Elikkä ajotietokoneessa ulkolämpötila näytti -37 koko aja. Ajattelin että vou olla anturissa vika kun sitten en löytänyt koko anturia. Hankin ko. sellaisen. Tänään sitten meni 6 tuntia ihan vit..kseen saakka kun yritti saada sitä ulkolämpöa pelammaan. Tulos oli se että -37 asteesta se nousi sinne + 42..... onkohan mulla oikeat piuhat nytte? siella on 3 eri piuhaparia kaikki ilman liittimiä...vai onkohan ne jotai jälkiasennus jutuja ja oikeet piuhat on jossain piilossa...mutta miksi sitten se lämpötila vaihtuis. Niin ja vielä kun lähtee ajamaan niin silloin se lämpötila alkaa vaihtumaan vauhdilla sinne plussaan päin ja yhtä vauhdilla menee sen oikean ulkolämpötilan ohi onnex ei oo täällä niin kuuma kesää ollutkaan.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i coupe E36 ulkölämpötilaanturi.
Collapse
X
-
Ei ne faarenheitteja oo...esim eilenki illalla menin kattoon niin taas näytti ulkolämpötilaks +43, no mä sitten otin johdot irti ku mulla oli siinä useampi kii.. silloin se pomppas takas siihe -37 asteesen sillä sekunnilla, että taitaapi mulla olla nyt lähinnä johto onkelma. Jos joku osais kertoa tai katsoa miten sen kuuluu olla ja minkä väristä johtoa menee?? Auto oli siis 325i coupe -92.
Comment
-
-
Kyllä tuo anturi oikealta näyttää..
Kytkentäkaaviosta katsoin noita johdotuksia. Anturille tuleva MAA-johto on väriltään BR/OR eli ruskea/oranssi. Sen toinen pää pitää olla siis maissa.
Toinen johto on BR/GR, ruskea/vihreä ja se menee ajotietokoneeseen, pin 12.
Ja en ota vastuuta tietojen / värien paikkansa pitävyydestä.Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Originally posted by kake View PostKyllä tuo anturi oikealta näyttää..
Kytkentäkaaviosta katsoin noita johdotuksia. Anturille tuleva MAA-johto on väriltään BR/OR eli ruskea/oranssi. Sen toinen pää pitää olla siis maissa.
Toinen johto on BR/GR, ruskea/vihreä ja se menee ajotietokoneeseen, pin 12.
Ja en ota vastuuta tietojen / värien paikkansa pitävyydestä.
Yhtä en nyt vaan ymmärrä kun sanoit et toinen pää pitää olla maissa? mistä mä sen saan tietää onko se vai ei? Eli siis toinen /rusk oranssi pää menee kuitenkin anturiin?
No kytkin sit nämä oletetusti ajotietokoneelle menevät johdot siihen anturiin ja lämmöt lähti nouseen, heti näytti jo - 36 mut kun puolelta päivin ne o varmaan taas jotai + 43
( meillä tämä ulkolämpötila vähän heittelee eihän bimmerissäni vikaa voi olla )))lolLast edited by Vitali; 08-09-2007, 10:36.
Comment
-
-
Originally posted by brenna View Post-37 näytti mullakin kun oli anturi vain vähän huonosti kii... Mut kai oot katsonu että se +42 on celssius asteita eikä faarenheitteja.. Kuulostas lämpötila vaan siihen passaavan ennemmin.
Ja onko siinä vain 2 johtoa koko systeemissä vai yhdistyykö ne anturan jälkeen useampaan johtoon tietääkö kukaan
ja tuli tuossa mieleen että pystyykö jotenkin mittaamaan mitka ne johdot on?Last edited by Vitali; 08-09-2007, 10:47.
Comment
-
-
Originally posted by Vitali View PostKiitoskia..tuosta vois jo alkaa hahmotteleen jotain. nimittäin yksi johto pari on sellainen että siinä on ruskea/oranssi ja ruskea/harmaa johto. kytkin nämä sit mittariin ja kun avain oli 2 asennossa lukemaa tuli 4,95 V sit otin ajotietokoneen mustan pistokkeen irti ni lukemat meni nollille. Kahdelle muulle johtoparille ( johtoparilla tarkoitan ====== tollasta johtoa eli johtoja yhteensä 6) ei tämä proseduuri vaikuttanut lukemiin, ja kuten olen nyt ymmärtänyt lämpötila johdot menee nimenomaan siihe ajotietsikan mustaan pistokkeeseen)
Yhtä en nyt vaan ymmärrä kun sanoit et toinen pää pitää olla maissa? mistä mä sen saan tietää onko se vai ei? Eli siis toinen /rusk oranssi pää menee kuitenkin anturiin?
No kytkin sit nämä oletetusti ajotietokoneelle menevät johdot siihen anturiin ja lämmöt lähti nouseen, heti näytti jo - 36 mut kun puolelta päivin ne o varmaan taas jotai + 43
( meillä tämä ulkolämpötila vähän heittelee eihän bimmerissäni vikaa voi olla )))lolTallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Originally posted by kake View PostNyt kun oon saanut aamukahvinkin juotua, niin tuli mieleen että tuo väri GR voi olla tietysti GREY eikä GREEN? eli johto oli siis ruskea/harmaa..
Comment
-
-
Originally posted by kake View PostNyt kun oon saanut aamukahvinkin juotua, niin tuli mieleen että tuo väri GR voi olla tietysti GREY eikä GREEN? eli johto oli siis ruskea/harmaa..
Comment
-
-
itsellä kävi tän asian tiimoilta aika v-mäinen homma eilen.
sattus kuskinpuoleinen sumari irtoamaan vauhdissa ja jäi roikkumaan johdon varaan. no ei muutaku parkkiin. ennen kua uto pysähty jäi sumari vissiin puskimen ja tien väliin jumiin ja nyppäs johdosta pirusti. sil samalla hetkellä meni ajotietsa -37 asentoon ... ilmeisesti ne oli kai samassa johtonipussa.
no ei mitään otin anurista johot irti ja kytkin takas. rupes nouseen ylös ihan ok. aamulla näytti nollankieppeillä ku menin kuudeks töihin... sit kesken matkaa rupes taas laskemaan...
oiskohan käynyt niin et joku johdoista nirhaantu niinku vähänvaan poikki, ja antaa sitsen tähen vääriä resistansseja ajotietsalle??sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by Vitali View PostVoisitko kattoa niistä sinun kaavoista että minkä väriset johot menee syylärin nestekorkeus anturaan? eihän se tit. tähän aiheeseen kuulu mut kuiteski.Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Muutama tyhmä kysymys eli: itsellänikin näyttää sitä -37c kokoajan. Mittasin sieltä anturin johdoilta yleismittarilla ja näytti virtojen ollessa päällä sen 4,5V joten onko sitten itse anturi paskana, vai voiko johtua juurikin esim. nirhaumista johdoissa tms.? Ja vielä toinen eli voiko tuon anturin toimintaa testata/tarkistaa jotenkin esimerksi yleismittarilla?...
Comment
-
Comment