Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i coupe E36 ulkölämpötilaanturi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vitali
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 12

    325i coupe E36 ulkölämpötilaanturi.

    Elikkä ajotietokoneessa ulkolämpötila näytti -37 koko aja. Ajattelin että vou olla anturissa vika kun sitten en löytänyt koko anturia. Hankin ko. sellaisen. Tänään sitten meni 6 tuntia ihan vit..kseen saakka kun yritti saada sitä ulkolämpöa pelammaan. Tulos oli se että -37 asteesta se nousi sinne + 42..... onkohan mulla oikeat piuhat nytte? siella on 3 eri piuhaparia kaikki ilman liittimiä...vai onkohan ne jotai jälkiasennus jutuja ja oikeet piuhat on jossain piilossa...mutta miksi sitten se lämpötila vaihtuis. Niin ja vielä kun lähtee ajamaan niin silloin se lämpötila alkaa vaihtumaan vauhdilla sinne plussaan päin ja yhtä vauhdilla menee sen oikean ulkolämpötilan ohi onnex ei oo täällä niin kuuma kesää ollutkaan.....
  • brenna
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 58
    • Ylöjärvi

    #2
    -37 näytti mullakin kun oli anturi vain vähän huonosti kii... Mut kai oot katsonu että se +42 on celssius asteita eikä faarenheitteja.. Kuulostas lämpötila vaan siihen passaavan ennemmin.

    Comment

    • Vitali
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 12

      #3
      Ei ne faarenheitteja oo...esim eilenki illalla menin kattoon niin taas näytti ulkolämpötilaks +43, no mä sitten otin johdot irti ku mulla oli siinä useampi kii.. silloin se pomppas takas siihe -37 asteesen sillä sekunnilla, että taitaapi mulla olla nyt lähinnä johto onkelma. Jos joku osais kertoa tai katsoa miten sen kuuluu olla ja minkä väristä johtoa menee?? Auto oli siis 325i coupe -92.

      Comment

      • Vitali
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 12

        #4
        Eli tältä näyttää se minun ulkolämpötila anturi onkohan oikea?
        Attached Files
        Last edited by Vitali; 08-09-2007, 09:20. Reason: kuva pitäs saada

        Comment

        • kake
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 590
          • Kerava

          #5
          Kyllä tuo anturi oikealta näyttää..

          Kytkentäkaaviosta katsoin noita johdotuksia. Anturille tuleva MAA-johto on väriltään BR/OR eli ruskea/oranssi. Sen toinen pää pitää olla siis maissa.
          Toinen johto on BR/GR, ruskea/vihreä ja se menee ajotietokoneeseen, pin 12.

          Ja en ota vastuuta tietojen / värien paikkansa pitävyydestä.
          Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

          Comment

          • Vitali
            Newbiemmer
            • Sep 2007
            • 12

            #6
            Originally posted by kake View Post
            Kyllä tuo anturi oikealta näyttää..

            Kytkentäkaaviosta katsoin noita johdotuksia. Anturille tuleva MAA-johto on väriltään BR/OR eli ruskea/oranssi. Sen toinen pää pitää olla siis maissa.
            Toinen johto on BR/GR, ruskea/vihreä ja se menee ajotietokoneeseen, pin 12.

            Ja en ota vastuuta tietojen / värien paikkansa pitävyydestä.
            Kiitoskia..tuosta vois jo alkaa hahmotteleen jotain. nimittäin yksi johto pari on sellainen että siinä on ruskea/oranssi ja ruskea/harmaa johto. kytkin nämä sit mittariin ja kun avain oli 2 asennossa lukemaa tuli 4,95 V sit otin ajotietokoneen mustan pistokkeen irti ni lukemat meni nollille. Kahdelle muulle johtoparille ( johtoparilla tarkoitan ====== tollasta johtoa eli johtoja yhteensä 6) ei tämä proseduuri vaikuttanut lukemiin, ja kuten olen nyt ymmärtänyt lämpötila johdot menee nimenomaan siihe ajotietsikan mustaan pistokkeeseen)
            Yhtä en nyt vaan ymmärrä kun sanoit et toinen pää pitää olla maissa? mistä mä sen saan tietää onko se vai ei? Eli siis toinen /rusk oranssi pää menee kuitenkin anturiin?

            No kytkin sit nämä oletetusti ajotietokoneelle menevät johdot siihen anturiin ja lämmöt lähti nouseen, heti näytti jo - 36 mut kun puolelta päivin ne o varmaan taas jotai + 43
            ( meillä tämä ulkolämpötila vähän heittelee eihän bimmerissäni vikaa voi olla )))lol
            Last edited by Vitali; 08-09-2007, 10:36.

            Comment

            • Vitali
              Newbiemmer
              • Sep 2007
              • 12

              #7
              Originally posted by brenna View Post
              -37 näytti mullakin kun oli anturi vain vähän huonosti kii... Mut kai oot katsonu että se +42 on celssius asteita eikä faarenheitteja.. Kuulostas lämpötila vaan siihen passaavan ennemmin.
              Viittisiks kattoa minkä väristä johtoa sulla lähtee siitä anturasta jos on mahdollista?
              Ja onko siinä vain 2 johtoa koko systeemissä vai yhdistyykö ne anturan jälkeen useampaan johtoon tietääkö kukaan

              ja tuli tuossa mieleen että pystyykö jotenkin mittaamaan mitka ne johdot on?
              Last edited by Vitali; 08-09-2007, 10:47.

              Comment

              • Cesium
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 561
                • UAE

                #8
                Mulla on sama ongelma, että nättää -37C. Missäs se anturi sijaitsee?

                Comment

                • kake
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 590
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by Vitali View Post
                  Kiitoskia..tuosta vois jo alkaa hahmotteleen jotain. nimittäin yksi johto pari on sellainen että siinä on ruskea/oranssi ja ruskea/harmaa johto. kytkin nämä sit mittariin ja kun avain oli 2 asennossa lukemaa tuli 4,95 V sit otin ajotietokoneen mustan pistokkeen irti ni lukemat meni nollille. Kahdelle muulle johtoparille ( johtoparilla tarkoitan ====== tollasta johtoa eli johtoja yhteensä 6) ei tämä proseduuri vaikuttanut lukemiin, ja kuten olen nyt ymmärtänyt lämpötila johdot menee nimenomaan siihe ajotietsikan mustaan pistokkeeseen)
                  Yhtä en nyt vaan ymmärrä kun sanoit et toinen pää pitää olla maissa? mistä mä sen saan tietää onko se vai ei? Eli siis toinen /rusk oranssi pää menee kuitenkin anturiin?

                  No kytkin sit nämä oletetusti ajotietokoneelle menevät johdot siihen anturiin ja lämmöt lähti nouseen, heti näytti jo - 36 mut kun puolelta päivin ne o varmaan taas jotai + 43
                  ( meillä tämä ulkolämpötila vähän heittelee eihän bimmerissäni vikaa voi olla )))lol
                  Nyt kun oon saanut aamukahvinkin juotua, niin tuli mieleen että tuo väri GR voi olla tietysti GREY eikä GREEN? eli johto oli siis ruskea/harmaa..
                  Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                  Comment

                  • Vitali
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 12

                    #10
                    Originally posted by kake View Post
                    Nyt kun oon saanut aamukahvinkin juotua, niin tuli mieleen että tuo väri GR voi olla tietysti GREY eikä GREEN? eli johto oli siis ruskea/harmaa..
                    Nii no missä se alkuperäisesti sijaitsee en tiedä... jossain kuskin puoleisessa jarrujen ilmantulokanavassa kait...? mutta ite kun ite oon sen sinne virittäny kun oli puskuria näemmä joskus vaihdettu ni yritäppä sitä sitten arvailla missä sen kuuluu olla. Mutta laitoin sinne sumuvalojen taakse ilmantulokanavan kylkeen. Nyt on edisdtystäkin tapahtunu eli se toinen johto on siis ruskea harmaa. ja laitoin nimenomaan sen johdon siihen anturaan nyt lämmöksi näyttää + 12 ja on pysyny siinä jonku aikaa, jospa se vaikka alkais pelittään. Ainakin toivottavasti. Luin tuosta että jos johdot on oikosulussa ni silloin se lämpötila kohoaa sinne plussan pikalukemiin ehkä sen takia mulla meniki sillo + 43 puille, kun olin yrittänyt yhistellä niitä kaikkia johtoja ?Pitääpä seurailla ulkona on + 13 niin toivo elää

                    Comment

                    • Vitali
                      Newbiemmer
                      • Sep 2007
                      • 12

                      #11
                      Originally posted by kake View Post
                      Nyt kun oon saanut aamukahvinkin juotua, niin tuli mieleen että tuo väri GR voi olla tietysti GREY eikä GREEN? eli johto oli siis ruskea/harmaa..
                      Voisitko kattoa niistä sinun kaavoista että minkä väriset johot menee syylärin nestekorkeus anturaan? eihän se tit. tähän aiheeseen kuulu mut kuiteski.

                      Comment

                      • Vitali
                        Newbiemmer
                        • Sep 2007
                        • 12

                        #12
                        Nyt vissiin alko pelittään kun lämpötila nousi +14 ja nyt kun kävin kattoon ni oli +12 että on laskenutkin pari astetta, vissiin se vika oli siinä. Kiitos vinkistä kun kerroit ne johtojen värit

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #13
                          itsellä kävi tän asian tiimoilta aika v-mäinen homma eilen.
                          sattus kuskinpuoleinen sumari irtoamaan vauhdissa ja jäi roikkumaan johdon varaan. no ei muutaku parkkiin. ennen kua uto pysähty jäi sumari vissiin puskimen ja tien väliin jumiin ja nyppäs johdosta pirusti. sil samalla hetkellä meni ajotietsa -37 asentoon ... ilmeisesti ne oli kai samassa johtonipussa.

                          no ei mitään otin anurista johot irti ja kytkin takas. rupes nouseen ylös ihan ok. aamulla näytti nollankieppeillä ku menin kuudeks töihin... sit kesken matkaa rupes taas laskemaan...

                          oiskohan käynyt niin et joku johdoista nirhaantu niinku vähänvaan poikki, ja antaa sitsen tähen vääriä resistansseja ajotietsalle??
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • kake
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 590
                            • Kerava

                            #14
                            Originally posted by Vitali View Post
                            Voisitko kattoa niistä sinun kaavoista että minkä väriset johot menee syylärin nestekorkeus anturaan? eihän se tit. tähän aiheeseen kuulu mut kuiteski.
                            Ainakin Ruskea/valkonen on se johto joka menee ajotietokoneeseen ja siellä pinni 2.
                            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                            Comment

                            • Silvio
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 293
                              • *

                              #15
                              Muutama tyhmä kysymys eli: itsellänikin näyttää sitä -37c kokoajan. Mittasin sieltä anturin johdoilta yleismittarilla ja näytti virtojen ollessa päällä sen 4,5V joten onko sitten itse anturi paskana, vai voiko johtua juurikin esim. nirhaumista johdoissa tms.? Ja vielä toinen eli voiko tuon anturin toimintaa testata/tarkistaa jotenkin esimerksi yleismittarilla?
                              ...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎