Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325;en nykimis ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valtti81
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 394
    • karvia

    #31
    Originally posted by hankmo
    Eiköhän se ole sen täs kahden vuoden aikana vaihtanut
    soriii
    Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
    ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
    Älä lue historiaa, tee sitä !!

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #32
      Originally posted by Hemi
      Nokka-akselin asentotunnistin?
      Voikos sitä itse mitenkään tarkistaa, eli missä sijaitsee kyseinen kapistus? ..myös lampdassa voi olla jotain häikkää, mikä vois myös vaikuttaa vaikka mittausarvot olivatkin kohdallaan.

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #33
        Menkää nyt hyvät ihmiset ihan ensin lukemaan ne auton vikakoodit,
        älkääkä vaihtako helvetin kalliita osia minkään essonbaari mutu fiilisten pohjalta.

        Itelläkin nykii 325i m50, ei vanosta. tai ei nyi mutta tuntuis että välillä olis 50 kaakkia kadonnu jonnekkin, välillä toimii ihan normaalisti. Ei ole väliä onko kone kylmä, tai lämmin. Säälläkään ei ole väliä. Lambaa tai sen kosketushäiriötä, tai sitten sytytysvikaa ite vähän veikkailisin, mutta...

        Jos olisin pelkästään teiän vinkkejä seurannu, olisin tähän mennessä vaihtanu
        mm.

        Lamba anturin (50-120e)
        Ilmanmäärämittarin (220-400e)
        kuusi kappaletta sytytyspuolia (à 50e)
        Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet (?)
        päivittänyt ecun jossain pajassa (?)

        Voihan se olla niin monessa ja kalliissa sähköhärpäkkeessä se vika, mutta lopuksi selviääkin että joku 5 euron imuletku vuotaa.

        Itse ajattelin ensin käydä lukemassa vikakoodit jossain (0-20e), mutta täytyy nyt vaihtaa ensin se haitariputki (20e) ja ne pari letkua mitkä siitä haarautuu, koska halkeamia löytyy molemmista. Tämän jälkeen vaihdan tulpat (25e) ja jos ei noilla korjaannu käyn lukemassa vikakoodit, ja sitten lähen vaihtamaan palikoita..
        Last edited by K.S.; 30-08-2006, 19:28.

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #34
          Ei taida vain vanhempien E36:sten vikakoodivalikoima olla kovin kattava...itsellä -91 320i. Mitkä viat näkyvät vikamuistissa tämän ikäisessä? Lambda-anturi? Moottorin lämpötila-anturit? Olisiko jollain tarkaa tietoa?

          Comment

          • Rusty
            Bimmer Rookie
            • Aug 2002
            • 183
            • Kajaani

            #35
            Warra: Lyhyesti http://www.autowiki.fi/index.php/Lambda-anturi
            ja syvemmin ulkomaankielellä http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html



            Originally posted by Warra
            [offtopic]Voiko joku selittää minulle mikä tuo lamda anturi oikein on, ja mitä se tekee? Täällä foorumilla pauhetaan siitä kokoajan ja itsellä ei ole mitään hajua siitä. Olisiko sama juttu omassakin autossa vikana, kun tyhjäkäynti hivenen seilailee (n700rmp se kokoajan on mutta välillä tipahtaa n. 650rmp), vai onko tuo joku automaattivaihteisen auton ominaisuuksia, liittyen kytkimeen tms. Autosta on tankkaus.com tiedot ja niiden mukaan oma ajoni on n. 9.3l/100km kulutus, jossa on yli puolet matka-ajoa ja alle puolet kaupunkiajoa. Muuten auto käy nätisti ja kiihtyykin suht rivakasti[/offtopic]

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Lanttu
              Ei taida vain vanhempien E36:sten vikakoodivalikoima olla kovin kattava...itsellä -91 320i. Mitkä viat näkyvät vikamuistissa tämän ikäisessä? Lambda-anturi? Moottorin lämpötila-anturit? Olisiko jollain tarkaa tietoa?

              Kyllä se ainakin Ilmamäärämittarin, Lamban ja sytytyspuolat pitää sisällään, mutta käsittääkseni ruiskun boksi kyllä kertoo diagnosiikkalaitteille jos joku anturi antaa virheellistä tietoa, tai ei anna sitä ollenkaan.. Väittäisin esson baari mutulla että kyllä siinä vikamuistissa melkeen kaikki ruiskun heebelit näkyy


              Niin ja nyt selvis oman 325i:n
              nykimisen ja tyhjäkäynnin heittelyn syy kun tulppia vaihteli..
              Sen lisäksi että tulpat oli tosi huonokuntosia, oli yksi niistä myös selvästi liian löysällä (pelkällä hylsyllä läht kevyesti irti) , ja siitä näki että on paineet vuotanu palotilasta pihalle... (mutta älkää nyt rynnätkö kiristelemään niitä tulppia, ei niiden kovin kireellä kuulu ollakkaan)

              Myös ne tulppien maadoitusliuskat (2kpl) oli tosi hapettuneita..

              Muistutetaan nyt sekin että tulpat kuuluis vaihtaa noin 20tkm/vuoden välein
              Last edited by K.S.; 31-08-2006, 18:37.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎