Joo elikkä auto on e36 325i -91... oon yrittäny saada selville auton tyhjäkäynnin röpötyksen/humppaamisen, mutta kun en tiedä enään että mistä kattoa seuraavaks. Autoon on joskus viime vuoden lopussa vaihdettu Lambda-anturi (tarvike), auttoi sen verran että auto ei enään nykinyt tasaisella ajolla, mutta röpötykseen ei vaikuttanut. Sitten otin tyhjäkäyntimoottorin irti ja liotin sen kunnolla ja kun laitoin kiinni takaisin, niin tyhjäkäynti toimi täydellisesti n.1minuutin, jonka jälkeen taas rupesi röpöttämään. Mut auttoi sen verran että auto ei enää sammuillut liikennevaloihin ja tyhjäkäynti tuli huomattavasti tasasemmaksi. Että voisiko se tyhjäkäyntimoottori kumminkin olla rikki? :think Tänään vaihdoin uudet tulpat, mutta ei vaikutusta. Imuvuotoja ollaan etitty aika paljonki, mutta mistään ei löydy mitään. Sytytyspuolat ollaan käyty läpi, kaikki toimii. Katottiin viime viikolla päästöt, kaikki muut arvot on hyvässä kunnossa paitsi tyhjäkäynnillä kusee ne HC arvot. Tyhjäkäynnillä auto käy vaan 4 tai 5 pytyllä, mut sitten kun nostaa kierroksia niin kaikki pytyt toimii. En tiiä enää mistä lähtee tutkimaan, eli tarvisin teidän experttien neuvoja
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325 tyhjäkäynti hyppii silmille!
Collapse
X
-
"Tuosta röpöttämisestä lämpimänä tuli mieleen että jos olet pessyt moottoritilan niin vettä on voinut helposti mennä sinne uraan jossa puolat ja tulpat on,eli vesi höyrystyy lämpimänä ja kiteytyy sinne puolan/tulpanhatun sisäpinnoille..kävi erässä autossa noin,ei kylläkään bmw."
Omasta autosta on pesty moottoritila, mutta en itse ole. Voisiko johtua tuosta röpöttäminen? jos sitä vettä olis ahtautunu sinne tulpanhatun sisäpinnoille.....E36 325i -91 Coupé
Comment
-
Comment