalo niin valon eteen oli laitettu tikkuaskin kokoinen näköeste valolle mittariston eteen ja läpi meni, ford transitissa, ei oma. transporterissa airbagvalo paloi ja siihen oli vaihdettu korjattu ohjainboksi, valo ei enään palanut joutui kolariin missä keula aika pahasti kasaan, kuskin ovi ei enään istunut paikoilleen eikä airbagit toimineet. Kuski loukkasi kättään ja joutui leikkaukseen, vakuutusyhtiötä ei kiinnostanut miksei airbagit lauenneet.
Comment
-
-
Originally posted by meteor View PostTietysti asiaan vaikuttaa onko auto kahdella bägillä vai pelkästään ratilla. Jos yhdellä niin ratti vaihtoon ja menet sen kanssa normi vuosikatsastukseen.
Eipä noita katsastuksessa paljon kiinnosta airbagit, yhdessä pakussa palo airbagvalo niin valon eteen oli laitettu tikkuaskin kokoinen näköeste valolle mittariston eteen ja läpi meni, ford transitissa, ei oma. transporterissa airbagvalo paloi ja siihen oli vaihdettu korjattu ohjainboksi, valo ei enään palanut joutui kolariin missä keula aika pahasti kasaan, kuskin ovi ei enään istunut paikoilleen eikä airbagit toimineet. Kuski loukkasi kättään ja joutui leikkaukseen, vakuutusyhtiötä ei kiinnostanut miksei airbagit lauenneet.
Myös vakuutusyhtiötä TODELLAKIN kiinnostaa jos vähänkään isompaa vammautumista kolarissa tapahtuu ja bagit eivät ole lauenneet jonkin teinivirityksen vuoksi.
Kun sitten virityksen isä kun kaiken lisäksi selviää, niin ”artisti” itse voi joutua vähintäänkin osavastuuseen ja joka tapauksessa joutuu rikosoikeudelliseen tarkasteluun.
Nämä bagien virittelyt ovat paljon isompi ja vakavampi juttu kuin jengi välillä käsittääkään, jos/kun tapahtuukin jotakin vakavampaa ko.auton kanssa.
Erityisen tuomittavaksi nämä muuttuu silloin kun bagien olemassaolo on ns.”kätketty”, eli kuski kuvittelee auton olevan turvavarusteiltaan kunnossa, mutta ne ovat ”deaktivoitu” niin että toimintakuntoa päällisin puolin ei voi todeta.
Tällöin vastuukysymykset vammautuessa on suoraan ja täysimääräisinä virityksen tehneellä ”artistilla”.
Teeppä jenkeissä vastaava viritys....ja parhaat linnatuomiot tästä 25-vuotta...
Comment
-
-
Eihän Juchelius mitään vammautushuijausta ole tekemässä vaan poistamassa airbagia kilpavarustellusta autosta, joka on enimmäkseen ratakäytössä. Varmaan sinäkin Hemi katsastajan tavoin ymmärrät, ettei bagi siinä tilanteessa toimi suunnitellusti vaan saattaa jopa aiheuttaa vahingon vastoin tarkoitustaan.
Kannattaisko sun Juchelius kysyä asiaa ennemmin sieltä konttorilta kuin täältä. Ovat siinä nettikirjoittelun perusteella muutkin onnistuneet niin mikset sitten sinäkin. Näytä inssille lisäksi tätä lappua ja sano miten toimitaan. Edustajaksi ei kannata sanoa tai hyväksyä maahantuojaa vaan jotain ystävällismielistä merkkihuoltoa. Ilmoita miten ekan konttorin kanssa kävi.Last edited by Freak; 07-04-2016, 17:40.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHöpö höpö...Airbag/valon toimivuus on katsastusproseduurissa ihan ensimmäinen asia mikä tsekataan kun inssi istuu autoon ja vääntää virrat päälle.
Myös vakuutusyhtiötä TODELLAKIN kiinnostaa jos vähänkään isompaa vammautumista kolarissa tapahtuu ja bagit eivät ole lauenneet jonkin teinivirityksen vuoksi.
Comment
-
-
Originally posted by meteor View PostTerve tuloa todellisuuteen, asiat ei mene näin vaikka luulet. Tässä pakussa ei ollut mitään teiniviritystä vaan vaihdettu tilalle oletettavasti ehjä ohjainboksi mutta mitään ei tapahtunut törmäyksessä. Turvavarusteista ehdottomasti tärkein varuste on turvavyöt, jos niitä ei käytä ei näistä turvatyynyistä ole mitään apua vaan jopa vaarallisia varsinkin ratissa ja apukuskin edessä oleva.
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostEihän Juchelius mitään vammautushuijausta ole tekemässä vaan poistamassa airbagia kilpavarustellusta autosta, joka on enimmäkseen ratakäytössä. Varmaan sinäkin Hemi katsastajan tavoin ymmärrät, ettei bagi siinä tilanteessa toimi suunnitellusti vaan saattaa jopa aiheuttaa vahingon vastoin tarkoitustaan.
Kannattaisko sun Juchelius kysyä asiaa ennemmin sieltä konttorilta kuin täältä. Ovat siinä nettikirjoittelun perusteella muutkin onnistuneet niin mikset sitten sinäkin. Näytä inssille lisäksi tätä lappua ja sano miten toimitaan. Edustajaksi ei kannata sanoa tai hyväksyä maahantuojaa vaan jotain ystävällismielistä merkkihuoltoa. Ilmoita miten ekan konttorin kanssa kävi.
Comment
-
Comment